green Posted Március 25, 2009 Share Posted Március 25, 2009 Szép és érdekes kis összeállítás, köszi Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
polip14 Posted Március 26, 2009 Share Posted Március 26, 2009 holnap elkezdődnek a szabadedzések ! És felbőgnek a motorok ! Már az edzések eredményei is érdekesek lehetnek . Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaire Posted Március 27, 2009 Share Posted Március 27, 2009 (edited) 1. Szabadedzés végeredménye: 1. Nico Rosberg Williams 1:26.687 19 2. Nakadzsima Kazuki Williams 1:26.736 +0.048 21 3. Kimi Räikkönen Ferrari 1:26.750 +0.062 24 4. Rubens Barrichello Brawn GP 1:27.226 +0.539 21 5. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:27.453 +0.766 15 6. Jenson Button Brawn GP 1:27.467 +0.780 12 7. Felipe Massa Ferrari 1:27.642 +0.955 24 8. Timo Glock Toyota 1:27.710 +1.023 24 9. Adrian Sutil Force India 1:27.993 +1.306 20 10. Fernando Alonso Renault 1:28.123 +1.436 16 11. Nick Heidfeld BMW Sauber 1:28.137 +1.450 20 12. Jarno Trulli Toyota 1:28.142 +1.455 21 13. Robert Kubica BMW Sauber 1:28.511 +1.824 22 14. Giancarlo Fisichella Force India 1:28.603 +1.916 16 15. Sébastien Buemi Toro Rosso 1:28.785 +2.098 27 16. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:29.042 +2.355 18 17. Mark Webber Red Bull Racing 1:29.081 +2.394 7 18. Nelsinho Piquet Renault 1:29.461 +2.774 25 19. Sébastien Bourdais Toro Rosso 1:29.499 +2.812 21 20. Sebastian Vettel Red Bull Racing 1:32.784 +6.097 4 2. Szabadedzés végeredménye: 1. Rosberg Williams-Toyota ( 1:26.053 36 2. Barrichello Brawn-Mercedes ( 1:26.157 + 0.104 38 3. Trulli Toyota ( 1:26.350 + 0.297 42 4. Webber Red Bull-Renault ( 1:26.370 + 0.317 30 5. Button Brawn-Mercedes ( 1:26.374 + 0.321 38 6. Glock Toyota ( 1:26.443 + 0.390 42 7. Nakadzsima Williams-Toyota ( 1:26.560 + 0.507 33 8. Vettel Red Bull-Renault ( 1:26.740 + 0.687 19 9. Sutil Force India-Mercedes ( 1:27.040 + 0.987 29 10. Massa Ferrari ( 1:27.064 + 1.011 35 11. Räikkönen Ferrari ( 1:27.204 + 1.151 32 12. Alonso Renault ( 1:27.232 + 1.179 28 13. Fisichella Force India-Mercedes ( 1:27.282 + 1.229 32 14. Heidfeld BMW-Sauber ( 1:27.317 + 1.264 34 15. Kubica BMW-Sauber ( 1:27.398 + 1.345 36 16. Bourdais Toro Rosso-Ferrari ( 1:27.479 + 1.426 36 17. Kovalainen McLaren-Mercedes ( 1:27.802 + 1.749 35 18. Hamilton McLaren-Mercedes ( 1:27.813 + 1.760 31 19. Piquet Renault ( 1:27.828 + 1.775 35 20. Buemi Toro Rosso-Ferrari ( 1:28.076 + 2.023 33 Képek az edzésekről itt: http://www.pirateclub.hu/index.php?showtop...entry1343124391 Módosította Március 27, 2009 Gabi89 összevonva Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
merchanies Posted Március 27, 2009 Share Posted Március 27, 2009 Üdv Ez még csak edzés nem lehet mindent leszűrni belőle majd holnap az időmérőn... Bár ebből úgy látszik h a williams az nagyot lépett előre Na meg meglehetősen jő köridőket teljesítenek bár Schumi körrekordja nincs veszélyben de az időmérőn simán 25-ös idő v még alatta is Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaire Posted Március 27, 2009 Share Posted Március 27, 2009 Brékó, brékó - válogatás a pénteki csapatrádiókból Megszokni az újat Ahogy Melbourne-ben eljött az igazság pillanata, és a csapatok meg a versenyzők az idény első napján élesben szembesültek a lehetőségeikkel, árulkodó párbeszédek hangzottak el a rádiókon. "Azt hiszem, valami nem stimmel az autóval. Vezethetetlen" - panaszkodott a Force India csapatrádiójában az egyébként a meglepően előkelő 9. helyen álló Adrian Sutil, amikor úgy húsz perccel az Ausztrál Nagydíj pénteki második szabadedzésének leintése előtt újra kiment a pályára. A válasz sem sokat késett. "Igen, haver. Attól tartok, ezek