Szergej77 Posted Február 17, 2009 Share Posted Február 17, 2009 Rettegett nyolcas - Audi R8 V10 Miért kell egy kiváló, 420 lóerős sportkocsiba még száz lóerő? Az Audi R8 V10 amúgy zseniális. Ha ez a kép fogad, az ember bármit megbocsát. Egy szupersportkocsi vezetése sokunk álma Képzeljenek el egy kétnapos, külföldi hivatalos utat. Akár kellemes is lehetne, de már előre tudják, hogy nagyon fárasztó lesz. Hajnal 4-kor kell kelni, majd egy segítőkész, de vezetni nem tudó taxis, rettegésben tartva elviszi önöket Ferihegyig. A reptéren következik a szokásos vetkőztetős ellenőrzés, közben egy munkájába nem szerelmes hölgy próbálja önöket meggyőzni, biztos van maguknál folyékony dolog, vagy legalább egy laptop. Ha az sem, biztosan maradt még valami fém a zsebükben. És tényleg. Nem reggeliztek, a repülőn nem kapnak jó helyet. Két óra nyomorgás az egyik nagy légikikötőig, majd három óra várakozás a másik gépre. Onnan még 2,5 óra, és már ott is vannak a célállomáson. Ott egy gyors ebéd után máris jön a munka, majd este sajtótájékoztató, vacsora, késői fekvés. Az étel nem esett jól, az idegen ágyban nem tudnak jól aludni. Másnap reggel hatkor kelés, aztán rövid reggeli, de már a fejük is fáj. Nincs kegyelem, menni kell dolgozni. Délben ebéd, majd rohanás a repülőtérre, ahol ismét jön a szokásos hercehurca. Az út az előző napihoz hasonlóan, nehezen és kényelmetlenül telik, de este tizenegyre újra otthon vannak. Gondolom senki sem vágyik ilyen útra. És ha az út célja az Audi R8 új csúcsváltozatának menetpróbája? Tíz henger, középmotor, 525 lóerő és összkerékhajtás - zseniális kombináció Bajban lennék, ha meg kellene indokolnom, mi szükség van az Audi R8 V10-re. Egy komoly szupersportkocsira, amely az eredeti 420 lóerős alapváltozatnál még 105 lóerővel erősebb. A legfőbb érv az lehetett, hogy az Audi saját számításai szerint most ünnepli százéves jubileumát. Az ilyen alkalmakra pedig illik piacra dobni valamit. Hát ez lett az R8 V10, meg a versenyváltozata, az LMS. Az előző R8-at sajnos nem vezettem, csak ültem benne. Elég képzett sofőr mellett, tehát körülbelül pontos információim vannak arról, hogy mit tudott az az autó. Röviden összefoglalva: mindent, amire egy rajongónak szüksége lehet, sőt annál többet is. A kollégáim az Audi hazai rendezvényén lelkesen ki is próbálták, nekik sem volt kifogásuk a sportautó ellen. Ehhez képest a gyár úgy gondolta, hogy a motor nem elég erős, nem árt bele a régi ismerős, az 5,2 literes, V10-es blokk. Ez az S8-ban "csak" 450 lovas, de az R8-ban már jobban szabadon engedték, itt már 525 LE-t tud. Az 530 Nm-es nyomatéka sem kevés, de még sokkal többet mond az, hogy 1000-es fordulatszámtól egészen 8500-ig, folyamatosan 400 Nm felett van a forgatónyomatéka. Hogy mit jelent ez? Őserőt, amely sosem hagyja nyugton a sofőrt. A V10-es számos elemében különbözik a V8-tól, ilyen a jellegzetes fekete rácsozás a lámpák alatt, valamint az ovális kipufogó Az R8 V10 olyan, mint egy vadászrepülő, amellyel legtöbbször csak felderítünk, de szükség esetén harcra is képes. Akár 3,9 másodperc alatt felgyorsul álló helyzetből százra, de a 200 km/óra is megvan 12 másodperc alatt. Több ez, mint aminek van értelme - pont ezért fogják venni azok, akiknek erre van ingerük és anyagi keretük. forrás : origo.hu Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
a_grave_man Posted Február 17, 2009 Share Posted Február 17, 2009 Hú, asszem ilyen van a Vasemberben is a főhősnek, na nem ilyen tuningolt. Nagyon szép autó, köszi a képeket és az infókat is! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniels Posted Február 17, 2009 Share Posted Február 17, 2009 hát ez egy gyönyörű német autó.Az Audi egyre jobb design-ba, ez tetszik.Nem is beszélve a minőségről... Erős,megbízható,és gyönyörű. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
TrueMaster Posted Február 18, 2009 Share Posted Február 18, 2009 Nekem nagyon bejön az R8, szerintem nagyon eltalálták Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
spdeluxe Posted Február 18, 2009 Share Posted Február 18, 2009 Ez tényleg nagyon szép verda.Kábé mennyibe fájhat egy ilyen jószág? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniels Posted Február 18, 2009 Share Posted Február 18, 2009 25-ön felül az biztos. 25-ön felül meg már Porschét kapok...de valószínűleg ha már Porsche-t veszek, akkor van pénzem egy ilyenre is Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szergej77 Posted Február 18, 2009 Author Share Posted Február 18, 2009 További infók az autóról Az R8-as V10-es változatának sorozatgyártása előreláthatólag 2009 elején kezdődik. Az ára Angliában előreláthatólag 140 ezer euró (~37M Huf) környékére saccolható. Természetesen ez csupán az alapváltozat ára, az extralista hosszú, az árak pedig a csillagos égig érnek. Éppúgy mint az autóval elkövethető hódítások száma, amely részben az R8-as image-ének köszönhető. És ebben a válasz is megvan spdeluxe kérdésére.. drágább mint egy Porsche az már biztos.. És két új kép a kicsiről forrás: sebességmagazin.hu Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
trungs Posted Február 18, 2009 Share Posted Február 18, 2009 Jó gépkocsi! Múltkor ültem egy A6-ban, tökre ugyanilyen kormánya volt, meg a kijelző is a középkonzolon. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniels Posted Február 19, 2009 Share Posted Február 19, 2009 a 37 milliójával nem elsz drágább egy Porschénél.vagyis egy Boxsternél és a Cayman-nál talán drágább lesz... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
bono92 Posted Február 20, 2009 Share Posted Február 20, 2009 Hát gyönyörű autó. De azért azt ne felejtsétek el, hogy ez a V10-es motor a Lamborghinigben is csücsül. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.