roggenbrot Posted Szeptember 27, 2008 Share Posted Szeptember 27, 2008 A Jaguartól megszokott konzervatív karosszéria helyett az autó egy vérbeli modern sportlimuzin, dinamikus vonalvezetéssel és kupés tetővel. Ian Callum vezető tervező lehetőségeihez mérten hű maradt a Detroitban bemutatott C-XF tanulmányhoz, szinte csak az első fényszórók formája változott azóta. Bár az XF ugyanarra a padlólemezre épül, mint a régi S-Type, és tengelytávjuk is megegyezik (2909 mm), 4961 mm-es hossza 56 mm-rel, 1877 mm-es szélessége pedig 59 mm-rel múlja felül az előd hasonló adatait. Elsősorban a csomagtartó profitált a méretnövekedésből, mert térfogata 400-ról 540 literesre nőtt, de lehajtott ülésekkel tovább 420 liternyi tér nyerhető. Az XF az első autó a felső-középkategóriában, ami akár 20 colos felniket is kaphat a gyárban, de a legkisebb kerékgarnitúra is 17 colos. Az autó belseje elegáns fa- és fémelemekben gazdag, különleges megoldásként a motor indításakor kinyíló szellőzőrostélyok és az érintőképernyős menürendszer említhető. Jópofa ötlet az automatikus sebességváltó hangerő-szabályozóra hasonlító tekerhető előválasztó gombja és az érintésre nyíló kesztyűtartó is. Még a legolcsóbb változatban is nyolc hangszórós az audiorendszer, a legdrágábba azonban a hifispecialista Bowers & Wilkins cég 14 hangszórós rendszerét szerelik. Természetesen nem maradhatott ki a hangvezérlés, a Bluetooth kapcsolat, az USB- és iPod-csatlakozó és a színes LCD kijelző sem. A sofőr dolgát első-hátsó parkolóasszisztens, tolatókamera, holttérfigyelő, keréknyomás-ellenőrző, elektromos rögzítőfék és radaros tempomat könnyíti meg. Élvonalbeli az új Jaguar aktív biztonsága is, mert megtalálható benne a fékasszisztens, a fékerő-elosztó, a blokkolásgátló és az alulkormányozottságot kiküszöbölő menetstabilizáló is. A passzív biztonságot a légzsákarmada mellett a gyalogosgázoláskor felpattanó motorháztető teszi teljessé. Az XK, illetve XJ modellekkel ellentétben az XF karosszériája nem alumíniumból, hanem nagy teherbírású acélból készült, így a V8-as 1749 kilós tömege csak átlagosnak számít a kategóriában. Maradt a hátsókerék-hajtás, a hátsó futóművet azonban kettős keresztlengőkarosról többlengőkaros, ún. multi-link rendszerűre cserélték. A csillapítás keménységét a csúcsváltozatban elektronika állítja be az útburkolat minőségétől és a használat módjától függően. Egyelőre négyféle motorral érkezik meg jövő márciusban a kereskedésekbe az XF. A legkisebb a V6-os 2,7 literes, 210 lóerős turbódízel, melyet egy szintén hathengeres, háromliteres, 240 lóerős benzinmotor követ. A 4,3 literes, V8-as benzines alapváltozata 300 lóerős, míg a kompresszoros verzió 420 lóerős teljesítménnyel rendelkezik. Ez utóbbi mindössze 5,1 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, ahonnan a leszabályozás miatt "csak" 250 km/óráig képes gyorsulni. forrás: origo.hu Nekem jelenleg ez a kedvenc kocsim. Szerintem a képek is magukért beszélnek. Nektek mi a véleményetek? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
warnboy Posted Szeptember 28, 2008 Share Posted Szeptember 28, 2008 szép kis kocsi.. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniels Posted Szeptember 28, 2008 Share Posted Szeptember 28, 2008 gyönyörű autó! hátsó lámpa=Aston Martin DB9+ új Skoda nagyszerű(SuberB) Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
