hajani Posted Augusztus 11, 2007 Share Posted Augusztus 11, 2007 az irányításban is segíthetnél viszont Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
kopekicsigo Posted Augusztus 21, 2007 Author Share Posted Augusztus 21, 2007 bővebben?:D Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
hajani Posted Augusztus 21, 2007 Share Posted Augusztus 21, 2007 háátőőőizé az kéne h a kamera a figura KÖRÜL elforduljon mer most úgy van mintha FPS lenne és amikor fordul, a kamera is fordul, de csak a saját tengelye körül, nem a figura körül Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markeee Posted Augusztus 21, 2007 Share Posted Augusztus 21, 2007 Hmm... már mondtam, hogy nem vagyok a 3 dimenzió programozásában jártas, de akkor külön kellene kezelned a kamerát és a játékost Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
kopekicsigo Posted Augusztus 21, 2007 Author Share Posted Augusztus 21, 2007 Nah tehát ... te azt akarod hogy a figura körül foruljon vagyis "keringjen" a kamera.(mint a föld a nap körül) (a programozás összhangba hozható a természettel:D (ez baromság ne jegyezd meg csak poén)).előbb használj glrotatef-et és utána gltranslatef-et és nem saját tengelye körül fog elfordulni. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markeee Posted Augusztus 21, 2007 Share Posted Augusztus 21, 2007 Hát gondoltam, hogy hülyeséget írok, de mind1! Most 2D-s FPS gamet fogok írni, olyan technikával, hogy a képernyőt felosztom részekre és kiszámolom az épp helyen melyik nényzetbe klikkelt a user és oda lő a DOOM 1-2 is ilyen alapon dolgozott asszem, de nem biztos! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
hajani Posted Augusztus 21, 2007 Share Posted Augusztus 21, 2007 vagy inkábbb a figura forogjon a kamera körül szal a ,,kamera" meg van adva xyz-vel (mozog is) és hogy a figura a kamera körül forogjon Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
kopekicsigo Posted Augusztus 21, 2007 Author Share Posted Augusztus 21, 2007 Ja ez jó megoldás Markee! :D Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
hajani Posted Augusztus 22, 2007 Share Posted Augusztus 22, 2007 ha teljesen felűlről nézzük, akkor jó, mert a kamera az y tengelye körül forog Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markeee Posted Augusztus 22, 2007 Share Posted Augusztus 22, 2007 Most döbbentem rá, hogy mit akarsz Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
hajani Posted Augusztus 22, 2007 Share Posted Augusztus 22, 2007 Azért megvárom h kopekicsigo is rádöbbenjen :D Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
kopekicsigo Posted Augusztus 23, 2007 Author Share Posted Augusztus 23, 2007 Ja már én is rádöbbentem :D csak lusta voltam írni :D Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
hajani Posted Augusztus 23, 2007 Share Posted Augusztus 23, 2007 most kb úgy néz ki mint a gta1 3D Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markeee Posted Augusztus 23, 2007 Share Posted Augusztus 23, 2007 Létrehozod a Hajani Starst ? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
hajani Posted Augusztus 23, 2007 Share Posted Augusztus 23, 2007 úgy tűnik Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markeee Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 Kipróbáltam a FreePascal+OpenGL párosítást, kirajzoltam fehér színnel egy téglalapot, de miért síkban van ? Kell valami vetítést megadni ? Perspektivikus például ? Nézegettem a neten dolgokat, és rájöttem, hogy a leképzéssel van valami gondom. Alapból az OpenGL is 2D-t csinál, de azt nem tudom, hogy hogyan oldjam meg a 3D-t Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
seekoly Posted Január 8, 2008 Share Posted Január 8, 2008 Lehet már megoldódott a problémád, de: A monitor miatt eléggé korlátozottak a lehetőségeink a sz.gépes grafika területén! Értem ezalatt, hogy miután a képernyő 2D-os, ezért csak 2D-os kép jeleníthető meg rajta! Maga a képernyő úgy fogható fel, mint egy Descartes-féle (2D-os) koordinátarendszer, melynek a BAL felső sarka az origó (és az y tengely lefelé, az x pedig jobbra mutat)! Ettől függetlenül persze te számolhatsz 3D-ban, csak a végeredményt nem térben hanem síkban kell megjeleníteni! Erre az egyik legegyszerűbb módszer, ha elhagyod a harmadik (z) koordinátát! Azonban ez nem a legtökéletesebb... (gondolom nem kell magyarázni, hogy miért) A tér, sikra történő leképzésére léteznek ennél sokkal jobb módszerek: 1.) Vetítés: - Centrális vetítés - Párhuzamos vetítés --- Merőleges vetítés --- Ferde vetítés 2.) Axonometria - Izometrikus - Cavaliere Ugyebár vetítésnek nevezzük azokat a dimenzióveszteséggel járó pont-transzformációkat, melyeknél a képpont és a neki megfelelő tárgypont egy egyenesen helyezkedik el. Középpontos /centrális/ vetítés esetén a vetítősugarak mindegyike áthalad a vetítési középponton, a centrumon. Perspektivikus hatás elsősorban a tárgy és a centrum és a pont távolságától függ. Ha ez a távolság minden határon túl nő, a középpontos vetítés párhuzamos vetítésbe megy át. Ezt csak azért írtam le, h lásd mitől is alakul ki a perspektivikus hatás! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
hajani Posted Január 28, 2008 Share Posted Január 28, 2008 szerk.: ok, megoldódott Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatanbalta Posted Szeptember 8, 2009 Share Posted Szeptember 8, 2009 Hali! Be szokott nézni még valaki ide? Én turbo pascalon tanulgatok, de nem igazán akar mőködni a graph unit. Igazából még csak nagyon alap dolgokat tudok, épp csak szerettem volna valakit meglepni, igy gondoltam lépek egy nagyot . A probléma... Szóval adott egy ASCII karakterekből összeállított rózsa. Ezt szeretném, ha kirajzolná. Azonban nem tudom, crt unit mellet hogyan lehet állítani az ablak méretét, mert a rózsám nem fér el benne. Azabaj, úgy sejtem nem is lehet :S, emiatt gondoltam arra, hogy habár ehez nem kéne a graph unit, de az teljes képernyős. Szedtem is le példaprogit, meg irtam is, de mikor elindítom, akkor szép nagy fekete háttér és a képernyőn össze vissza bevillanak színes foltok. Ha valaki tudja véletlen, hogy hogyan növelhetem meg a programot futtató ablakom méretét graph unit nélkül, nekem az is megfelel, ill. ha valaki tudja mi leht a gond a graph unittal (lehet csak hülyén csináltam valamit, vagy régi vid kártyákhoz még másképpen néztek ki a dolgok, kukkom sincs), azt is megköszönöm. Esetleg még ha valaki nem is sejti mi lehet a problémám, de tud egy win alatt futó, mai kártyákkal kompatibilis (nem tudom milyen az a gép, amin futnia is kéne :S) példaprogramot, abból már megoldom. szerk.: addig is megnézem a delphit de ha valaki tud megoldást irja le, érdekelne is, ill. talán másnak is lesz hasonló gondja. Köszi . Köszönettel: Hatanbalta Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.