kozmi92 Posted Február 26, 2009 Share Posted Február 26, 2009 "Eladó egy gyönyörű állapotban lévő Honda CBR 125 R Repsol, kevés (5500 ) kilométerrel. 2004/12. havi, 124ccm , 4ütemű, teljesen gyári, ténylegesen kitűnő műszaki és esztétikai állapotban, gyári gumikkal, második tulajdonostól. Használati útmutatóval, gyári kulcskészlettel, 2db gyári kulccsal. Összes forgalomba helyezéshez szükséges (külföldi) papírja megvan, segédmotorként eladó."...ez most hogyan is lehet???...nem nagyon értek az ilyenekhez...de valahaol azt olvastam,h a segédmotor 50köbcm alatt van...akkor ez hogy lehet segédmotor?...és egyáltalán mi a különbség a rendes és a segédmotor között...? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soße Posted Február 26, 2009 Share Posted Február 26, 2009 Szia! Jól tudod, a Segédmoci 50cm3. A hirdetés jól hangzik, frankó moci lehet! A papírokkal szoktak variálni, hogy aki 125-ös mocit akar venni, de csak 50es jogsija van, annak eddig érdemes volt ilyen motort vásárolni...viszont ugyebár köszönhető ennek a frankó új rendszernek, már nem érdemes ilyet csinálni...ha '25ös jogsid van, vagy egy kicsit bevállalósabb vagy, mindenképp nézd meg a gépet Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
kozmi92 Posted Február 26, 2009 Author Share Posted Február 26, 2009 aha...kössz...még nincs jogsim...most akarom megcsinálni 125ösre...tehát ez csak elméletileg segédmotor? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soße Posted Február 26, 2009 Share Posted Február 26, 2009 Ez papíron az. De ha a törvény keze betolja mérésre...nem érdemes már ezzel szórakozni Régen a henger/motor borítására képesek voltak egy 50est nyomatni, vagy átmatricázni a motort...sajna a rendszámozás miatt az ilyen motorok már necces vételek! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
kozmi92 Posted Február 26, 2009 Author Share Posted Február 26, 2009 esetleg úgy nem tudnám megvenni,h az teljesen legális legyen??? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Man0waR Posted Február 28, 2009 Share Posted Február 28, 2009 Úgy hogyha kiderül kapsz egy közokirathamisítást. (ismerösi tapasztalat) Ha van valami a "számládon" ==>erkölcsibizonyítvány , mondjuk akár egy bolti lopás ,és ezt megcsinálod ,kiderül, na akkor jaj van. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soße Posted Március 1, 2009 Share Posted Március 1, 2009 Ha hagyod így a dolgokat, akkor az lesz, amit Manowar mondott, viszont ha megveszed a gépet, és elviszed levizsgáztatni(rendszám), kapsz hozzá hivatalos és legális papírokat...akkor nem lesz semmi gond! És 2011-től már amúgyis csak ilyen mocikat tudsz majd venni, igaz, az új gépeken már rajta van a reg. adó Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
kozmi92 Posted Március 2, 2009 Author Share Posted Március 2, 2009 és azokért a legális papirokért mennyit kéne fizetni?...mer gondolom nem ingyne van...az úgy túl 1xű lenne...xD Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Man0waR Posted Március 2, 2009 Share Posted Március 2, 2009 -megveszed -az adásvételivel elsétálsz az okmányirodába -kérsz rá rendszámot ( nemtudom pontosan mennyi 10 - 15k forrja) -elviszed eredetvizsgára (20k körül) -kötsz rá biztosítást ( évi 10-15k körül) -elviszed (lehet) elsö müszaki vizsgájára. (15-20k ,bár a motor vizsgadijja nem tudom mennyi) DE ne feledd : ha van valami hiányos vámpapírja azt sem fogja helyetted a kereskedö vagy eladó befizetni Ez amugy biztos hogy 4 ütemű? A Cbr 125 széria a kezdetektöl 2 ütemű volt... Sok sikert!!! Ride to Live - Live to Ride Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