bono92 Posted Szeptember 29, 2008 Share Posted Szeptember 29, 2008 Mivel az Aston Matrin is angol, a Jaguar is, így sztem érhető a nagyon pici lámpa hasonlóság. Gyönyörű. Egyszerűen gyönyörű ez az autó. A belseje mint egy angol klubnak, izléses valódi fabetét, minőségi bőr, és persze minden minőségi. Milyen jó lenne ha a német autók helyett ilyen autók futkorásznának az utakon. Ennek van design-ja. Nem úgy mint a németeknek. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniels Posted Szeptember 30, 2008 Share Posted Szeptember 30, 2008 akkor valószínűleg mindenkinek luxusvillája lenne, és mindenki gazdag lenne.megint általánosítasz a német autók terén, ez az autó JAGUAR, ezért a JAGUAR névért kétszer annyit kell fizetni mint mondjuk egy vmien másik német márkáért. valóban szép autó, de ez inkább szerintem a lustagazdag osztály... nem a sportoselegáns! ha már itt tartunk müszerfal menü rendszer fullra az AMG vagy a mercedes C osztályéra hasonlít! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szergej77 Posted Október 11, 2008 Share Posted Október 11, 2008 igen szép autó..csak tudja az ember megfizetni.....bár már nagyon lent van az áruk egyes modelleknek Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomeeee Posted Október 29, 2008 Share Posted Október 29, 2008 az lehet de sztem ez is van 1 millió dolcsi hát... lehet megéri ha aztán ezzel mész az utcákon... nem tudom de szép az biztos Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
bono92 Posted Október 29, 2008 Share Posted Október 29, 2008 Ááá az a 35-40 milla is sok. Sztem 30-20 között van. de utána nézek. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
kizcar Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 De nagyon jól néz ki. Mindárt veszek egyet De jó lenne. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
levi0007 Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 "akkor valószínűleg mindenkinek luxusvillája lenne, és mindenki gazdag lenne.megint általánosítasz a német autók terén, ez az autó JAGUAR, ezért a JAGUAR névért kétszer annyit kell fizetni mint mondjuk egy vmien másik német márkáért. valóban szép autó, de ez inkább szerintem a lustagazdag osztály... nem a sportoselegáns! ha már itt tartunk müszerfal menü rendszer fullra az AMG vagy a mercedes C osztályéra hasonlít!" A Jaguar valóban luxus márka!Viszont ebben az árkategóriában simán veri Pl.Audi A8 ill. BMW 760Li!Csak ennyit akartam hozzá szólni! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
bono92 Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 Jaguar XF brutális izomdízellel Hosszú idő után új motort mutat be a brit luxusmárka, a PSA-Ford-féle hathengeres dízel nagyobb teljesítményű, háromliteres változatát. Az AJ-V6D Gen III 3.0L jelzésű motor maximális teljesítménye 271 lóerő, csúcsnyomatéka pedig 600 Nm, ami jelentős előrelépés az eddig használt 207 lóerős és 440 Nm maximális nyomatékú 2,7 literes hathengereshez képest. Az új motor már-már sportkocsikra jellemző dinamikát kölcsönöz az 1,8 tonnás XF-nek: akár 5,9 másodperc alatt felgyorsíthatja 96 km/h-ra, és az autó végsebessége is meghaladná a 250 km/h-t, ha az elektronika nem szólna közbe. Eközben ráadásul az üzemanyag-fogyasztása is meglepően alacsony: a gyári adatok szerint akár 6,8 liter gázolajjal is beéri 100 kilométeren, így lehet az átlagos szén-dioxid-kibocsátása 179 g/km, ami egy ekkora luxusautótól igazán jó érték. A feltűnően nagy teljesítményt a Jaguar tervezői kétlépcsős feltöltéssel érték el, ahhoz hasonlóval, amilyet a BMW alkalmaz legerősebb hathengeres dízelmotorján. Az új Jaguar dízelnek emellett van egy egyszerűbb, 237 lóerős változata is, egyszerűbb feltöltőrendszerrel, de hasonlóan alacsony üzemanyag-fogyasztással, amelyet az olcsóbb dízel-XF-ekben használnak majd. Az új dízelmotor később várhatóan más Jaguar és Land Rover modellekben is leválthatja a 2,7 literes V6-ost: az XJ, a Discovery, a Range Rover és Range Rover Sport is megkaphatja az új motort, sőt, ez utóbbi modellekben a 3,6 literes V8-as turbódízel helyett is az új hathengerest használhatják. Nagyon örülnék, ha ez az új dízel motor bekerülne vmelyik Peugeot modelbe. Az jó lenne, mert mégiscsak egy Peugeot motor ez, amit megtuningolt a Jaguar. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.