Vadócka Posted Június 28, 2007 Share Posted Június 28, 2007 Az IBM Research azon igyekszik, hogy a járművek információt cseréljenek az utakkal, más autókkal és a vezetőkkel, hogy csökkentsék a forgalmi dugókat és megelőzzék a baleseteket. Az IBM kutatói úttörő kutatást végeznek a járműbiztonsági és a vezetőt segítő olyan technológiák terén, amelyek képesek egymással és az úthálózattal információt cserélni, megfelelő korrekciós műveleteket végezni szükség esetén, és alapvető fontosságú visszajelzéseket biztosítani a vezetők számára, hogy segítsenek megelőzni a veszélyes helyzeteket. Hasonlóan az automatikus váltókhoz, blokkolásgátló rendszerekhez és sebességszabályozó rendszerekhez, a speciális járművezető-segítő technológiák is a vezető dolgát könnyítik meg azáltal, hogy elvégeznek egyes manuális műveletek a bonyolult vezetési helyzetekben. Az intelligens jármű a környezetétől kapott információ alapján képes lesz reagálni a gyorsan változó helyzetekre, csakúgy, mintha „reflexei” lennének. Az ilyen elektronikus „reflexek” gyorsabbak az emberi reakcióknál, és lehetővé teszik, hogy a járművek egymáshoz közelebb haladjanak az úton, javítsák a forgalmat, de a biztonság veszélyeztetése nélkül. Az emberek persze továbbra is jobbak maradnak a gépeknél az összetett helyzetek elemzésekor. „Az elv az, hogy mindig a vezető az úr, de további információt kap a helyzetek megítéléséhez” – nyilatkozta Dan Chevion, az IBM haifai kutatólaborjában a kísérleti kutatási projekt kezdeményezője. Amikor az autó korrigáló műveletet hajt végre, a vezető kaphat visszajelzést, például megváltozik a gázpedál nyomása, vagy valamilyen erő visszacsatolás jelentkezik a kormányon. A vezető ezen felül hallható és látható figyelmeztetéseket is kaphat. A járművek egymással és az úthálózattal is kommunikálnak, információt nyújtanak saját helyzetükről, műveleteikről, valamint a változó környezetről, tehát ha például csúszós utat vagy hirtelen torlódást észlelnek. „Csak a nyugati világban félmilliárd autó van az utakon: nagyszerű lehetőség áll előttünk a forgalom jobb szabályozására és a torlódások csökkentésére” – jegyezte meg Chevion. Az Egyesült Államokban az autóbalesetek költsége évi 230 milliárd dollárra, Európában pedig 160 milliárd euróra rúg – nem szólva a kórházi kezelések és halálok miatti traumákról. A közlekedési minisztériumok a világ minden országában szeretnék javítani ezeket a statisztikákat. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
bagi Posted Június 28, 2007 Share Posted Június 28, 2007 Na, ha az én autómban ilyen lesz, akkor rögtön ki is kapcsolom! Hol marad így a vezetés öröme??? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
FZolee Posted Június 28, 2007 Share Posted Június 28, 2007 És mi van akkor ha egyszerűen ez a "szuper" gép elromlik? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
gabesz007 Posted Június 29, 2007 Share Posted Június 29, 2007 Höhö, hát ez nagy! A civilizáció öli meg az emberiséget... elvégeznek egyes manuális műveleteket a bonyolult vezetési helyzetekben ez tetszik nagyon, mi a bonyolult: figyelni és kormányozni... ááááh! Az intelligens jármű a környezetétől kapott információ alapján képes lesz reagálni a gyorsan változó helyzetekre, csakúgy, mintha „reflexei” lennének Pl. ha valamit egy kicsit rosszul csinálsz, gyors kormánymozdulat, hirtelen fék stb. akkor az okoskocsi lehüjéz, az út szélén kirak és otthagy a prérin... találtam is egy képet egy ilyen prototípusról http://www.knightrideruk.co.uk/images/B00005JLG4.01.LZZZZZZZ.jpg ja télleg ehhez már nem kulcs lesz, hanem karóra: - KITT, gyere a ház elé!... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.