vikking56 Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Súlyos betegségben elhunyt Richard Burns, a 2001-es rali-világbajnokság győztese. Péntek éjjel érte a halál, és négy évvel korábban éppen november 25-én lett világbajnok. Január 17-én lett volna 35 esztendős. A brit kiválóságnál közel két éve diagnosztizáltak agytumort, azóta nem versenyzett. Burns 1995-ben mutatkozott be a világbajnoki sorozatban, és kilencedik lett. 1996 és 1998 között a Mitsubishi csapat színeiben versenyzett, utóbbi évben a kenyai Szafai-ralin aratta első futamgyőzelmét, majd átigazolt a Subaruhoz. 1999-ben és 2000-ben második, 2001-ben pedig első helyen végzett összetettben. A rá következő idényben - Peugeot-val - ötödik, majd negyedik lett. A 2004-es szezont már kihagyta. Összesen tíz vb-viadalon diadalmaskodott. részvétem! 1 Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
asbi Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Ez most komoly? Rest In Peace Richard Burns! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikking56 Posted November 26, 2005 Author Share Posted November 26, 2005 sajnos komoly... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
yahoo Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Ne. Szegény ember. 35 évesen? Respect Richard Burns. Emléked fennmarad, rally powa, és Subaru. Részvétem! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
ak05 Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Én is ma hallottam és nagyon padlót fogtam.Azt tudtam h agytumora van de reméltem h felépül.Sajnos nem így történt Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
csendes Posted November 28, 2005 Share Posted November 28, 2005 Az ember nem hisz a fülének,az ilyen szomorú hír hallatán! Az emléke tovább él a nagyszerű sportembernek, sajnos az utolsó futamot elvesztete, a gyilkos kór legyőzte őt. Nyugodj békében. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
dontom23 Posted November 28, 2005 Share Posted November 28, 2005 Részemről is Rest In Peace egy nagyszerű sportember volt én is vasárnap hallotam a hírt nagyon sajnálom,hogy ez történt,de a neve örökre fent marad!! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sam8888 Posted November 28, 2005 Share Posted November 28, 2005 R.I.P. Richard Burns Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
asbi Posted Január 2, 2006 Share Posted Január 2, 2006 (edited) Nem volt túl szerencsés a második szakasz a magyar versenyzőknek a Dakar-ralin. Az autós Szalay Balázs kisebb sérülést szenvedet, míg a motoros Varga Ákos ugyan bukott, de folytatni tudta a versenyt. A legrosszabbul a tavalyi versenyen a legelőkelőbb helyen záró Palik-Darázsi páros járt, akik autójuk eltört főtengelye miatt kénytelenek voltak feladni a versenyt. Váratlanul hamar, már a második versenynapon véget ért a 28. Dakar-rali Palik Lászlónak és Darázsi Gábornak, mivel a Portimao és Málaga közötti úton, az összekötő szakaszon tönkrement Nissan Pickupjuk motorja. Főtengely törés - kiesés A tavaly legjobb magyarként a 18. helyen záró duó korábban még teljesítette a 115 km-es gyorsasági szakaszt, a 101. idővel került fel a listára, Málaga felé hajtva viszont egy csapásra elszállt számára minden reménye a legelőkelőbb rajtszámmal induló magyar egységnek. "Nagyon el vagyunk keseredve, hogy nem tudtunk örömet szerezni azoknak, akik szurkoltak, bátorítottak és erőt adtak nekünk az elmúlt hónapokban. Röviden a történet a következő: Málagától - ahol a mezőny hajóra szállt Afrika felé - 80 kilométer távolságra az autópályán, hozzávetőleg 110 km/órás tempónál a főtengely minden