Daniels Posted Szeptember 22, 2008 Share Posted Szeptember 22, 2008 Az Audi elkészítette a világ legerősebb dízelautóját! Audi Q7 500 Le 1000Nm nyomaték V12-es motor forrás: metro Audi Q7 V12-es dízelmotorral A Párizsi Autószalonon mutatkozik be a világ legerősebb dízelmotoros szabadidőautója, a Q7 V12 TDI. Korábban olyan pletykák terjedtek el, hogy a motort elsőként az A8-asba építik be, de nem az az egyetlen meglepetés, hogy a Q7 orrában mutatkozik be az első sorozatgyártású V12-es dízelmotor. Az is kiderült ugyanis, hogy ez egy teljesen új konstrukció, amelynek nincs sok köze az R10-es jelzésű versenyautó hasonló elrendezésű motorjához. Míg a versenygépben 5,5 literes, 90 fokos hengerszögű, 650 lóerős tizenkét hengeres dolgozik, addig a Q7-es motorja hatliteres, a hengerek által bezárt szög a kiegyensúlyozott járás szempontjából ideális 60 fok, a maximális teljesítmény 500 lóerő, a csúcsnyomaték pedig 1750-es és 3000-es percenkénti fordulatszám között jelentkezik, és az értéke 1000 Nm. Így nagyon kevés utcai autó képes felülmúlni a Q7 V12 TDI-t gyorsulásban: a 100 km/h-s sebességet akár 5,5 másodperc alatt is el lehet vele érni, és ha az elektronika 250-nél bele nem szólna, az autobahn királya is lehetne a típusból. Mindezt ráadásul hatsebességes, Tiptronic automata váltóval és állandó négykerék-hajtással tudja. Emellett az autó egy kis odafigyeléssel igen takarékosan is vezethető: a gyári fogyasztási adat vegyes ciklusban 11,9 liter gázolaj 100 kilométeren, ami nevetséges, ha a hasonló teljesítményű és méretű SUV-ok minimum duplaekkora étvágyát nézzük. Az, hogy a V12-es befért a Q7-es orrában, ahol a motornak – akárcsak a többi, hosszában álló motoros Audiban – csak az első tengely előtt van hely, az új V12-es kompakt építésmódjának köszönhető. Csupán 166 mm-rel hosszabb, mint az A8-as nyolchengeres dízelmotorja, így a legtöbb nagy Audiba beépíthető lenne. Ennek ellenére a Q7-es igényelt némi átalakítást, főképp az autó orrán kellett változtatni, hogy a megnövelt beömlőnyílások révén ki tudják szolgálni a turbófeltöltéses szuperdízel hatalmas hűtési igényét. Emellett a nehéz és bivalyerős motor miatt a futóművet is áthangolták, a lassítást pedig óriási kerámia féktárcsákra bízták. A bemutató idején a Q7 V12 TDI alighanem a világ legerősebb személyautó-dízelmotorját hordhatja az orrában, de a konkurenciának lesz ideje előkészíteni a visszavágót, hiszen a gyártás csak 2008-ban kezdődik. forrás:totalcar.hu Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
balu1977 Posted Szeptember 23, 2008 Share Posted Szeptember 23, 2008 A 12literes fogyaszást szerintem lejtőn lefelé gurulva mérték. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniels Posted Szeptember 23, 2008 Author Share Posted Szeptember 23, 2008 ,,egy kis odafigyeléssel takarékosan vezethető!" Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
$$$Lacika$$$ Posted Szeptember 23, 2008 Share Posted Szeptember 23, 2008 Egy akkora motortol aza 12 l sztem nagyon is jó! Bár sztem semmi értelme ekkora motort csinálni. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burnout Posted Szeptember 26, 2008 Share Posted Szeptember 26, 2008 na ezt az autót elfogadnám!! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.