PrinceCherry Posted Július 13, 2008 Share Posted Július 13, 2008 A video- és infrakamerák, valamint a különböző radarok és szenzorok mellett újabb fedélzeti rendszert kaphatnak a 21. század leendő gépkocsijai. A BMW ugyanis egy olyan rendszert fejlesztett ki, amely segít a vezetőknek a közlekedési jelek gyors felismerésében és értelmezésében. "Ez nem csak a vezetési komfortot növeli, hiszen ezek a technológiák arra is lehetőséget kínálnak, hogy elkerülhetők legyenek a balesetek vagy legalábbis csökkenthetők legyenek a károk. A jelenlegi infrakamerák akár a balesetek 8 százalékát is elkerülhetővé teszik, ráadásul - a hagyományos lámpákhoz képest - jelentősen bővítik a belátható terület nagyságát. Azonban ezeknek a megoldásoknak sajnos vannak hátrányaik is, amik miatt a biztonság valójában csak kis mértékben nő. Az autósnak ugyanis vagy állandóan a kijelzőt kell néznie és akkor nem látja a környezetét, vagy fennáll annak a veszélye, hogy még így is elkerülik a figyelmét a fenyegető veszélyek" - közölte Matthias Kühn, a Német Biztosítási Szövetség (GDV) balesetkutatója. Nos, pont ezekre a problémákra kínál megoldást a BMW. Christian Discher, az autógyártó konszern fejlesztője elmondta, hogy egy, a vezetőket segítő kamera alapú fedélzeti rendszeren dolgoznak, amelyet a sikeres tesztek után akár a 7-es sorozatú BMW-k második generációjába beépíthetnek. "A rendszer nemcsak a gyalogost mutatja meg az autósnak, hanem maga is felismeri és így időben figyelmeztethet a veszélyre. Ehhez azonban a jelenleg használtaknál nagyobb felbontású kamerára és egy módosított képfelismerő szoftverre volt szükség. Amennyiben valaki a járdán fut, akkor a körvonalak csak halványan jelennek meg a monitoron. De ha valaki hirtelen módosítja az útirányát és keresztben futhat át az úttesten, akkor a kijelzőn azonnal egy sárga riasztás jelenik meg. Ez csak a kezdet. hamarosan már olyan autókat kínálunk majd az ügyfeleknek, amelyek képesek lesznek felismerni és értelmezni a közlekedési jeleket, például a sebességet korlátozó, az útépítésekre a vezetők figyelmet felhívó táblákat" - hangsúlyozta Christian Discher. "A sebességet korlátozó táblák felismerése csak az első lépés" - tette hozzá Norbert Giessen, a Mercedes szóvivője. A vállalat szintén hasonló megoldáson dolgozik, amely már akár az E-sorozat jövő tavasszal megjelenő változataiban debütálhat. A fedélzeti rendszerek újabb generációja már képes lesz felismerni a stoptáblákat, figyelmeztetni a vezetőket, ha átlépték a megengedett sebességet, vagy akár kamerák segítségével a környezetét és a közelben mozgó személyeket és járműveket is látni. Ezáltal a balesetek száma tovább csökkenhet. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
cerh2 Posted Július 13, 2008 Share Posted Július 13, 2008 Ezt a rendes autókba vagy hibridautókba fogják beépíteni? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
dbelam Posted Július 14, 2008 Share Posted Július 14, 2008 Ezt mindbe. De akkor van értelme, ha HUD van a kocsiban, ki a fsz fog oldalra nézegetni vezetés közben... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.