Szipi Posted Július 16, 2007 Share Posted Július 16, 2007 A 2005 óta létező World Series by Renault versenysorozat idén új helyszínnel bővült, így első alkalommal, július 14-15-én a Hungaroring is otthont adott a három kategória: a World Series Formula Renault 3.5, az Eurocup Formula Renault 2.0 és az Eurocup V6 Mégane Trophy egy-egy futamának. Azonban a WSR több mint egy látványos autóverseny, a WSR életérzés és közösségi élmény, hiszen a család minden tagja számára színvonalas és szórakoztató programokat kínált. A World Series by Renault sorozat 2005-ben indult, az elmúlt két évben nézőszáma elérte az 1,2 millió főt. A siker titka abban rejlik, hogy a rendezvény kitalálói egyrészt az emberközeliséget tartották szem előtt, másrészt pedig már a kezdetektől fogva folyamatosan építettek a Renault autósportban megszerzett tapasztalataira. A Formula-1-ben megszokottaktól eltérően többek között a WSR rendezvényei ingyenesen volt látogatható, illetve szabad bejárást engedtek a paddockba is. Így az odalátogatók a versenyek nemcsak nézői, hanem igazi részeseivé válhattak, ahol akár kedvenc pilótájuktól autogramot is kérhetnek. A látványos futamok mellett pedig számos családi-, gyermek-és sportprogram, technológiai bemutató, valamint koncertek várták a szórakozásra vágyókat. World Series Formula Renault 3.5, a WSR sorozat top kategóriája, amely az Eurocup Formula Renault V6 és a World Series by Nissan egyesítése révén jött létre. A széria népszerűségét és komolyságát mutatta, hogy számos, jelenleg a Formula-1-ben versenyző pilótát „nevelt ki”, ezért az elit kategória előszobájának is tekinthető. Eurocup Formula Renault 2.0, amely szintén a World Series és az Eurocup FR 2.0 egyesüléséből jött létre. Ebben a kategóriában számos tehetséges fiatal küzdött azért, hogy a sorozat top kategóriájába kerülhessen és reményei szerint még tovább léphessen. Eurocup V6 Mégane Trophy, amely a német túraautó-bajnokság (DTM) mintájára alakult. A Formula autókhoz hasonlóan a versenyzőknek szintén magas elvárásoknak kellett megfelelniük és egyúttal komoly tapasztalatokat szerezhettek az együléses autóversenyzésben. A hazai nézőközönség által igen kedvelt magyar Renault Clio Kupa gyorsasági bajnokságot a szervezők a World Series by Renault hungaroringi verseny egyik betétfutamává választották. Így a három sorozat 120 versenyzője mellett hazai kedvenceknek is szurkolhattak a rajongók. A látványos és kemény küzdelmeknek helyt adó hungaroringi aszfalton a futamokon kívül felvonultak a Renault történelmi versenyautói, illetve a Renault gyűjtők oldtimerei is, valamint bemutatkozik az ING Renault F1-es csapat is a nagyérdemű előtt. Testközelből megcsodálhatták a száguldás szerelmesei többek között Jean Ragnotti legendás Maxi 5-sét, valamint a Le Mans-i 24órás verseny győztesét, az Alpine Renault A442B-t. Igazi csemegének ígérkezik a Clio Kupa elődjének számító R8 Gordini Kupás autók felvonulása, melyek az egykori izgalmas versenyek hangulatát idézik és betekintést engedtek a motorsport hőskorába. Egy hónappal a hivatalos Hungaroringi futam előtt az ING Renault F1 Csapat is bemutatkozott a WSR-rendezvényen. A csapat a „boszorkánykonyhájának” számító „boxba” is bepillantást engedett, ahol számos érdekesség mellett a tavalyi vb-győztes R26-os versenyautót, valamint az autó „szívét”, a V8-as RS26-ot is kiállította. A színes és változatos események mellett a mogyoródi futamok külön érdekessége volt, hogy 2007. július 14-én ünneplte 30 éves Formula-1-es szereplését a Renault. 1977. július 14-én, Silverstone-ban debütált a legendás RS01 névre keresztelt erőforrás, amely megalapozta a Renault a motorsportban való sikerességét. megjegyzés: elég körülményes volt oda eljutni, mert ugye hév nem volt hajlandó megállni e rendezvény miatt, és így a volán indított külön buszokat az árpád hídról, állítólag 20 perces járatsűrűséggel, ami persze nem volt igaz, mert minimum 50 percet kellett várakozni. és még km jegyet is kellett fizetni, amit persze azonnal returjegyben voltál köteles kifizetni!!!! a buszon nem volt légkondi, egy 20 cm-es ablak szolgáltatta a minimális levegő bejutását. visszafelé pedig olyan buszon jöttem, hogy egy db ablak volt csak. és ezt miért mondom el? mert az augusztusi futamokon sem szállít majd a hév, csak ilyen járatok lesznek. szóval jól gondoljátok majd meg, hogy 15ezer forintos jegy mellett ezt bevállaljátok-e vagy ha van kocsitok, akkor azzal menjetek. szipi Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
nimtom Posted Július 16, 2007 Share Posted Július 16, 2007 Nagyon dursz, főleg az a sárga Megane Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
polip14 Posted Július 16, 2007 Share Posted Július 16, 2007 jó lehetett úgy volt hogy én is megyek de aztán nem jött össze de majd legközelebb Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szipi Posted Július 16, 2007 Author Share Posted Július 16, 2007 én kint voltam, és a képek saját készítésűek. nagyon élveztem a sok kocsit, sebességet, és a fülsüketítő repesztést. vannak még videóim is, ha sikerül vhova feltöltenem berakom nektek a linket. amúgy van két képem egy sárga meg egy piros motorról is, de rajta vok, és így nem tudtam berakni nektek. pedig szenzációs a kinézetük. óriási élmény volt számomra szipi Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
nimtom Posted Július 16, 2007 Share Posted Július 16, 2007 szipi nagyobb körvonalakban kitakarod magad photoshoppal, vagy akár paint-tel Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
majorb Posted Július 18, 2007 Share Posted Július 18, 2007 én is kint voltam! mikor az igazi Renault F1-es autó hangját mutattág majdnem szétrobbantam! :D :D :D Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
hmark024 Posted Július 18, 2007 Share Posted Július 18, 2007 Hello! Én is voltam, szombaton! Naon jók voltak a versenyek, de az F1-es Renault hangja volt a legdurvább... Érdemes volt kimenni, sok látnivaló volt! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
NecKiller Posted Július 19, 2007 Share Posted Július 19, 2007 Elég komoly rendezvény volt Főleg az amit Vasárnap a Kis Turbo 5-ös Produkkált a régi autók bemutatóján nagyon komolyan küldte ha vkinek meg van videón az feltehetné Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neszton Posted Július 19, 2007 Share Posted Július 19, 2007 Kár hogy nem voltam kint, biztos nagyon jó lehetett. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
DriftKing Posted Július 19, 2007 Share Posted Július 19, 2007 az a Megane tényleg elég durva... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.