csak a keményebb keverékű gumik. Szokj hozzá, mert mindig ilyenek lesznek" - felelte nem túl sok együttérzéssel Sutil versenymérnöke, Jody Egginton. És ez csak egy volt a 2009-es idény első edzésnapján lezajlott érdekes párbeszédek közül, amelyekbe most, amikor a csapatrádiók forgalmához a korábbinál jobb hozzáférést biztosítottak a közönség számára, bele lehetett hallgatni a TV-közvetítés során. A beszélgetések némelyike izgalmas bepillantást nyújtott abba, ahogy a csapatok a lehetőségeikkel élesben is szembesülve megkezdték az alkalmazkodást az új szabályokhoz. A BMW Sauber versenyzői például folyamatosan a rossz tapadási viszonyok és az autójuk kezelhetetlensége miatt siránkoztak - az időeredményeiket elnézve nem hiába, hiszen csak a 14-15. helyet tudták megkaparintani. "Ez olyan, mintha nem is az én autóm lenne" - zsörtölődött Robert Kubica kissé nyersen a mérnökének, miután egy etapot követően visszatért a garázsba. - "Nem is én vezetem. Olyan dolgokat művel, amikre meg sem kértem." Hát, nem túl jó ómen... Ahogy az sem, hogy Sébastien Bourdais az első edzésen szinte minden rosszat elsorolt a Toro Rossóról: nehezményezte, hogy alig ér a fékpedálhoz, mégis mind a négy kerék blokkolni kezd, a leszorító erő szinte teljesen hiányzik, és kigyorsítani sem tud időben, különben az autójának azonnal kitör a fara. Sebastian Vettel szavait viszont nem közvetítették, amikor a második edzésen kipördült, miután a 3-as kanyar előtt a bal hátsó kerekével a fűre csúszva próbálta megfékezni Red Bullját, habár ez talán nem is volt olyan nagy baj. Vettel később, a garázsban már vigyorogva nézte, ahogy a monitoron visszajátszották neki a saját kicsúszását. Miközben a pályaviszonyokat sokan silánynak érezték - amire az is rájátszott, hogy a sokéves átlaghoz képest alacsonyabb hőmérséklet miatt az aszfalt túl hideg volt a Bridgestone keményebb (azaz közepes) keverékű slick gumijaihoz -, kiderült, hogy az edzések szokásosnál későbbi kezdési időpontja is különös problémákat vetett fel. Az európai TV-nézők kedvéért az Ausztrál Nagydíj minden programpontját a korábbinál későbbre tolták át, de a Nap alacsonyabb állása miatt a látási viszonyokat zavaró árnyékok vetültek a pályára. "Ezt a versenynapon is figyelembe kell majd vennünk" - figyelmeztetett Jenson Button. És eddig azt hittük, az Albert Parkban csak az aszfaltra hulló őszi falevelek vonhatják el a versenyzők figyelmét... Nem klappolt minden a McLaren háza táján sem. Nem elég, hogy a csapat eredményei egyelőre igazolni látszanak az előzetes, finoman szólva is szerény várakozásaikat, de a leszorító erőért folytatott kétségbeesett küzdelem során a versenyhétvégéken ritkának számító problémával is szembesülniük kellett: túlságosan leültették Lewis Hamilton autóját, amitől az alja a féktávokon rendszeresen leért. "Vettem" - hangzott a rövid, ám lényegre törő válasz Hamilton mérnökétől, Phil Prew-tól, amikor a címvédő menet közben szóvá tette ezt. Azonnal vissza is rendelték őt a garázsba, hogy elhárítsák a zavart, de az autója ettől gyorsabb még nem lett. Érdekes, főleg Kubica .... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rider Posted Március 27, 2009 Share Posted Március 27, 2009 ferrari mért van csak a mezőny közepén ???? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
bono92 Posted Március 27, 2009 Share Posted Március 27, 2009 Hát érdekesek a szabadedzés eredményei, és a rádióbeszélgetések is. Reméljük azért az időmérőn nem lesznek ilyen furcsaságok, mint pl Sutil a 9. helyen. Bár kitudja, új autók, új szabályok, bármi megtörténhet. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