kozmi92 Posted Március 3, 2009 Author Share Posted Március 3, 2009 hát...ez nem hangzik valami jól...nem baj...majd lesz valahogy...először a jogsim legyen meg...aztán ráérek azon izgulni,h milyen mocit veszek...kössz a segítséget... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Man0waR Posted Március 3, 2009 Share Posted Március 3, 2009 Ez amugy biztos hogy 4 ütemű? A Cbr 125 széria a kezdetektöl 2 ütemű volt... Azért ez még érdekelne Lehet én tévedek egyébként... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
kozmi92 Posted Március 3, 2009 Author Share Posted Március 3, 2009 én úgy tom,h 4 ütemű... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniels Posted Március 3, 2009 Share Posted Március 3, 2009 én azta' szeretném krédezni, hogy igaz e az hogyha van jogsid kocsira, akkor vezethetsz vele 50-es motort? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Man0waR Posted Március 3, 2009 Share Posted Március 3, 2009 Nem figyeltél eléggé kresz-en. IGEN vezethetsz. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrik1122 Posted Március 4, 2009 Share Posted Március 4, 2009 Helló! bocs,ha beleszólok,itt az első pár hsz-t olvastam el,amik a 50cc-s mocik rendszámáról szólt...amit nemrég eltöröltek,újságba is volt...és motoros boltba is megkérdeztem(Yamaha surman) Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soße Posted Március 4, 2009 Share Posted Március 4, 2009 Sziasztok! Manowar! A régi CBR volt kétütemű, az újak(2-3 évesek is) négyütemű motorral futnak ki!(környezetszennyezés, stb.) Egyébként nem szeretnék hülyeséget mondani, de szerintem azért ennyit nem kell leperkálni! 50cm3 mociknál 30k Ft körül van a regisztrálás! Danieels! Igen, lehet Patrik, én ilyenről nem hallottam! Azért ez nagyon komoly dolog lenne! Meg különben is, ez az únió egyik követelménye, szóval...háát nem tudom Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrik1122 Posted Március 4, 2009 Share Posted Március 4, 2009 Az Országgyűlés a 2008 évi C törvény 3. paragrafusa alapján hatályon kívül helyezte az előző, ( Kkt 25 paragrafus ) a robogók és segédmotorkerékpárok rendszámozását elrendelő törvényét. A törvény teljes szövege a Magyar Közlöny Dec. 20-i, 185 - ös számában jelent meg, és a második oldalon található. A Quadokra a rendszámozás változatlanul vonatkozik. Ezzel megszűnt rá az esély, és lehetetlenné vált a rendszám nélkül közlekedő, nagyköbcentis motorok kiszűrése, az ellopott motorok tényleges felderítése, az anyagi vagy emberi sérüléssel járó balesetet okozó, majd cserbenhagyó kismotorok azonosítása, valamint a működő fék, világítás nélkül közlekedő kiskorúak lefülelése. Korábban ugyanis, 2009-től kezdődően minden forgalomba helyezendő új, valamint a már használt kismotorok 2011-ig való egyszeri műszaki bevizsgálását, és rendszámosítását rendelte volna el a Közlekedési Felügyelet. Reális anyagi hozzájárulás mellett a szakértők és a klubok (köztük a Simson Klub Magyarország) is egyaránt támogatták az elképzelést, melynek legfőbb célja a biztonságosabb közlekedés létrehozása volt. Európa többi részéhez hasonlóan itthon is sikerülhetett volna egy rendezett motoros jogkultúra létrehozása, de ennek elvetése mindenkit váratlanul ért. a boltoknak(motoros)meg KELLETT vólna kapni a rendszámmal kapcsolatos papírt,és egyebet.Mivel Dabason,a Yamaha surmannál azt mondták(új mocikat is adnak...)