asdfgy Posted Augusztus 10, 2007 Share Posted Augusztus 10, 2007 Szeretnék csinálni egy 3Ds játékos olyat mint pl a postal2 vagy medal of honor jo kis grafikával ,de nem tom ,hogy kezdjem el mit csináljak és nem tok programozni sem de meg tanulnék ha muszáj de nem tom melyik nyelvben kellene irni és mit kellene letőltenem. ha tudtok segitsetek . előre is THX!! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Painterboy Posted Augusztus 10, 2007 Share Posted Augusztus 10, 2007 Hát ha nem akarsz programozgatni,hanem csak egy egyszerű nemrossz grafikájú,akció gammát akarsz akk elöször szerintem egy egyszerű progival kezdj,mint az FPS Creator, ezzel én is csináltam egy két elég jó GAME-T!! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
kopekicsigo Posted Augusztus 10, 2007 Share Posted Augusztus 10, 2007 Csá! Nah szóval ha nem akarsz babrálódni a programozással akkor FPS Creator: törölve (Köszönd Markee-nak!) Aztán ha mégis szerentél bíbelődni akkor kezd el tanulni a Turbo Pascal(Elavult de ezzel kell kezdeni) ha ez megvan akkor TALÁN mehetsz az OpenGl-re. Erről bővebben találsz infót plussz Tutorialt itt: törölve Ha már vágod a témát akkor mehetsz a 3studio Max-ra vagy Blender-re stb... És ha már nagyon nagyon nagyon vágod a témát akkor kezd el tanulgatni a C++. És utána tanulgathatod a DirectX-et. Persze ehhez idő kell... és türelem... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Painterboy Posted Augusztus 11, 2007 Share Posted Augusztus 11, 2007 Főleg türelem! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
asdfgy Posted Augusztus 11, 2007 Author Share Posted Augusztus 11, 2007 kösz mindenkinek! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kronos Posted Augusztus 12, 2007 Share Posted Augusztus 12, 2007 Írj egy mailt a medal of honor gyártóinak hogy figyu srácok pls irjátok má le hogyan csináltátok :D Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
markO1337 Posted Augusztus 13, 2007 Share Posted Augusztus 13, 2007 valaki tréfarépát reggelizett Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dessy012 Posted Augusztus 13, 2007 Share Posted Augusztus 13, 2007 na figyu asdfgy te az uncsitesóm vagy és eggyütt szeretnénk játékot csinálni de ebbe nem avacc bele Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaiotEch Posted Augusztus 14, 2007 Share Posted Augusztus 14, 2007 Írj egy mailt a medal of honor gyártóinak hogy figyu srácok pls irjátok má le hogyan csináltátok :D valaki tréfarépát reggelizett dry.gif Hátő nem azt, de tényleg elég hülye feltevés volt, hogy olyan grafikájú játékot akar írni, úgy, hogy egy kukkot nem ért a programozáshoz! ElectronicArts-nak sem 1-2 órába tellt megcsinálnia... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
TreeplaX Posted Augusztus 14, 2007 Share Posted Augusztus 14, 2007 Valami hasonlót akartam én is írni... és nem valami ősrégi programnyelvben írták, mint a Pascal vagy a C vagy a Delphi... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pörköltszaft Posted Augusztus 15, 2007 Share Posted Augusztus 15, 2007 TreeplaX: Meglepődnél milyen sok program(részlet) készül még ma is az ősrégi C-ben. És akkor képzeld el az assembly-t, na az elég régi (kb. mióta Pc van létezik ) mégis használják. asdfgy: A Pascal tipikus tanuló programnyelv, segít elsajátítani a programozáshoz szükséges logikát, segít felfogni hogy működik pl. a repeat ciklus, stb. De ez sem olyan, hogy van két parancs oszt' tudok programozni Delphi sztem sokat nem ér, akkor már inkább tanuld ki a Visual Basic-et. Amúgy egy kicsit