előjel nélkül eltört, és ennek következtében a motor abban a pillanatban javíthatatlanul tönkrement. A Dakar-ralin a motor az autónak azon egysége, amelynek cseréje minden körülmények között tilos, ezért a verseny számunkra akkor és ott véget ért" - adott tájékoztatást a történtekről a magyar páros. Palik összesített mérlege így negatívba fordult, hiszen eddig kétszer teljesítette a távot, és most harmadszor adta fel. Ez a kiesése alighanem fájdalmasabb, mint amikor 2004-ben defektje után felborult, mert a tavalyi remek szereplése után szerette volna ismét megközelíteni azt a produkciót. A versenyt megelőzően azonban nagyon visszafogottan nyilatkozottan, mintha érezte volna, hogy idén nem lesz sikeres. Eldőlt kamion zárta el az utat A kamionosoknál a cseh Tomas Tomecek Tatrája egy baleset következtében elzárta az utat, így a mögötte haladó járművek, a magyarokkal együtt nem tudtak tovább menni, ezért valamennyien átlagidőt kaptak a célban. "Jó tempóban autóztunk, mindössze egyszer tértünk le az útról, de annak sajnos meg is lett az eredménye. Nem azzal volt bajom, hogy áthajtottunk egy bokron, hanem hogy a bokor alatt volt egy hatalmas kő, amely megütötte a kocsi alját, a kormány meg az én kezemet" - mondta az autósok között összetettben a 69. helyen álló Szalay Balázs a célbaérkezés után. Szalay kisebb sérülést szenvedett "Mire a szervizparkba értünk, a jobb hüvelykujjam már jócskán feldagadt, és fájt is. Befásliztuk, és remélem, hogy holnapra legalább valamennyire rendbe jön. A pálya egyébként nagyon tetszett, technikás volt, néhány helyen pedig nagyon csúszós, és rengeteg kanyar volt benne. Amiatt egy kicsit hátrányban voltunk, hogy rengeteg autót kellett megelőznünk a rossz rajthelyünk miatt, a helyezésünkkel azonban maximálisan elégedett vagyok - mondta a tavalyi szereplésénél jobbat remélő autós." "Igazi endurós szakasz volt, és nagyon élveztem, kivéve azt a néhány másodpercet, amikor a sáros útról egy betonlapokból kirakott útra kellett ráhajtani. Ott ugyanis elcsúsztam. Szerencsére csak néhány másodpercet veszítettem, és utána folytathattam az előzgetést, mivel az előző napi defekt miatt jó néhány nálam lassúbb pilóta rajtolt előlem" - fogalmazott a motorosok versenyében az 51. helyen álló Varga Ákos. forras: index.hu Módosította Január 30, 2007 guru Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
danyly Posted Január 2, 2006 Share Posted Január 2, 2006 Ennyi volt akkor Palik bátyónak? Reméljük Szalay jól fog menni, mert a neheze még hátra van. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubu111 Posted Január 2, 2006 Share Posted Január 2, 2006 Ho vá tünt Palik László? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
zolen Posted Január 2, 2006 Share Posted Január 2, 2006 Nem mindig jönnek össze dolgok, remélem a többi magyar szerencsésebb lesz. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
green Posted Január 3, 2006 Share Posted Január 3, 2006 Anikónak legalább nem kell annyit izgulnia Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulbig Posted Január 3, 2006 Share Posted Január 3, 2006 Én azér sajnálom, tavaly eleget bizonított h itt a helye a versenyen, most meg egy ilyen miatt kell kiesnie... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
