Zotyacom Posted Március 18, 2009 Share Posted Március 18, 2009 Közeledik az idei GDC, amire az nVidia és az AMD eltérő tervekkel készül: előbbi a fizikai számításokat, valamint a mesterséges intelligenciát helyezi előtérbe, míg utóbbi a DirextX 11-re koncentrál. A két rivális terveiről több forrás is beszámolt, ezekből pedig kiderül, hogy az nVidia és az AMD másként fogadja majd a Windows 7-tel érkező DirectX 11 technológiát (amely várhatóan még idén széles körben elérhető lesz). Míg ugyanis az nVidia szerint nem érdemes előrerohanni, és jobban megéri növelni, feljavítani a DirectX 10 esetében elérhető sebességet, addig az AMD rögtön váltana, hogy ezzel is népszerűsítse majd az új generációt. A március 23. és 27. között megrendezésre kerülő Games Developer Conference alatt az nVidia több előadást is tart majd, ezeknél azonban a főszerep nem a Microsoft új szabványának, hanem két meglévő megoldásnak jut majd. A résztvevőknek egyrészt a PhysX motor, vagyis a fizikai számítások GPU-n történő végrehajtásának előnyeit ecsetelnék (amely nem mellesleg a napokban a PlayStation 3 konzolon is elérhetővé vált a játékfejlesztő cégek számára), emellett pedig a grafikus chipet a mesterségi intelligencia, avagy az AI-számítások elvégzésére is befognák. Itt természetesen az optimalizációt emelik ki, hiszen úgy vélik, hogy a jelenleg elérhető hardveren a DirectX 10 játékok nem száguldanak éppenséggel csúcssebességen, vagyis a hamarosan érkező új generáció (a DirextX 11 grafikus vezérlők) elsődleges feladata ezen sebesség gyorsítása lesz majd. Az AMD ettől eltérően vélekedik a grafikus kártyák új generációjáról, amelyekkel a vadonatúj DirectX 11 esetében is egycsapásra elérhető lesz a hardveres támogatás. Számukra éppen ez jelenti a legfontosabb fejleményt, vagyis (ahogy azt mostanában megszokhattuk), az új szabvány támogatására ezúttal is ők helyezik majd elsőként a hangsúlyt. Úgy vélik, hogy a támogatással a legszebb grafika lesz elérhető az új hardvereken, a "hardware tesselation" és egyéb funkciók mellett ugyanis a szabvány a fizikai számításokban, valamint a post-processing effekteknél is sokat javít majd. Arról még nincs szó, hogy az új grafikus chipek pontosan mikor jelennek meg, ám erre még az idei évben biztosan sor kerül. Az eltérő taktika alkalmazása komoly kihatással lehet a piaci erőviszonyok alakulására: az nVidia kissé lemaradhat és lassíthatja a DirectX 11 játékok elterjedését, bár ennek pontos következményeit egyelőre még megjósolni sem lehet. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don_Giamatti Posted Április 3, 2009 Share Posted Április 3, 2009 9800GT-m 1280*1024-en, Ultra High-on, DX10en futtatja a Far Cry 2-t 71 FPS átlaggal. Mit kell ezen növelni? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creoque Posted Április 11, 2009 Share Posted Április 11, 2009 9800GT-m 1280*1024-en, Ultra High-on, DX10en futtatja a Far Cry 2-t 71 FPS átlaggal. Mit kell ezen növelni? 1: nem most jön ki. 2: nem a Far cry a mérvadó.................. 3: nem ilyen felbontásban játszik mindenki, hanem mondjuk 1920-ban. 4: mire kidobják az új kártyákat, addigra nyugodj meg lesz olyan bivaly játék amihez full grafon kelleni fog... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marky18 Posted Április 11, 2009 Share Posted Április 11, 2009 Ez a fejlesztőknek jobb lesz. Gyorsabb kódot írhatnak, a processzorról sok terhet vesznek le, amit máshol hasznosíthatnak. Nem értem, eddig miért nem csinálták meg. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
XxXDarknessXxX Posted Április 24, 2009 Share Posted Április 24, 2009 a crysis 2 a cry engine 3mat fog használni ami gafikailag nem túl nagy előrelépés. viszont multiplatfom... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.