el vagy tájolva ezzel az egésszel kapcsolatban, semmit nem értesz a programozáshoz, és egyből egy 3D-s, Quake 3 szintű grafikai motorral akarsz játékot csinálni?! de nem tom hogy kezdjem el mit csináljak Elmondom hogy kezdd el: Üljél le, tanulj Pascalt, és jelentkezz ha megírtál egy Snake-et! Utánna csak hogy átszokj a karakteres üzemmódból a grafikaiba, irj egy paint-et, ha ezzel megvagy, tanuld meg C-t, utánna Visual C++, ahhoz letöltöd a Microsofttól a DirecX SDK-t és már tudsz csinálni egy Serius Sam 1 (vagy fél) grafikával ellátott 2 poligonból álló világot. Ja, hogy még kell egy grafikus is, aki majd Maya-ban vagy 3ds Max-ban megcsinálja a karaktereket?? Na ottvan arra unokatesód, nyomassa a 3Ds MAX-ot éjjel-nappal! hát igen, nem egyemberes feladat egy ilyen progi.... De lényegében ezt kell tenned/tennetek. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
kopekicsigo Posted Augusztus 17, 2007 Share Posted Augusztus 17, 2007 Ja teljesen igeza van Pörköltszaftnak. A Medal of Honor készítői is ezt az utat járták végig KB. :; Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markeee Posted Augusztus 17, 2007 Share Posted Augusztus 17, 2007 Elmondom, hogy mivel mennyi ideig dolgozz! Pascal alapok: minimum fél év intenzív (napi 5 óra) programozás Pascal karakteres játékfejlesztés: 10-15 minimum (pl Snake vagy aknakereső) Pascal grafikai alapok: másfél-2 hónap Pascal grafikai (2D) játékfejlesztés: 10-15 Game (pl a karakteresek átirata 2D-be) Ha ezt az utat bejártad és elég jól tudsz matekozni akkor álj neki a OpenGL tanulásának és kérj meg egy egész jó Blenderest vagy 3DsMax-ost, hogy csináljon neked poligonokat. Várlak egy év mulva, hogy miket csináltál Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
TreeplaX Posted Augusztus 17, 2007 Share Posted Augusztus 17, 2007 TreeplaX: Meglepődnél milyen sok program(részlet) készül még ma is az ősrégi C-ben. És akkor képzeld el az assembly-t, na az elég régi (kb. mióta Pc van létezik ) mégis használják. Hát ha csak nem írsz ahhoz az ősrégi C-hez új színpalettát (amit megsúgom nem könnyű), akkor azzal a 8-16 színnel nem sokra mész játékkészítésnél, mert a C nem ismeri az additív színkeverést... Viszont a C-ben az jó, hogy grafikus képernyőkezeléskor szinte bármilyen formát meg tudsz rajzolni... csak ugye a rengeteg koordináta-adat... Assemblyt pedig én is használtam... PC és PIC assembly-t is... de csak addig amííg muszáj volt... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
kris7topher Posted Augusztus 18, 2007 Share Posted Augusztus 18, 2007 Szerintem ha egyszerűen akarsz nekikezdeni, akkor szerezz be egy Microsoft Visual C# 2005 Express Edition-t és a legújabb DirectX 9.0c SDK-t (ingyen letölthető a Microsoft honlapjáról, de a regisztráláshoz .NET Passport (MSN fiók) kell hogy használni tudd). A C# jó kis nyelv (baromi eccerű) és hozzá 3D segédanyag van a DX SDK-ban meg a Microsoft ide vágó oldalán (Visual Studio indítása után link az ablak közepén). Valami tankos játékot mutat be asszem. Ha ezt vágod, bele kéne temetkezni a 3DsMax-ba, hogy valami grafikád is legyen. Egyébként pedig olvass gamasutra.com-ot, ott is van segítség... De valahol olvastam, hogy a 2D játékfejlesztés nehezebb mint a 3D (3D-nél ott az engine, 2D-nél viszont a z-bufferrel, stb. magad foglalkozol). Ez hosszú idő megtanulni, nem egy-két hetes egy emberes munka lesz a végén, amíg a tech. demóhoz eljutsz (állítólag 6 embernél akár 1000 munkaóra is lehet a tech. demó, tízszerennyi a végleges stuff). Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pörköltszaft Posted Augusztus 19, 2007 Share Posted Augusztus 19, 2007 Hát ha csak nem írsz ahhoz az ősrégi C-hez új színpalettát (amit megsúgom nem könnyű), akkor azzal a 8-16 színnel nem sokra mész játékkészítésnél, mert a C nem ismeri az additív színkeverést... Viszont a C-ben az jó, hogy grafikus képernyőkezeléskor szinte bármilyen formát meg tudsz rajzolni... csak ugye a rengeteg koordináta-adat... Assemblyt pedig én is használtam... PC és PIC assembly-t is... de csak addig amííg muszáj volt... Hát én lehet nem tudnék uj palettát írni, de aki játékokat csinál 3D-ben, az biztos. Amúgy nem azt mondtam hogy a játékfejlesztésben pont a megjelenítésért felelős dolgokat írják C-ben. Én csak azt mondtam, hogy attől még hogy régi, sok helyen használják (pl. OP.rendszerek alapja főleg LINUX) Az assembly meg tényleg nem embernek való, de hát ez van, valahogy csak el kellett kezdeni És aki játékot ír nem árt ha valamilyen szinten tud assembly-ben nyomulni (megszakítások, meg azért ez a leggyorsabb "dolog" a gép számára). Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markeee Posted Augusztus 28, 2007 Share Posted Augusztus 28, 2007 Visszakanyarodva a témához, neki egy játékkészítő program kell amivel kódolás nélkül tud csinálni játékot. @kris7topher: A C# pedig egy kezdőnek nem hinném, hogy olyan egyszerű, biztos te sem azzal kezdtél... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
NecKiller Posted Augusztus 28, 2007 Share Posted Augusztus 28, 2007 hát sztem ne 3D-s el kezdj hanem próbálj meg vmi 2D-s játékot csinálni Klikk & Play-el Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markeee Posted Augusztus 29, 2007 Share Posted Augusztus 29, 2007 Eleve akkor a programozás alapjaival sincs tisztában a gyerek, tehát először arra kéne gyúrni... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabi89 Posted Augusztus 29, 2007 Share Posted Augusztus 29, 2007 Manapság már kevesen írnak játékot vagy bármit is Pascalban inkább a C ami elterjedt mint programozási nyelv.Mivel nem tudsz programozni és hát ugye nem könnyű megtanulni azért én is vmi programot ajánlok mint az fsp creator.Ha meg mégis belevágnál neten lehet találni C-ről dolgokat meg könyveket is lehet venni ha jól tudom. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
SRM Posted Augusztus 30, 2007 Share Posted Augusztus 30, 2007 Sziasztok!Én Bicikli versenyes játékot szeretnék csinálni ilyen egyszerűt!Az megoldható valahogy??Nem Tour de France! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markeee Posted Augusztus 31, 2007 Share Posted Augusztus 31, 2007 Minden megoldható, de ha te is ilyen ***** vagy, hogy fogalmad sincs a programozásról akkor.... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
senoyFlat Posted Augusztus 31, 2007 Share Posted Augusztus 31, 2007 Sziasztok!Én Bicikli versenyes játékot szeretnék csinálni ilyen egyszerűt!Az megoldható valahogy??Nem Tour de France! Ha nem szukseges a 3D grafika,akkor ajanlom a flash -t. Egesz jo 2D -s dolgokat lehet benne csinalni. Ha valaki meg jatekprogramozassal,azon belul is grafikaval akar foglalkozni,akkor kezdjen el tanulni valamilyen programnyelvet(mondjuk pascal).Utana mindenfelekepp tanulja meg a C -t,mert az kell,h meg tudd tanulni a C++ -t.Ha mind2 -vel megvagy,akkor johet az OpenGL vagy directx attol fuggoen,h mire akarsz fejleszteni.Roviden szolva,amig eljutnal odaig,h ezt elerd,az kb. 2-3 ev,es akkor el kezdhetned irni a jatek grafikai motorjat.De akkor meg ott van a hang,jatekmenet,scripteles,stb. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
