super woofer Posted Július 15, 2009 Share Posted Július 15, 2009 Itt a DRZ utódja! Suzuki RMX450Z A Suzuki végre elszánta magát, és még az év végén bemutatja várva várt enduróját. Íme, az RM-Z450 alapjaira épített RMX450Z! Az RM-Z450-nel a Suzuki úttörő szerepet vállalt, hiszen első ízben épített üzemanyag-befecskendezőt motokrossz gépbe. A rendszer kiválóan debütált, az injektorok terén nagy tapasztalattal rendelkező gyáróriás pedig hamarosan az endurósok részére is biztosítja a fejlettebb technikát. Az RM-Z450 erős és nyomatékos blokkja, könnyű alumínium váza, profi futóműve és keskeny, agresszív formavilága közel azonos formában az RMX450Z-n is megtalálható lesz – természetesen mindez az endurózás támasztotta igényekhez igazítva. Nézzük, mik az új Suzuki legfontosabb technikai paraméterei! Befecskendező Az injektor hatékonyabb berendezés, mint a karburátor, ezáltal kevesebb üzemanyagot használ, jobb gázreakciót eredményez és nem utolsó sorban a környezetet is jobban kíméli; az RMX450Z még az igen szigorú kaliforniai előírásoknak is megfelel. Keihin befecskendezője révén akkor sem kell fúvókázással vesződni, ha jóval tengerszint feletti magasságba merészkedünk. Önindító A kompakt akkumulátort a tömegközpontosítás jegyében helyezték el, úgy, hogy menet közben az extra tömeg a lehető legkevésbé legyen érezhető a motor súlyelosztásán. Mivel az enduro változaton fényszóró és hátsó helyzetjelző is helyet kapott, a korábbinál erősebb generátort szereltek az RMX-be. Blokk és váltó A Suzuki csak annyit változtatott a motokrossz modellben már bevált 450-es négyszelepes DOHC blokkon, amire a felhőtlen terepezéshez szükség volt. Endurózásnál inkább az alsó- és középtartománybeli nyomaték a lényeg, ezért módosították a beömlő csatornákat és a vezérműtengely bütykeinek profilját. Az ötfokozatú váltó áttételei hosszabbak lettek, és a végáttételt is lecserélték, hogy az RMX a legkülönfélébb terepviszonyoknak is megfeleljen, legyen szó szűk ösvényekről, vagy tempós, hosszabb szakaszokról. A hűtővíz betöltő nyílása könnyebben hozzáférhető helyen van, mint a krosszgépen, valamint masszívabb blokkvédő lemezt is kapott a motor, így sziklás terepen nem tesznek benne kárt a nagyobb kövek. Az endurósok életét hivatott megkönnyíteni a könnyen „megközelíthető” légszűrőház, amely az - egy egyetlen mozdulattal nyitható - fedél mögött kapott helyet. További jó hír, hogy ezentúl ritkábban kell majd bajlódnunk a szűrő tisztításával is, mert a szennyeződések nehezebben jutnak be hozzá, mint az eddigi modelleken. Váz A Suzuki jól bevált, alumínium dupla bölcsőváza jó szolgálatot tesz az RMX450-ben is. A hátsó lengővilla az RM-Z450-ből származik, a futómű geometria pedig az „RM széria pontos fordulékonyságát ötvözi az endurózáshoz optimalizált kezelhetőséggel” – állítja a gyár. Futómű Az RMX-et az RM-Z450 minőségi, teljesen állítható Showa futómű-elemeivel szerelték fel, ráadásul a hátsó gátlón külön állíthatjuk a gyors és lassú nyomófokozati csillapítást is. Egyedül a rugók nem azonosak a motokrossz modellen találhatókkal, a sajtóanyag szerint ezeket is az endurózáshoz optimalizált darabokra cserélték, ami nyilvánvalóan azt jelenti, hogy valamivel puhábbak. Ergonómia Az RMX üléspozíciója pontosan ugyanolyan, mint az RM-Z450-es versenygépé, hiszen az ideális testtartás ugyanúgy fontos endurózás közben, mint a krosszpályán. Épp ezért a motokrossz modellhez fejlesztett ülés és keskeny üzemanyagtartály szavatolja, hogy komfortosan érezzük magunkat az RMX-en is. Műszerek Masszív és kompakt műszerfalat kapott az RMX450Z, amely két üzemmódba is kapcsolható. „Sport” módban csak néhány fontos adat látható, úgy, mint időmérő, megtett út, átlagsebesség, és a gumiátmérő korrekciója. Utóbbi lehetőséget nyújt, hogy a különböző gumiméreteknek megfelelően állítsuk be a kijelzőt, így az sosem fog csalni. „Standard” módban láthatjuk még az aktuális sebességet, a napi számlálót, a töltés visszajelzőt és az órát. Külön jelzőfény figyelmeztet, ha fogytán az üzemanyag, amely – alacsony fogyasztás ide vagy oda – különösen jól jön, mikor messzire merészkedünk. Az RMX450Z menetkészen kb. 15 kg-mal könnyebb, mint elődje, a DR-Z400E, amely az egyik legnépszerűbb enduró a hazai piacon. Megbízhatósága miatt rengetegen választották a DRZ-t, holott köztudott volt, hogy viszonylag súlyos darab, és futóműve felett is eljárt már az idő. Itt volt az ideje tehát az utód érkezésének, és nagyon úgy tűnik, hogy az RMX450Z-nek nem lesz szégyenkezni valója. Reméljük, már az idei év végén megérkezik a szalonokba! RMX450Z – adatok Motor: négyütemű, folyadékhűtéses, DOHC Hengerűrtartalom: 449 cm³ Furat: 96.0 mm Löket: 62.1 mm Sűrítési arány: 11.6:1 Üzemanyag-ellátás: Keihin befecskendező Kuplung: többtárcsás, olajfürdős Indítás: önindító és berúgókar Váltó: ötfokozatú Váz: alumínium dupla bölcsőváz (öntött és sajtolt elemekből) Első futómű: teljesen állítható, 47 mm-es Showa villák Hátsó futómű: teljesen állítható Showa központi rugóstag Villaszög: 29°18’ Utánfutás: 130 mm Első gumiabroncs mérete: 80/100-21 Hátsó gumiabroncs mérete: 110/100-18 Tengelytáv: 1480 mm Szabad magasság: 320 mm Ülés magasság: 955 mm Üzemanyagtartály: 6.2 liter Menetkész tömeg: 123.5 kg Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.