Kebella Posted Augusztus 27, 2015 Share Posted Augusztus 27, 2015 A Honda Civic frissítése főként az „optikai tuningról” szól, erényei és hátrányai szinte azonosak a felmenőével. Érdekes, hogy az aktuális, 9. generációs Civic frissített kiadása formai értelemben még mindig a 2005-ben debütált 8. nemzedékre támaszkodik. A most eszközölt változtatásokkal azonban végre „összeállt” a külső, ezért szerintem az új Civicet meglátva már nem a formabontóság jut eszünkbe, inkább egy a sablonostól eltérő, de mindenképpen emészthető design ugrik be. A legfontosabb talán, hogy az immáron full-LED-es kivitelben is elérhető fényszórókat áttervezték, illetve, hogy módosított hátsó lámpaburákat és hátsó légterelőt kapott az autó. Ez azért nem kevés: 15 gombot helyeztek el a kormányon. A belső térben a 7 colos érintőképernyő segítségével kezelhető Honda Connect rendszer a fő újítás, amely Android operációs rendszere révén az okostelefonokhoz hasonlóan kezelhető, ráadásul internetrádió vételére, Bluetooth-kapcsolatra és internetböngészésre (álló helyzetben) egyaránt alkalmas, miközben megjeleníti a tolatókamera képét. Ettől függetlenül kusza a belső design, ami viszont nemcsak az ízlés, hanem a praktikum szempontjából is fontos, az a magas üléspozíció. Pontosabban csak a vezető ül a szokásosnál feljebb, ugyanis a Civic üzemanyagtartálya a sofőrülés alatt található – ez azt jelenti, hogy 180 centis magasság felett már zavaró közelségben van a tető. Kár, mert egyébként nemcsak a külméreteit meghazudtolóan tágas a Civic, hanem a csomagtartója is öblös (477 liter), és a variálhatóság is elsőrangú. A hátsó ülések lapját felhajthatjuk a támlákhoz, így nagyobb méretű álló tárgyakat is könnyedén szállíthatunk. Egyszerűen kezelhető a HondaConnect. Szuper megoldás, ha pakolni kell: a hátsó ülőlapok felhajthatók Bár hamarosan megérkezik a várva várt Type R sportverzió, a Civic motorpalettája a frissítés után is meglehetősen szűkös, hiszen az 1,4-es (100 LE) és 1,8-as (142 LE) benzinesek mellett az 1,6-os dízel (120 LE) választható. A 142 lóerős benzinest ugyan nyüstölni kell, hogy menjen, viszont ha magas fordulaton elkapja a fonalat, egészen dinamikussá válik, ráadásul mindig döbbenetesen halk marad. A Civic igazán nagy erénye azonban a zseniális futómű, a közvetlen kormányzás és a pontos váltó – e tekintetben a kategória egyik legjobbja. A City Brake városi vészfékező az összes Civic esetében a szériafelszereltségbe tartozik Tetszett• direkt kormányzás• remekül hangolt futómű• öblös csomagtartó Nem tetszett• nyomatékszegény motor• túl magas üléspozíció (vezető) Összegzés5,77 millió forintos árával nem éppen olcsó az 1,8-as Civic, de érződik rajta, hogy minőségi munka eredménye. Bár alacsony fordulaton bágyadt a benzines, azonos felszereltséggel az 1,6-os dízel majdnem egymillióval drágább! Honda Civic 1.8 i-VTECÖsszlökettérfogat: 1798 cm3Hengerek/szelepek: S4/16Max. teljesítmény: 104 kW (142 LE) 6500/percMax. forgatónyomaték: 174 Nm 4300/percHossz./szél./mag.: 4370/1770/1440 mmTengelytáv: 2595 mmNyomtáv elöl/hátul: 1540/1540 mmFordulókör: 11,2 mTömeg/teherbírás: 1207/425 kgCsomagtér: 477/1378 lÜzemanyagtank: 50 lGyorsulás 0-100 km/h: 8,7 sMax. sebesség: 190 km/hVáros/országút/vegyes: 7,3/4,9/5,8 l/100 kmTesztfogyasztás: 7,3 l/100kmCO2-kibocsátás: 136 g/kmA modell alapára: 4 949 000 Ft (1.4, 100 LE)A tesztelt modell ára: 5 799 000 Ft Forrás:.automotor.hu Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.