Venheidem Posted Március 18, 2012 Share Posted Március 18, 2012 Már a vázlatok alapján is gyanús volt, hogy itt gátlástalan koppintásról van szó, de most már egész egyértelmű, hogy a Kia a nagy BMW-k karakterének lenyúlásával próbál sikeressé válni a luxusautók piacán. Még a vesék is majdnem stimmelnek: a Kia tigrisvicsor-hűtőrácsa épp olyan, mintha a két BMW hűtőrács-felet összenövesztették volna. Valójában nem egészen megfogható, mitől üvölt a K9-esről, hogy BMW lopás, hiszen közelebbről megnézve semmi sem stimmel igazán, de mégis mindenkinek ez jut eszébe először. E tekintetben egykor a japánok voltak a legjobbak – a Lexus sokáig készített Mercedes hangulatú csúcsmodelleket – de úgy néz ki, ebben is a koreaiak az új sztárok. Ahol nem üvöltően BMW a Kia luxus-óriása, ott sem eredeti – a hátsó ajtók környéke leginkább Infiniti-jellegű. A tartalom persze saját, a padlólemez és a motorválaszték a Hyundai Genesis szedánból lehet ismerős, azaz ha már BMW koppintás, legalább hátsókerék-hajtású lesz a K9. A motorválaszték a jól ismert 3,8 literes V6-osból, illetve a 4,6 és 5 literes Tau V8-asokból áll. A K9 egyébként egészen érdekes arányú gép: láthatóan sokkal hosszabb a hátsó ajtaja, mint az első, azaz a koreaiak látszólag sokkal inkább a sofőrös felhasználásra gyúrták ki a gépet, mint a BMW a 7-est. Azt egyelőre nem tudni, hogy a Kiának Dél-Koreán kívül vannak-e céljai a típussal. Cseppet sem csodálkoznánk rajta, ha Ázsián kívül nemigen találkoznánk a K9-essel, hisz Európában vagy Észak-Amerikában többet árthatnak a márkának egy ilyen egyértelmű másolattal, mint amennyit egy luxusautóval nyerhet a cég. Totalcar magazin Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.