Dj Nyakesz Posted Június 16, 2008 Share Posted Június 16, 2008 Leghamarabb 2012-ben indulhat az első magyar hibridautó, a Solo szériagyártása. A prototípus bemutatóján a Solo egyik tervezője, Magyar Zsolt az InfoRádiónak azt mondta: a lítium-ion akkumulátorral, és napelemekkel hajtott autó 3-4 millió forintba kerülhet majd. Bemutatták az első magyar hibrid személyautó sorozatgyártásra szánt prototípusát, a Solót. A háromszemélyes kisautó az őriszentpéteri ANTRO (Alternatív Erőforrásokat és Járműveket Fejlesztő és Gyártó) Kht. mérnökeinek hét éves munkájával készült el. A tervezésnél a fő szempont a környezet kímélete és a gazdaságosság volt. A Solo egyik tervezője közölte: a kerékagyakba szerelt elektromotorokat meghajtó lítium-ion akkumulátorokat a tetőn elhelyezett napelemek és a bioetanollal működő motor mellett az utasok is tölthetik; az ülések elé szerelt pedálokkal egy generátort táplálhatnak, akár autópályán is, 140 kilométeres óránkénti sebességnél. A kocsi szén-dioxidban számolt károsanyag-kibocsátása 3,3 kilogramm 100 kilométerenként, a fogyasztása pedig másfél liter. A karosszéria és a váz kis tömegű, de erős és tartós szénszálas kompozitból készült, az autó súlya ezért csupán 270 kilogramm. Az áramvonalas forma és a hagyományos égőknél sokkal kevesebbet fogyasztó ledekkel - fénykibocsátó diódákkal - megoldott világítás is az energiatakarékosságot szolgálja. Magyar Zsolt kiemelte: a futurisztikus, tengerkék színű és sajátos külsővel bíró autó plexi borítása nanotechnológiás festékkel lett festve. Az első magyar hibridautó szériagyártása legkorábban 2012-ben kezdődik - közölte a Solo tervezője. Hozzátette: az ára megegyezik majd egy alsó-középkategóriás kisautóéval, fenntartása viszont sokkal olcsóbb lesz. A cég következő fejlesztése a Duo fantázianevű, hatszemélyes modell, amelyet a terv szerint negyedóra alatt szét lehet bontani két kis Solóra. Forrás: Inforadio Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaks Posted Június 16, 2008 Share Posted Június 16, 2008 Elég merészül néz ki, de végülis nekem tetszik. Grat. a tervezőnek Remélem nagy sikerszéria lesz Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draco44 Posted Június 16, 2008 Share Posted Június 16, 2008 Nekem nagyon bejön! Jól néz ki, ráadásul környezet és pénztárca-kímelő, ami az emelkedő benzinárak mellett nem utolsó szempont. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vin Posted Június 16, 2008 Share Posted Június 16, 2008 elég extrém.. de nekem hiányozna belőle az a feeling h tuningolod, kiviszed a ringre 1-2 körre Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
phz Posted Június 16, 2008 Share Posted Június 16, 2008 Vissza a jövőbe 2 feeling Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
dbelam Posted Június 16, 2008 Share Posted Június 16, 2008 " kis autóra szétszedhető modell? Akkor kér forgalmi meg rendszám? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
szogyenyi Posted Június 16, 2008 Share Posted Június 16, 2008 a kinézetén kívül nekem tetszik de ez legyen a legkevesebb. minden elismerésem a terveziőnek Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dj Nyakesz Posted Június 17, 2008 Author Share Posted Június 17, 2008 Nem utolsó szempont az sem hogy mennyibe fog kerülni HA IGAZ AMIT ÍRNAK, meg ugye nem környezetszennyező... már ez is támpont Nekem tetszik simán jó Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoli5 Posted Június 17, 2008 Share Posted Június 17, 2008 Csak gratulálni tudok a tervezöknek,és hát nem utolsó szempont,hogy környezetbarát. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
