bikas Posted Január 19, 2010 Share Posted Január 19, 2010 Tokióban debütált a GMRN MR2 Sport Hybrid Concept A japánok hazai autószalonjukon leplezték le legújabb hibridjüket, amelyben a 3,3 literes, V6-os benzinest egy villanymotor segíti, az összteljesítmény így 400 lóerő. Egyes pletykák szerint a Toyota egy hasonló méretű, de gyengébb hibrid sportautó piacra dobását fontolgatja. A Toyota mindig is büszke volt rá, hogy ők a hibrid úttörői, ám a villanymotorral is felszerelt sportautók most kialakuló szegmensében lemaradtak, főleg hazai riválisuk, a Honda új autója, a CR-Z okozhat nagy fejtörést a gyártónál. Egyes pletykák szerint a Toyota már dolgozik a megoldáson, nevezetesen egy kompakt hibrid sportkocsin, amelynek most az előzetesét láthatjuk. A GMRN MR2 koncepció a korábbi MR2 padlólemezére épül, sőt a két autó között formai hasonlóságokat is találunk. A nyomtáv persze szélesebb lett, és a sárvédő-szélesítések is agresszívabbak. A lényeg azonban itt is a lemezek alatt bújik meg. A koncepció szíve egy 3,3 literes, V6-os benzinmotor, amely elöl helyezkedik el, és természetesen a hátsó kerekeket hajtja. A belső égésű egység mellett egy villanymotor is helyet kapott a kisautó orrában, az összteljesítmény így kerek 400 lóerő. Az elektromotor az első kerekeket hajtja, és mivel a két motor között nincs kapcsolat, az autó képes akár villanyos hajtással is közlekedni, a gázpedál mélyebb lenyomására azonban életre kel a V6-os. A japánok nem árultak el pontos technikai adatokat, de a becslések szerint az 1500 kilogrammos tömegű autó 4,5 másodperc alatt érheti el álló helyzetből a 100 km/h-s sebességet. Amennyiben a Toyota vezetősége úgy dönt, gyártásba küldenek egy hasonló méretű, hibrid sportautót a Honda CR-Z ellenfeleként, úgy a meglévő hibrid technika miatt már 2011-ben a szalonokba kerülhet a tanulmánynál jóval kisebb teljesítményű modell. A CR-Z ellenfelének előzetese lehet a koncepció A5 Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
a_grave_man Posted Január 19, 2010 Share Posted Január 19, 2010 Mondjuk azért kíváncsi lennék, hogy milyen százalékú a lóerő megoszlása a benzin és az elektromotor között. Valószínűleg ez is csak "álhibrid" mint a Mercedes S osztály esetében is, mert hát jelen esetben egy 3,3 literes V6-os motornak van teljesítménye, amit kb csak kiegészít az elektromotor, de sokáig valószínűleg nem bírná vinni a kocsit. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniels Posted Január 19, 2010 Share Posted Január 19, 2010 wwwáóóóó deronda!!! nem olvastam el a cikket csak az elején vmi szembetünt: 400Le-s benzines.(az amúgy nagyon komoly környezetkímélő motor lehet!!!) szerintem ezeknek az autóknak semmi értelmük nincs!!! hibrideljék a városi autókat, a sportkocsikat meg hagyják meg olyannak amilyen... komoylan...ha igy folytatjuk mi lesz a vezetési élménnyel???Mi lesz a hangzással? és stb... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megadethfan Posted Január 20, 2010 Share Posted Január 20, 2010 Ezek a hibrid járgányok eléggé gyerekcipőben járnak, ha jól emlékszem 1 éve voltam egy ilyen hibridautó kiállításon is, és ott volt egy szakember aki oda jött hozzám és elkezdett magyarázni és énis szóbaelegyedtem vele. Elmondta, hogy ezeknek az autóknak a többsége olyan magas áron van, hogy egyszerű, hétköznapi ember nem bírná megvenni, így inkább vesz egy "hagyományos, egyszerű benzines" autót, mert azt megbírja fizetni. Énmeg erre azt mondtam, hogy hogyha mondjuk eljutna odáig a világ, hogy a levegő már elképesztően szennyezett akkor mindent megtennének a nagyhatalmak hogy csökkentsék a CO kibocsájtást, így beleértve azt is, hogy csökkentenék az ilyen autók árát is, akár olyan mértékben is hogy egy hibrid autó átlag 3 millió forintba kerüljön. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
muzaart Posted Január 21, 2010 Share Posted Január 21, 2010 Csak azért járnak gyerekcipőben mert az olajüzlet iszonyat nagy biznisz. Lehet ha nem nyomnák el őket az olajnagyhatalmak, már normáls minőségűt is összehoztak volna Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megadethfan Posted Január 21, 2010 Share Posted Január 21, 2010 Ez már az okai annak, hogy miért nem fejlődik az autó, illetve a járműgyártás ezen területe. Ezek,amiket felsoroltál, ez nem más, mint maffia, csak ez egy másik területe a maffiának, nevezetesen az olaj. Ugyebár ott volt a 73-as olajválság, és amerika azóta pályázik bizonyos arab olajmezőkre................ Egyébként van neki is bőven olaja, csak ő a világon az összest szeretné, hogy ne legyen konkurenciája. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
a_grave_man Posted Február 14, 2010 Share Posted Február 14, 2010 Lehet ha nem nyomnák el őket az olajnagyhatalmak, már normáls minőségűt is összehoztak volna Ez így van. A BMW már évekkel ezelőtt Hidrogén meghajtású autót hozott létre, az se tudott igazán elterjedni, ahogy a hibridek se nagyon fognak, amíg az olaj az úr. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.