bono92 Posted Június 9, 2009 Share Posted Június 9, 2009 A PSA csoport eddig csak a Citroën Picasso sorozatot vetette be a kompakt egyterűek piacán, de most piacra dobtak egy Peugeot márkajelzésű buszlimuzint is, 5008 jelzéssel. A Peugeot egyterűje méreteiben és arányaiban leginkább a Citroën Grand Picassóra emlékeztet, de klónozásról túlzás volna beszélni. A műszaki alapok persze azonosak − ezt jelzi az egyforma, 2,73 méteres tengelytáv, és a tetővonal is hasonló −, de a karosszérialemezek teljesen újak. Az 5008-as valamivel rövidebb is, egész pontosan 4,529 méter hosszú, és alacsonyabb − 1,64 méteres −, csak a két autó 1,83 méteres szélessége egyezik meg. Ahogy a kategóriában már megszokott, a Peugeot új típusa is hétüléses, síkba hajtogatható második és harmadik üléssorral, ráadásul a középső három ülés külön-külön állítható hosszirányban. A csomagtér térfogata öt üléssel, a VDA szabvány szerint 679 és 830 liter között változhat, két üléssel pedig 1754 literes, sík padlójú raktér alakítható ki. Ahogy a PSA-tól már korábban megszokhattuk, idétlen marketingfogásként megadnak egy nem szabványos, úgynevezett víztérfogatot is, ami azt mutatja, mennyi férne el a teret folyadékszerűen kitöltő csomagokból: eszerint legalább 823, legfeljebb 2506 liter fér az autóba. Az 5008-as formaterve − különösen Peugeot-mércével − meglehetősen átlagosra sikerült: inkább a 3008-assal mutat némi rokonságot, mint a márka személyautóival. Az összkép inkább a korábbi Fordok józanságát hordozza a háromszögletű első lámpákkal és a sematikus orrkialakítással. Ugyanakkor a Peugeot tervezőinek sikerült egy kis sportosságot csempészni a típus külsejébe, ami meglehetősen ritka ebben a kategóriában. Ráadásul a forma egész hatékony is: az alaktényezője 0,29, ami ebben a kategóriában nem rossz érték. Az egyterűt összesen ötféle motorral kínálják majd. A benzines választék 1,6 literes BMW-PSA négyhengeresekből áll: a turbó nélküli 120, a turbós változat 156 lóerős. Ezenkívül 1,6 literes, 110 lóerős, valamint 2 literes, 150 vagy 163 lóerős HDi dízelekkel is elérhető lesz a típus. A franciák viszonylag gazdag felszereltséggel kínálják az 5008-ast − még néhány érdekesebb megoldás is jutott a listára. Egyebek közt 1,69 négyzetméteres panoráma-tetőablakot, szélvédőre vetítő kijelzőt, követési távolságra figyelmeztető rendszert, csúszós úton is jól működő kipörgésgátlót és automata rögzítőféket is kínálnak az autóhoz. Teljes kiépítésben a multimédia-rendszer is minden igényt kielégít: a hifin és a navigáción kívül első fejtámlákba épített kijelzőket is kínálnak, amelyeken éppúgy lehet filmeket vagy tévéadást nézni, mint videójátékot játszani. A új modellel kapcsolatban ugyan szinte mindent elárult már a Peugeot, de élőben csak a szeptemberi a Frankfurti Autószalonon találkozhat vele a közönség, igaz, a forgalmazás is megindul még 2009 őszén. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniels Posted Június 10, 2009 Share Posted Június 10, 2009 Szerintem csúnya, de HDi motorral és egy megfelelően olcsó árral sokra viheti. ez már szerintem az amikor túlzásba viszik a design-t, az orr része elfogadható, de a hátulja... főleg a hátsó lámpák hányinger keltőek számomra... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szergej77 Posted Június 10, 2009 Share Posted Június 10, 2009 Ezek a franciák nem adják fel és végig mennek a számozásokon de szerintem nem rossz kis kocsi, bár nézhetne is ki jobban de elmegy azért családi kocsinak jó Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creoque Posted Június 10, 2009 Share Posted Június 10, 2009 Nekem bejön. Egyedül a hátsó lámpák csúnyák szerintem. De egyébként szép, simán elfogadnám Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
bono92 Posted Június 10, 2009 Author Share Posted Június 10, 2009 Sztem sokkal emészthetőbb a designja, mint a 3008-asnak. Szerintem túl óvatosan bántak a tervezők a ceruzával, a franciáktól megszokott design helyett kaptunk egy visszafogottat! Például eltünt a lassan már védjegynek számító nagyszáj! Vagyis ott van, de mégse: ketté osztották a hűtőnyílást! Amúgy sztem a 407-esnek a legszebb a "szája"! a többit sztem elrontották, hogy beletettek ilyen vaskos védőelemet! Oldalról sztem tiszta C4 Pikásszó! Amúgy szerintem tök felesleges volt a Peugeotnak is csinálni egy ilyen egyterű autót, hisz a testvér márkánál rengeteg egyterű van. Szal itt sztem az fog dönteni, hogy milyen márkájú legyen, és melyik az olcsóbb! Sztem mostmár azért használják a középen kettő 0-át, mert kezdenek kifogyni a 3 jegyű középen 0 számozással! Emlékszem, nagyon régen már levédették az összes középen 0-át tartalmazó, háromjegyű számokat, és ezért lett a Porsche legendás 911-ese 911, mert valójában 901-esként született, csak ugye muszáj volt megváltoztatni a nevet! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
a_grave_man Posted Június 11, 2009 Share Posted Június 11, 2009 Nekem nem tetszik ez a pözsó se, na meg az a számozás, 5008 pff. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniels Posted Június 12, 2009 Share Posted Június 12, 2009 Jó lenne ha a számozás egyben az árat is jelentené 5008Ft. de akkor belegondoltam hogy mi lenne a többi autóval: 911Ft 147Ft 156Ft 159Ft Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.