cerh2 Posted Június 17, 2008 Share Posted Június 17, 2008 Emberek, ha lesz ilyen, autó akkor az összes pénzemet arra fogom költeni hogy ezt megvegyem. Remélem Titániumból lesz, és lesz benne 1-2 olyan dolog, ami megakadályozza a autóbaleseti halálokat. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortuus Posted Június 17, 2008 Share Posted Június 17, 2008 Szerintem túl futurisztikus,és még ronda is Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
baro130 Posted Június 17, 2008 Share Posted Június 17, 2008 A külseje nekem se tetszik, persze ez csak prototípus, ilyen külsővel nem fog megjelenni a piacon Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susanne™ Posted Június 17, 2008 Share Posted Június 17, 2008 jól nézzki nagyon.. a fókuszba volt tán a manuszka aki tervezett de Mo-n semmi fantáziát nem láttak benne és kimnet velem Németbe és ott rögtön kapott rá keret meg mindent ami kell ez Mo.. nekem nem teszik az autó... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kr.King Posted Június 17, 2008 Share Posted Június 17, 2008 Van itt ész is és tehetség is Mo-n. Egy a probléma csak. A tőkehiány Ezért nemtud megvalósulni más, hasonló értékű találmány. Örülök neki, hogy készült egy ilyen környezetkímélő verda is, ami mellesleg még szép formával is rendelkezik. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soße Posted Június 17, 2008 Share Posted Június 17, 2008 húú elég csúnyácska szegény nem baj, a törekvés a lényeg, és nem is rosszul kezdtek hozzá! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nes-Thor Posted Június 17, 2008 Share Posted Június 17, 2008 A kinézet a legkevesebb Örüljünk, hogy van nekünk ilyen autónk, még akkor is, ha ezt a mai magyar viszonyok nem tudtak keretet adni rá, ezért kellett Németországba menni. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dj Nyakesz Posted Június 17, 2008 Author Share Posted Június 17, 2008 A Suzuki után jobb már nem lehet Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
pufko Posted Június 18, 2008 Share Posted Június 18, 2008 jujj ilyen kell nekem is XD első lépés lenne valami kasztnicsere Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiero Posted Június 18, 2008 Share Posted Június 18, 2008 Amit írnak róla, az egy álom. Viszonylag olcsó, fenntartása se kerül sokba, környezetbarát. Ez kell, erre van szükség. A külseje viszont nem futurisztikus, inkább idétlen. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
TrueMaster Posted Június 19, 2008 Share Posted Június 19, 2008 Egyik ismerősöméknek van Hibrides Toyoájuk, nagyon kemény, amellett hogy a gép 400 lovas kb 2-5 litert eszik Nagyon durva hogy semmi hangja nincs! Mondjuk egyre többet látok Bp.-en Hibridből, de szerintem mire itthon elterjed addigra már a Hibrid is kevés lesz, mert nem lesz benzin Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
lajcso Posted Június 19, 2008 Share Posted Június 19, 2008 Szerintem ha elfogadható lessz az ára,akkor menni fog. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barzak Posted Június 19, 2008 Share Posted Június 19, 2008 Jól nézki, csak nekem nem fapados járatkéne belőle am tetszik az ötlet és reméljük, hogy "befut" ! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
themaster Posted Június 20, 2008 Share Posted Június 20, 2008 szerintem nagyon jó, és a legjobb hogy kíméli a környezetet Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
cerh2 Posted Június 30, 2008 Share Posted Június 30, 2008 Aha, 20 éves leszek, amikor készen lesz Akkor majd balesetmentes vezetés lesz Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimice Posted Június 30, 2008 Share Posted Június 30, 2008 hát megmondom őszintén kívűlről nem tetszik.de 3-4 millió? az szerintem olcsó, de várjuk ki a végét . amúgy kiváncis vagyok milyen lesz a törésttesztje mert csak 270 kg Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
G-P0NT Posted Június 30, 2008 Share Posted Június 30, 2008 SZerintem KAMU Én maradok a Vízautónál Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.