Daniels Posted Június 27, 2008 Share Posted Június 27, 2008 Autó-motor: Subaru Legacy és Outback Boxer Diesel Ledőlt az utolsó benzines bástyák egyike: a dízelmotor rohammal elfoglalta a Subaru erődjét. Az új konstrukció természetesen boxer elrendezésű, mint ahogy a márka szokott receptjét követi a hajtáslánc is. Nagyon jó kocsi lett az eredmény, amely komoly fejfájást okozhat a vetélytársaknak. Ha egy Subaru tulajdonosa tankoláskor a gázolajos pisztolyt veszi le, valószínűleg rémülten hadonászva rohan oda a kutas: "Ne tegye!" Pedig nem tévedés, mostantól előfordulhat, hogy dízelmotoros a japán autó, sőt minden valószínűség szerint egyre gyakrabban fordul majd elő. A hazai piacon ? és nemcsak itt ? ugyanis az gátolta az állandó összkerékhajtásuk és kiváló minőségük, megbízhatóságuk miatt becsült Subaruk nagyobb arányú elterjedését, hogy kizárólag benzinmotorral gyártották őket. Ennek azonban mostantól vége! A többcélúság és a harmónia jegyében Ezúttal három dízeles modellt mutattak be: a Legacy szedánt, ennek kombi változatát, valamint a kombi kissé megemelt, néhány apróságban eltérő Outback kivitelét. Közülük az utóbbi kettőt vezethettem Malaga hegyes-völgyes környékének autópályáin és kacskaringós országútjain. A két autó között szinte észrevehetetlen a különbség, a ?lábujjhegyen álló? Outback ugyanolyan stabil, viszont ha gödrös, bakhátas az út, nagy előny az öt centivel nagyobb szabadmagasság. Az autó legjellemzőbb vonása talán a harmónia. Ízléses, formai túlzásoktól mentes, praktikus karosszériája megfelelő férőhelyet kínál, de nem túl terebélyes ? városban még elmegy, utazáshoz ideálisnak tűnik. Masszív, jól van megépítve, nem zörög semmi, és nem sziszeg a szél, noha keret nélküliek az oldalablakok. Így kellően kidomborodik, hogy csakugyan halk a motor, egészen kétharmad fordulatszámig szinte észre se venni, csak legfölül szűrődik be némi érces, bizsergető boxermuzsika. Nagyon alulra viszont ne menjünk: más közös nyomócsöves masinákhoz hasonlóan ez is hajlamos hirtelen lefulladni. Csupán ötfokozatú a váltó, de így is jó Kissé csalódás, hogy a kéttömegű lendkerékhez kapcsolódó váltóműnek csupán az áttételeit igazították a dízelhez, de megmaradtak az öt fokozatnál. Igaz, rugalmas a motor, és az is tény, hogy ötödikben, 150-nél csak 3000-et forog a főtengely, de ? érezve az erőt ? én minduntalan azon vettem észre magam, hogy felkapcsolnék hatodikba, s így voltak ezzel a menetpróbán részt vevő újságíró kollegáim is. A váltó egyébként simán, könnyen kapcsolható, egzakt megvezetéssel. Ígéret szerint a későbbiekben automatával is rendelhető lesz az autó. A menettulajdonságok abszolút jónak értékelhetők: precíz és direkt az elektromos szervokormány, jó a fék, a rugózás pedig eltalált kompromisszum a kényelem és a stabilitás között. Összegezve megállapíthatjuk, hogy nem haszontalanul töltötték az időt a Subarunál: kiforrott benyomást keltő autójuk nagyon együtt van, alaposan feladja a leckét a konkurenseknek, és ezzel a dízelmotorral bizonyára megsokszorozza piaci részesedését. Már csak egy jó árat kell tálalni hozzá, de azzal eddig sem volt hiba. Aztán már csak lazán odainthetnek a subarusok az idegeskedő benzinkutasnak: "Nyugi, nem tévedés!" össz.vissz az én véleményem(én olvastam az autó-motorban a teljes cikket): ez is jól sikerült!egészséges boxer-diesel, nekem tetszik, bár a gázolaj ára magasabb mint a benziné, akkor is tetszik. még akkor is tetszik ha nem nagyon vagyok diesel párti! videó: src=" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>"> src=" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"> src=" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>"> src=" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"> Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.