asbi Posted Január 3, 2006 Share Posted Január 3, 2006 A 28. Dakar-rali harmadik napján várt az első sivatagi szakasz a résztvevőkre, és az élmezőny jelentősen átrendeződött, hiszen a korábbi ralivilágbajnok, Carlos Sainz visszaesett a negyedik helyre. Roma vezet, a motorosoknál Depres áll az élen. A magyarok közül Kisék a huszonhetedik helyen állnak, Szalay Balázs a negyvenegyedikre jött fel. A Dakar-rali versenyzői hétfőn mentek először a sivatagban, az első marokkói szakaszon Nador és Er Rasidia között 672 kilométer megtétele várt rájuk, ebből a gyorsasági szakasz 314 kilométer volt. Hat másodperccel vezet Roma A magyarok közül a tavalyi legjobb, Palik László ezt már csak útban hazafelé figyelhette, hiszen vasárnap tengelytörést szenvedett, ami egyben azt is jelentette, hogy harmadszor kellett feladnia a viadalt, idén át sem ért Afrikába. A nagymenők közül - ahogyan várható volt - az eddig élen álló, és korábban a ralisoknál két világbajnoki címet is szerző Carlos Sainz visszaesett, hiszen sivatagi körülmények között most ment életében először. Az élre az eddigi harmadik helyezett, Nani Roma ugrott, aki nemcsak ledolgozta, alig több mint négyperces hátrányát, közel egyperces előnyre tett szert a spanyollal szemben. Schlesser és Peterhansel közelít az élbolyhoz Roma amúgy a hétfői szakaszon csupán a hatodik helyet érte el, a győztes Jean Louis Schlesser lett, aki saját építésű autójával több mint másfél percet vert rá. Schlesser azonban eddig gyengélkedett, összetettben csak a tizedik. Összesítésben a Mitsubishit kormányzó Romának mindössze hat másodperc az előnye csapattársa, a japán Maszuoka előtt. Az eddigi technikai problémákkal küszködő címvédő, Stephane Peterhansel is zárkózik, hétfőn a harmadikként futott be, összetettven a hatodik helyen áll, Jutta Kleinschmidt mögött. Kis a huszonhetedik összetettben A magyarok közül a Kis Sándor, Czeglédi Péter duó a huszonhatodik helyet szerezte meg, ami összesítésben azt jelenti, hogy ennél eggyel rosszabb, de igen tisztességes pozíciót foglalnak el. A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a harmincharmadik helyen hozta be autóját, a három nap után a negyvenegyedik hely az övék - vasárnap még a 69. helyen álltak -, és most sajnálhatják igazán, hogy az első nap kormányszervójuk rosszul működött, mert ennek köszönhetően jó néhány helyet veszítettek. Kátai elismerésre méltó harmincadik helye A motorosok között Kátai Péter az igen előkelő, harmincadik helyen érkezett hétfőn a célba, Varga Ákos az ötvenötödiken. Hermann Henrik is bekerült a legjobb százba. Valamennyien KTM-mel igyekeznek átszelni a sivatagot. Eredmények: 3. szakasz, Nador-Er Rasidia, 672 km (ebből 314 km a mért szakasz): Autósok: 1. Schlesser, Borsotto (francia, Schlesser-Ford) 2:50:58 ó 2. Maszuoka, Maimon (japán, Mitsubishi) 19 mp hátrány 3. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi) 37 mp h. ...26. Kis Sándor, Czeglédi Péter (Nissan Pickup) 28:37 p. h. ...33. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Frontera) 36:13 p. h. ...78. Liszi László, Tóth Dénes (Mitsubishi Pajero) 1:03:37 ó h. Összetett: 1. Roma, Magne (spanyol, francia) 5:27:34 2. Maszuoka, Maimon 8 mp hátrány 3. Saby, Perin (franciák, Volkswagen) 54 mp hátrány ...27 Kis, Czeglédi 0:51.38 h. ...41. Szalay, Bunkoczi 1:16.42 h. ...67. Liszi, Tóth 1:30.12 h. Motorosok: 1. Caldecott (ausztrál, KTM) 3:21:11 ó 2. Grider (amerikai, KTM) 3:04 p. h. 3. Despres (francia, KTM) 3:06 p. h. ...30. Kátai Péter (KTM) 22:07 p. h. ...55. Varga Ákos (KTM) 46:19 p. h. ...89. Herman Henrik (KTM) 1:06:25 p. h. Összetett: 1. Despres 06:03:12 2. Coma (KTM, spanyol) 1 perc 16 mp hátrány 3. Pellicer (KTM, spanyol) 01.39 h. ...37. Kátai 00:37:20 h. ...55. Varga 01:13:07 h. ...113. Hermann 02:01:04 forras: index.hu Na helyes azert a tobbi magyar megy rendesen! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
