Jump to content
PirateClub.hu

Változó sűrítésű turbómotor a Peugeot-tól


bono92
 Share

Recommended Posts

A másfél literes prototípus egy V6-os teljesítményét nyújtja, és közben alig fogyaszt többet a korszerű négyhengeres dízelmotoroknál, ám a gyártására csak 2015 után kerülhet sor.

 

Az 1.5L MCE 5 VCRi jelzésű motort már a Genfi Autószalonon megmutatják a közönségnek, bár a fejlesztés még alig jutott túl a kísérletezés fázisánál. A jelenlegi változat csúcsteljesítménye már így is 220 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 420 Nm, és a 407-es karosszériájába építve akár 6,7 liter benzinnel is beéri 100 kilométeren. A Peugeot mérnökei azonban már most egy továbbfejlesztett, közvetlen befecskendezéses változatról beszélnek, amely 270 lóerős lesz, 460 Nm csúcsnyomatékkal, és 6 liter körüli fogyasztással. Ezt a második változatot 2010-re szeretnék működőképessé tenni.

 

A nagy teljesítményt és kis fogyasztást terheléstől, fordulatszámtól és üzemanyag-minőségtől függően változó sűrítési viszonyú motorblokkal érték el. Ez a megoldás azonban komoly műszaki kihívásokat rejt, így egyelőre nem alkalmas a szériagyártásra. A Peugeot ezért összehozott egy 12 cégből álló konzorciumot, amely az MCE technológiát a következő 6-8 évben gyártásra éretté tenné. Azt állítják, ilyen motorokkal a nagyobb teljesítményű személyautók számára is elérhető közelségbe kerülhet a 120 g/km-es átlagos szén-dioxid-kibocsátás, amit a következő évtized közepére teljesítenie kell az európai piacon jelen levő autógyáraknak.

 

Nem a Peugeot az első autógyártó, amely ezzel a megoldással kísérletezik: a Saab, még mielőtt a General Motors teljesen bekebelezte volna, 2000 körül bemutatott egy 1,6 literes, 225 lóerős változó sűrítésű motort. El is nyertek vele több rangos díjat, de az amerikai anyacég a túlzott költségekre hivatkozva 2001 környékén leállíttatta a programot, és inkább saját négy- és hathengeres motorjait építtette a svéd gyártó újabb típusaiba.

 

Link to comment
Share on other sites

Hát a második változat ha minden igaz 2010-re "ki akarják hozni" Érdekes kis cikk.

 

Azt állítják, ilyen motorokkal a nagyobb teljesítményű személyautók számára is elérhető közelségbe kerülhet a 120 g/km-es átlagos szén-dioxid-kibocsátás, amit a következő évtized közepére teljesítenie kell az európai piacon jelen levő autógyáraknak.

 

:D én most itt a kisebb autókra is gondoltam...jézusom mi lesz velük :o

 

Bár mondjuk várható volt az 1.4-es turbómotorok után hogy lesz valami folytatása, nem is meglepő hogy a Peugeot kezdi el fejleszteni(vagyis ezt kétlem, tuti hogy más autógyárak is kísérleteznek ilyennel, csak nem hozzák nyilvánosságra) mert manapság elég kevesen vesznek új autót(gazdasági válság), ha vesznek is akkor is csak kevés esetben Peugeot-ot.

Link to comment
Share on other sites

A Saab csinált ilyen motor régen, de más gyártó nem (utána néztem, és csak a Saabot említették). szal a Peugeot elég komoly technikát csinál, ha sorozatgyártásba fogják gyártani.

Amúgy félreértés ne essék, ez egy benzines, 1,5-ös motor. Szép teljesítmény ez a 270 lóeró.

Am. a Peugeotnak nincs 1,4-es turbómotorja, csak 1,6-os turbó.

Amúgy (ennek is utánanéztem) Peugeot-ot sokan vesznek itthon, Magyarországon.

Link to comment
Share on other sites

"(vagyis ezt kétlem, tuti hogy más autógyárak is kísérleteznek ilyennel, csak nem hozzák nyilvánosságra)"

 

Kérem a statisztikát!!! ;):D

 

Igen, tudom h nincs 1.4-es turbó, van helyette HDi, de nem is a Peugeot-ra gondoltam, csak kicsit félreérthetően írtam le!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...