Daniels Posted Február 1, 2009 Share Posted Február 1, 2009 A Porsche már tavaly megkezdte a 911-es sorozat megújítását a Carrera és a Targa változatok bemutatásával, mostanra pedig a továbbfejlesztett GT3-as is elkészült. Élőben ugyan csak a március eleji Genfi Autószalonon láthatja a közönség, de a gyári fotók és adatok révén már most fény derül a legtöbb fejlesztésre. A GT3-as a 911-es sorozat élményautózásra, illetve versenypályák nyílt napjaira szánt, ugyanakkor még hétköznapi használatra is alkalmas változata, így a legtöbb fejlesztés elsődleges célja a teljesítmény növelését, illetve a stabilitás és a vezethetőség javítását célozza. A típus hathengeres bokszermotorjának hengerűrtartalmát 3,6-ról 3,8 literre növelték, és már a kipufogószelepek is változó szelepvezérlést kaptak. Az átalakítások nyomán a motor teljesítménye 20 lóerővel nőtt - azaz az új GT3-ast 435 lóerő mozgatja -, ami nem látszik igazán jelentős fejlődésnek, viszont ezúttal nem is a lóerők szaporítása volt a Porsche mérnökeinek elsődleges célja. Inkább arra koncentráltak, hogy a fordulatszám-tartomány középső szakaszán nagyobb nyomatékot adjon le a motor, mint eddig, ami elsősorban a motor gyorsítóképességét javítja. Az eredmény: az új GT3-as már 4,1 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t, 0,2 másodperccel hamarabb, mint az előző változat. Ugyanakkor a végsebesség csupán 2 km/h-val nőtt - az új csúcsérték 312 km/h -, ami lényegében érzékelhetetlen különbség, még a német autópályákon is. A fejlesztések persze nemcsak a motort érintették: a GT3-as karosszériáját is átdolgozták, és ez nem csupán az egész 911-es sorozatot érintő változtatások alkalmazását jelenti. Az első lökhárító átalakított nyílásai és légterelői, illetve az új hátsó szárny révén a légellenállás növelése nélkül sikerült csaknem a kétszeresére növelni a karosszériára ható leszorítóerőt, ami nagy sebességnél érezhetően javítja az autó stabilitását. Ezenkívül a menetstabilizáló és a kipörgésgátló elektronikát is átprogramozták: mindkettő pontosabban avatkozik közbe, így kevésbé érezhető a jelenlétük. A fékrendszer is nagyobb átmérőjű tárcsákat kapott, a futómű pedig egy gombnyomással megemelhető vagy lesüllyeszthető 30 mm-rel, így rosszabb úton csökkenthető a felakadás veszélye. A 911 GT3 2009-es változata a régi Porsche-hagyományt követve minden területen csak egy hajszálnyival jobb, mint közvetlen elődje, de az átalakítások összessége már érezhető fejlődést jelent. A gyártó egyelőre csak a típus németországi árát tette közzé: ott extrák nélkül 116 947 eurót kérnek majd egy-egy példányért. http://index.hu/gal/14/huge.php?dir=totalcar/magazin/hirek/porsche/997gt309/&width=1221&pic=f.jpg http://index.hu/gal/14/huge.php?dir=totalcar/magazin/hirek/porsche/997gt309/&width=1095&pic=fs.jpg forrás:totalcar.hu Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.