ica Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 Filléres neppertrükkel lenyűgözni a sokat látott neppert – na, ez az igazi sikerélmény. Az orra előtt tűnt el a műanyag kárpit karcolása. Az utastér és a csomagtartó műanyagjain éktelenkedő karcokat sokszor semmilyen kencével nem lehet eltüntetni. Ha a lökhárító felújításánál működött a lángszórós trükk, itt is sikerrel járhatunk? De még mennyire! A múltkori neppertrükkben megmutattuk, hogy lehet egy megszürkült, lemattult lökhárítót vagy díszlécet egy gázos forrasztókészülék lángjával újjá varázsolni. Igazán látványos javulást lehet produkálni, és mint általában, a sikeren felbuzdulva az ember elkezd gondolkozni: mire lehetne még használni a kezünkben lobogó lángot. Valahol még biztos hasznát vesszük, hiszen műanyag nem csak a kocsi külsején, de a beltérben is akad, igaz, azt általában nem viselik meg a természeti elemek, lényegesen jobb állapotban vannak sok év után is, mint a kaszni külső plasztik alkatrészei. Elég egy óvatlan mozdulat, máris ott a ronda karc a műanyagban UV sugárzás kevésbé, víz, sár, mindenféle környezeti hatások szinte egyáltalán nem érik ezeket az elemeket, de a tulajdonos és családja, ismerősei annál mélyebb nyomokat tudnak hagyni a műanyag kárpit elemeken. Véletlenül belerúgunk a térképzsebbe, pakolás közben a kisszekrény hegyes sarkával árkot vésünk a csomagtér peremét védő műanyagdarabba, esetleg valakinek a gyűrűje karistolja meg az ajtókapaszkodót. Ilyenkor egyes műanyagok felülete a karc mellett kifehéredik, és hiába kezeli az ember műanyagápolóval, az anyag színelváltozásán nem segít, ráadásul nem csak a karc mar bele mélyen az anyagba, de mellette is kitüremkedik a műanyag. Ilyen kis felülethez nem kell nagyobb lángszóró Bár reménytelennek, vagy csak sok munkával, esetleg komplett cserével helyreállíthatónak tűnhet a sérülés, egyes műanyagoknál csodával felérő eredményt lehet elérni egy kis pirózással. Amikor a múltkori kisfilmben is szereplő Octavián megmutattam mindannyiunk kedvenc Becsületes Nepperének a trükköt, egészen a hatása alá került. Azanyád, mutassad csak, hogy csináltad – ennyiből már nem nehéz levenni, hogy újat mutattam neki, és az eredménnyel elégedett volt. Ha elég ügyesen használjuk a lángot, szinte láthatatlanná bálik a mély karc Ismét előre bocsájtom, nem minden műanyagnál működik a módszer, mindenki saját felelősségére próbálkozzon, nekem senki ne jöjjön, hogy a kétéves S-klasse komplett műszerfala az én idióta ötletem miatt égett porrá. Tessék ésszel használni a trükköt, kipróbálni egy kevésbé látható helyen, ilyesmi. Én eddig csak kemény műanyag elemeken használtam sikerrel, igaz, a puha műanyagok nem is könnyen karcolódnak. A videón is jól látszik, a trükk az, hogy nincs trükk, csak egy jól működő zseb-forrasztókészülék kell, ami kellőképpen kis pontra koncentrálja a hőt. Ide a múltkori gázos forrasztó berendezés overkill lenne, egy párcentis karistnál sokkal nagyobb felületen melegítene, és megvolna minden esély egy csinos gépjármű tűzre. Ez a pici készülék erre a feladatra pont ideális, csak gyorsan, megfelelő tempóval áthúzza az ember a szúrólángot a kariston (annak irányával megegyezően), és kész. Videó: http://auto.indavideo.hu/video/Neppertrukkok02 Szúrólánggal az autó kárpitjának karcai ellen. Pofonegyszerű és működik. Ideális esetben a sérülés környékét alaposan megtisztítottam volna, de most a kapkodásban a karistolás után szinte azonnal használtam a mikro-lángszórót. A térképzseben sokkal halványabbá vált a karc, a csomagtartó peremén alig láthatóvá, az ajtófogantyún pedig láthatatlanná varázsolta a felületeti hibát. Ha sikerült a trükk, befejező lépésként lehet használni valami jó minőségű műanyagápolót is, a kettő együtt már biztos, hogy észrevehetetlenné teszi a hibát. Az alig látszó karcolás sokkal kevésbé fáj az embernek, mint mondjuk a kesztyűtartón, vagy más, szem előtt lévő alkatrészen éktelenkedő karist. Mire figyeljen? – Először is, korántsem biztos, hogy minden kemény műanyag kárpit elem anyaga így reagál a kezelésre. Próbálják ki egy nem látható területen, vagy egy kidobott alkatrészen. – Gumiszerű anyagokon, poliuretánon, puha műszerfalon meg sem próbáltam alkalmazni, ezek az anyagok nekem ránézésre sem lennének barátai egy sok százfokos lángcsóvának. – A műanyag melletti szövetkárpitokra, üléshuzatokra, satöbbire vigyázzanak, ezek büdösen égnek, és a tűz pattogását nagyon hangos szitokszavak kísérik. Talán már mondtam, tessék óvatosnak lenni. – Csak rövid időre szabad egy adott pontra tartani a lángot, különben randán megolvad a műanyag, ez is hangos káromkodással és csapkodással jár. Inkább többször, gyorsan húzza át a felületen a lángot. – Ahogy ezt múltkor is megjegyeztem, nagymamám aszonta, aki a tűzzel játszik, bepisil. Mielőtt lefekszik, könnyítsen magán, hátha a nagyinak volt igaza. Totalcar Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.