ak05 Posted Január 3, 2006 Share Posted Január 3, 2006 4.ik Szakasz eredményei Motorosok:1.Esteve Pujol 2.Coma 3.De Gavardo 4.Despres . . 7.Fretigne(neki szurkolok) 43.Varga Ákos 98.Kátai összetett:1.Coma 2.Esteve Pujol + 4'51" 3.Despres + 5'06" 7.Fretigne + 22'44" 43.Varga Ákos +2h 34' 27" 49.Kátai +2h 46' 47" Autósok:1.SAINZ 2.MAGNALDI 3.ALPHAND 14.Peterhansel a magyarok még nem értek be Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikking56 Posted Január 3, 2006 Author Share Posted Január 3, 2006 hmm... palik nem autóversenyző.. sose lesz az.. az emlékezetes 190es bukása.... 80nal ment! ezt egy autóversenyző sose csinálja. miért? azért, mert egy versenyautónak nem jó, ha nem nyomják neki. az új lancer wrc pl azért esett ki az első raliján, mert sokat járatták alacsony fordulaton. nem tesz jót neki. másrészt, akkor minek van x száz lóerő az autóban ha nem használja? vicc az az ember Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
asbi Posted Január 4, 2006 Share Posted Január 4, 2006 Két magyar motoros is súlyos balesetet szenvedett a Dakaron Szilveszter karját és lábát törte A 28. Dakar-rali első súlyos balesetét az erdélyi magyar Szilveszter Zsolt szenvedte el, aki a MOL Dakar Team tagja. A Szalay Balázs vezette csapat negyvenöt éves versenyzője először vesz részt a viadalon, tavaly szerelőként volt tagja a magyar autós csapatának. Nem sokkal később egy másik magyar, a szintén motoros Kátai Péter is bukott, ő kulcs- és combcsontját törte. A 28. Dakar-rali ötödik versenynapjának reggelén súlyos balesetet szenvedett Szilveszter Zsolt, aki Szalay Balázs csapatában, a regionális MOL Dakar Team tagjaként indult a motorosok mezőnyében. A nap zavarta meg a magyar versenyzőt A szerdai, igen köves és kátyús etap 111. kilométerénél a romániai magyar versenyző az erősen szembe sütő nap miatt összeütközött a belga Patrick Lebonnal. Mindketten súlyos sérüléseket szenvedtek, a karját és lábát is törő negyvenöt éves Szilvesztert újraélesztették, majd mentőhelikopterrel szállították kórházba. Állapota súlyos, egyelőre pontos információk nincsenek róla, családja sem tudja, mi van vele. Három éve veretlen Romániában A motoros tavaly szerelőként már részt vett a viadalon, de versenyzőként ez az első Dakarja, és az előzetes tervei alapján a legjobb ötvenbe szeretett volna bekerülni. Szilveszter az egyetlen román színekben induló versenyző volt, az elmúlt három évben hazájában veretlennek bizonyult. A négy szakasz után a kilencvenötödik helyen állt, a vezetővel szemben több mint négyórás hátrányban volt. Kátai is nagyot bukott Szilveszter ütközését követően Kátai Péter is balesetet szenvedett, valószínűleg a 275. kilométer környékén. A KTM-mel szereplő magyar motoros a dakar.hu internetes oldal első információi szerint az összetettben a 49. helyen álló motoros kulcs- és combcsontját törte egy bukás következtében. Balesete után visszavitték az ourzazate-i táborba, majd a Kanári-szigetekre szállították kórházba. A mezőnynek szerdán az Ourzazate és a Tan tan közötti 819 kilométert kell teljesítenie, ebből 350 gyorsasági szakasz. Szilveszter még a mért táv előtt ütközött. A gyorsaságin különösen nehéz dolguk van a versenyzőknek, mert Tan tan környékén óriási köd van, rosszak a látási viszonyok, a kísérőhelikopterek és repülőgépek emiatt még nem szállhattak föl, Ourzazate-ban rekedtek. Varga már végigment a gyorson A legjobb magyar motoros, Varga Ákos gond nélkül áll a szakaszon, 16 óra körül várhatóan célba ér, a gyorsaságit pedig már teljesítette is, a 35. helyen. A kétkerekűeknél szerdán Cyril Despres volt a leggyorsabb, Marc Coma és Esteve Pujol előtt. Összetettben