Kr.King Posted Július 22, 2008 Share Posted Július 22, 2008 A legerősebb hathengeres és gyengébb nyolchengeres Audi-motorokat felváltó új V6-os teljesen új fejlesztésű feltöltőt kapott, amely számos paraméterében eltér a korábbi mechanikus kompresszoroktól. Az elv persze hasonló az első Roots-fúvókban használthoz: két, egymáshoz forgás közben középen végig illeszkedő forgó lapátkerék nyomja a levegőt a motorba. A működéshez szükséges teljesítményt a főtengelyről, szíjjal viszik a lapátokhoz, így érzékelhető késés nélkül épül fel a töltőnyomás. Az Eaton persze alaposan továbbfejlesztette az eredeti mechanizmust. Négyágú, 160 fokban megcsavart lapátkerekeket használnak, amelyekkel sikerült javítani a sűrítés hatásfokán a korábbi, háromlapátos, 60 fokos emelkedésű változatokhoz képest is. A TVS jelzésű kompresszor így 1 tonna levegőt szállít óránként, és 0,8 bar maximális töltőnyomást állít elő a háromliteres TFSI motor számára. Az Audi új motorját várhatóan az ősz folyamán kezdik gyártani, egyelőre 290 lóerős és 420 Nm csúcsnyomatékú kivitelben, de állítólag már most fejlesztés alatt áll egy jóval erősebb, bő 400 lovas változat is, amelyet az új RS4-esbe szánnak. Korábban úgy hittük - nyilván a megtévesztő TFSI jelzés miatt, ahol a T betű eredetileg a turbó szó rövidítése volt -, hogy az Audi az aktuális divatnak megfelelően új V6-osát turbófeltöltéssel készíti majd. Ingolstadtban azonban úgy vélték, a kompresszoros motor késlekedés nélkül jelentkező nyomatékával jobban illik a cég nagyobb modelljeihez. Forrás: Totalcar.hu Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
ps2fan Posted Július 22, 2008 Share Posted Július 22, 2008 tetszik ez az elv... bár nem tudom miért csökkentették a lóerőszámot 420-ról 400 ra.... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniels Posted Július 22, 2008 Share Posted Július 22, 2008 valószinű a nyomaték miatt 290 lóerős és 420 Nm-es , jah és háromliteres? jaboccs eléggé éreső motor lesz ez, kerregés ide kerregés oda, ott fog hagyni egy hdi-t is, az tuti! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chipi Posted Július 23, 2008 Share Posted Július 23, 2008 tetszik ez az elv... bár nem tudom miért csökkentették a lóerőszámot 420-ról 400 ra.... 420ló az a "régi" RS4-es 4,2 V8-as közvetlen befecskendezésű motorja volt! Ez egy 3 literes 6 hengeres lesz az új RS4-ben 400lóval!ami bődületes teljesítmény egy V6-ostól!!!! És azt hozzá kell tenni, hogy az audi motorok nem max-on vannak, tehát egy kis tuningot mindig elbír!! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.