SRM Posted Augusztus 31, 2007 Share Posted Augusztus 31, 2007 Köszi én csak olyat akarok hogy egymást lehessen előzgetni! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markeee Posted Augusztus 31, 2007 Share Posted Augusztus 31, 2007 De azt nem tudod felfogni, hogy nem az a fontos, hogy mit akarsz a játékba, hanem, hogy tudj 3D-ben programozni ? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
seekoly Posted Szeptember 1, 2007 Share Posted Szeptember 1, 2007 Köszi én csak olyat akarok hogy egymást lehessen előzgetni! http://nehe.gamedev.net/ - itt minden le van írva! Csináld végig a leckéket becsületesen és talán lesz vmi lövésed a dologról! + felraktam ide egy-két segítséget: http://std.extra.hu/dolgok/index.php?dirpath=./opengl&order=0" az opengl redbook ismerete természetesen szükségeltetik a munkádhoz! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
copyxyz Posted Szeptember 1, 2007 Share Posted Szeptember 1, 2007 Én szerintem Pascal hogy megtanuld az alapokat aztán c hogy megtanuld a c nyelvek szintaktikáját és logikályát aztán meg c# hogy objektum orientációval foglalkozz. Utánna meg XNA és kész. Ha játékot akasz csinálni XNA - ban viszonylag gyorsan lehet 2D játékokat létrehozni és ahhoz még nem kell különösen nagy 3d tudás vagy PhotoShop. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
SRM Posted Szeptember 1, 2007 Share Posted Szeptember 1, 2007 köszi szépen!Értem! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markeee Posted Szeptember 16, 2007 Share Posted Szeptember 16, 2007 Amúgy a programozáshoz nem kell zseninek lenni vagy erre születni! Elég ha tudsz magabiztosan számolni és logikusan matekot használva gondolkodni. Az első 2 hónap a legkeményebb! Én 3 nap tanulás után megírtam egy kezdetleges szöveges módú számológépemet Annyira örültem, hogy feltöltöttem ide is és egy két emberke rendesen lehordott erre én töröltem a témát ... A Klick & Play programok meg ugyan úgy vannak megírva mint maga a játék csak abban az előre elkészített objektumok helyét adatait a user állítja be ezáltal lehet ezeket a dolgokat akár egy játék átírásának is tekinteni, mert mindegyik játék ugyan azt az enginet használja! Karmack (remélem jól írom) miket járt be ? DOS alatt megírta a Quake-t ami világsiker lett neki és köze nem volt a DirectX-nek vagy az OpenGL-nek az első Quake-hez! Na az egyéni ötlet alapján jött az biztos! Sok program azt az elvet használja! A Mario játéknak hány változata van ? Rengeteg! Egyformák ? NEM! Miért ? Azért mert egyiket C nyelven a másikat teljesen ASM-ben a következőt C + ASM kombinációval az utána következőt Pascal + ASM stb tehát hiába ugyan olyannak tűnik a játék, de más technikával készült mind és más nyelven és egyik sem ilyen RPG Maker meg FPS Creatorral! ui: Remélem érthető a monológom és rájöttök, hogy a creatoros játékok ugyan azok csak más pályákkal! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pörköltszaft Posted Szeptember 20, 2007 Share Posted Szeptember 20, 2007 C-vel kell írni a Quake-es bácsi nevét, tehát Carmack. Amúgy az első komolyabb programja ha jól vágom a Dangerus Dave volt, ami egy Super Mario koppintás volt, és akkoriban ez volt az egyetlen játék, ami akadás nélkül tudott egész képernyőt scrollozni IBM PC-n... Szóval ez a "gyerek" tényleg tud valamit És ő sem 3D-vel kezdte. Elszórakozni jó ezekkel a Creatorokkal, de érdemi, különleges programokhoz azért konyítani kéne valamicskét a programozáshoz. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.