és mivel 2009.jan1.már tudták.hogy nem lessz rendszám. ezt a "felsőbb kutyák"azzal indokolták,hogy mire rendszám lenne egy motron,az többe lenne nekik,így a válság miatt eltörölték... ha gondolod holnap lekapom telólval,itt az újság a gép előtt,ha meg ezt se hiszed...akkor próbálok még linket is szerezni itt is le van írva: http://landsmann.spaces.live.com/blog/cns!8E962B215F8F9F8A!2501.entry ok ez csak egy sima oldal.. de az Autó-Motor már csak tudja az igazat.. http://www.automotor.hu/index.php?apps=cikk&cikk=4828 nekem ennyi elég hiszek nekik.ha ti nem,akkor nézzétek el nekem ezt a pár hsz-t... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Man0waR Posted Március 4, 2009 Share Posted Március 4, 2009 Sziasztok! Manowar! Egyébként nem szeretnék hülyeséget mondani, de szerintem azért ennyit nem kell leperkálni! 50cm3 mociknál 30k Ft körül van a regisztrálás! Én az elsö (talán elsö magyarországi) forgalomba helyezési költségekröl beszéltem, feltételeztem hogy a motor külföldi és -már leírt-papíron 50ccm-es.Ha ilyet akarsz "megpapírozni" akkor ezek a lépések. Vagyis nemrég még ezek voltak. A regisztrációs adót még nem is említettük, de azthiszem van köbcentihatár motoroknál. Szal ha 50 est szeretnél (mármint papíron 50es) hivatalosan használni akkor ezeket végig kell járni. És fizetni, mint a katonatiszt Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soße Posted Március 10, 2009 Share Posted Március 10, 2009 Patrik, Köszönöm, nem hittem volna,hogy eltörlik Én ennek örülök, igaz lett volna jó oldala is Manowar, Ez igaz, ha külföldi a moci, akkor valóban jóval többe kerül...ennek érdemes vásárlás esetén utána járni!(igaz, mint megtudtuk, 50esekre már ez nem vonatkozik ) Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrik1122 Posted Március 13, 2009 Share Posted Március 13, 2009 Soße:Nincs mit! én viszont csak örülni tudok(van egy simsonom,és megvétel után derült ki,hogy a motorszámot nem éppen Shul-ban{vagy hol..}ütötték a gépezetbe,és nem szakember,hanem otthon kispista hidegvágóval meg bőrlukasztóval...szépen néz ki...a mésik oldala,hogy nem kell kifizetni egy rakat pénzt,a semmire,mivel rendszám ide vagy oda,nem foglalkoztak vólna a lopással se...ha kocsit nem AKARNAK megtalálni,akkor pont egy 50cc-s kismocit fognak...) úgyhogy megyek is Motorozni! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Man0waR Posted Március 15, 2009 Share Posted Március 15, 2009 Volt már pár motorom... Most is van 2 segédmotor ebböl az egyik veterán, családi örökség. Anno értetlenkedve álltam a kérdés elött, szegény kismotorokra mért kell rendszám? Azért hogy fizessen a nép? Részben igen... Jó kis bevétel ez a nagykutyáknak. Egydologra viszont Egerben jöttem rá. Nyáron a sétálóutca iszonyat forgalmas és 50es valamint 125ös rendszámnélküli robogókkal csak úgy flangálnak az emberek közt. Idösebb embereket nem nehéz igy a táskájuktól megszabadítani, csak kikapja a tolvaj, húz egy kövér gázt és már el is menekült. Ha így állok a dolgokhoz akkor aztmondom igenis jó dolog a rendszám, az azonosítás miatt. (Más kérdés: ha tolvajkodni akarok, akkor lopok egy motorkerékpár rendszámot és azzal bűnözök...) De volt olyan idöszak amikor 5 darab segédmotorom, + 1 darab 125 Etz-m volt,meg mellette kocsi. Ha most is meglennének még a motorok akkor nemcsak én, hanem a hitelező cégek is csődbe mennének, olyan összeg lenne a rendszám rájuk. Mint mindennek: van jó oldala, és rossz oldala is ennek a rendszámosdinak. Én inkább ellene lennék Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
doki Posted Március 15, 2009 Share Posted Március 15, 2009 Nekem mindig is volt és most is van egy kis robogóm, de még eddig meg sem fordult a fejemben, hogy rendszámot kellene rakatni rá. Annyi jogcímen fizetünk már, hogy aki rendszámot rakott a motorjára, az meg is érdemli. doki Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.