Coma, Despres, Pujol a sorrend. Az autók között a címvédő misubishis Stephane Peterhansel nyert, a volkswagenes Miller és a szintén mitsubishis Nani Roma előtt. A versenyt összesítésben vezető Carlos Sainz csak a kilencedik lett, de másfél perc előnye még így is maradt a második Jutta Kleinschmidt és a harmadik Luc Alphand előtt. A magyar autósok közül Kis Sándor ért célba először az ötödik napon, és tartja összetetbbeli 27. helyét. A célban megerősítette, hogy az időjárási körülmények miatt különösen kemény volt a szakasz: "Végig vonatoztunk, egymás mögött mentünk, akkora por volt, hogy semmit nem láttunk. Az előzést elfelejtettük, az maga lett volna az öngyilkosság. Csak szépen egymás után, megállás nélkül a célig. Ebből ennyit lehetett kihozni". forras: index.hu Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
zolen Posted Január 4, 2006 Share Posted Január 4, 2006 "Két magyar motoros is súlyos balesetet szenvedett, a romániai színekben induló Szilveszter Zsoltot újra kellett éleszteni. Kátai Péternek a vállal és a combja törött el." Hát sajna a magyaroknak most nem igazán jönnek össze a dolgok Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
asbi Posted Január 4, 2006 Share Posted Január 4, 2006 Jaj csak elje tul Szilveszter Zsolt es akkor majd jovore! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikking56 Posted Január 4, 2006 Author Share Posted Január 4, 2006 kell nekünk még egy dakar topik? nem vagyok benne biztos, de ahogy gondoljátok Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
asbi Posted Január 4, 2006 Share Posted Január 4, 2006 vikking... Az egy Dakar 2. nap topik volt! Csak nem irhatom oda az osszeset... Egyebkent ha zavar ne nezz ide... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
zolen Posted Január 4, 2006 Share Posted Január 4, 2006 Szerintem is jobb külön,mert a Forma-1 be beraktam egypár új hírt de úgy vettem észre hogy senki se nézte. Így meg tuti bekukkant vki, hogy hogysmint merre mi az ... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
ak05 Posted Január 4, 2006 Share Posted Január 4, 2006 Szerintem azt a Fórumozot cs*sszük le aki olyan címet adott a fórumnak h "Dakar 2.Nap"(nem szóltak neki h a verseny Afrikában is folytatódik)No de mind1 1ébként ki kinek szurkol a magyarokon kivül persze? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikking56 Posted Január 5, 2006 Author Share Posted Január 5, 2006 jójó persze.. igaz igazatok van na amúgy Sainznak..... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
asbi Posted Január 5, 2006 Share Posted Január 5, 2006 En adtam neki azt a cimet! azert mert nem gondoltam, hogy tobbet meg fogok irni rola! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikking56 Posted Január 7, 2006 Author Share Posted Január 7, 2006 jó-jó na, nem nagyo megy nekünk idén ez a dakar ralli.... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
ak05 Posted Január 11, 2006 Share Posted Január 11, 2006 Az biztos de a kamionos Darázsiék elég jól nyomjákösszetett 17ikek csak az a baj h már nincsenek sokan(1motor,2 autó,3 kamion) Ne idézd a közvetlenül előtted szólót! Kösz! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
zolen Posted Január 15, 2006 Share Posted Január 15, 2006 Na itt a várva várt magyar siker: "Varga nem tévedt el az elágazásnál, így aztán nyolcadik lett az utolsó előtti etapon." Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubu111 Posted Március 2, 2006 Share Posted Március 2, 2006 A Dakaron végig menni motoron, az a kihívás, tisztelet minden motorosnak! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.