traktor520 Posted Március 27, 2009 Share Posted Március 27, 2009 Hi!!Rider ezt az infot hol olvastad??? ferrari mért van csak a mezőny közepén ???? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csabikaaa Posted Március 27, 2009 Share Posted Március 27, 2009 Érdekesek voltak az eredmények! Kiváncsian várom mi lesz! Egyébként ajánlanák nektek egy blogot, amit páran csinálgatunk, nem rég kezdtük, de igyekszünk! Szóljatok hozzá Ti a dolgokhoz, esetleg ha valaki szeretne bejegyzéseket írni, az megdobhat egy pm-mel. Köszi! Üdv: Csaba www.f1fun.freeblog.hu Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
bono92 Posted Március 27, 2009 Share Posted Március 27, 2009 Hi!!Rider ezt az infot hol olvastad??? Ha egy kicsit figyelmesen olvastad volna el a szabadedzés eredményeket, akkor érthetnéd, hogy miért írta ezt Rider! Amúgy sztem nem érdemes ilyeneket levonni, ez még nem az időmérő, és nem a verseny. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
a_grave_man Posted Március 27, 2009 Share Posted Március 27, 2009 ferrari mért van csak a mezőny közepén ???? Mert ez még csak szabadedzés volt, itt még csak próbálgatják az autót, holnap dől el a rajtsorrend! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaire Posted Március 27, 2009 Share Posted Március 27, 2009 Annyira azért nem rossz a helyzet, ha van gond van tér a javításra Vannak problémák, de orvosolhatók Felipa Massa: "A beállításokkal összességében elégedett vagyok, de még lehet javítani a teljesítményen. Délután nem sikerült a puhább gumikeverékkel gyors időt teljesítenem, mert az autóm túlkormányozott volt, és hibáztam. Teljesen más volt az egyensúly a keményebb abronccsal. Az edzés végén felerősödött a szél, ami nem segített. Az időmérőn mindenki azonos benzinmennyiséggel lép pályára, és tisztább lesz a kép." Kimi Räikkönen: "Délelőtt jól ment az autóm, délután viszont nem voltam elégedett a beállításokkal, pedig több változatot is kipróbáltam. Van lehetőségünk arra, hogy előrelépéseket tegyünk, de azt nem tudjuk, hogy a vetélytársakkal szemben ez mire lesz elegendő. Az időmérő edzés után többet tudunk az erőviszonyokról." Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szergej77 Posted Március 27, 2009 Share Posted Március 27, 2009 Megnéztem a szabadedzés végeredményeit ..és hát .. Alonso most sem teljesít túl jó.. de viszont azon meglepődtem h a williams ott van a legjobbak között...remélem a holnapi és majd a vasárnapi futam izgalmasnak fog ígérkezni Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
polip14 Posted Március 27, 2009 Share Posted Március 27, 2009 a második edzést végignéztem , fura volt látni az első néhány kört ,ahogy teljesen más autók mentek az eredmények is kissé meglepőek ,ha holnap is így marad az már jelentene valamit ,a mai eredménnyel különösen nem foglalkoztam Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
ps2fan Posted Március 28, 2009 Share Posted Március 28, 2009 Huha olyan furák nekem is az új autók... Én tavaly Mclarenes voltam , de most nem tudom mi van velük. A másik kedvenc pilótám Vettel nagyon jól megy. A toyoták nagyon jók , A Redbullok szintén a Bmwék is jók és a Ferrariknak nagy szerencséjük volt hogy bejutottak a 10be. A mclarenesek 14 - 15. lettek . hááát Nagyon úgynéz ki olyan a helyzet mint tavaly a Hondáé. De a BRAWNok nagyon megleptek. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
merchanies Posted Március 28, 2009 Share Posted Március 28, 2009 Üdv Hát ez az időmérő.... pff De nem baj kitartunk Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
ps2fan Posted Március 28, 2009 Share Posted Március 28, 2009 1. Jenson Button Brawn GP 1:26.202 2. Rubens Barrichello Brawn GP 1:26.505 +0.303 3. Sebastian Vettel Red Bull Racing 1:26.830 +0.628 4. Robert Kubica BMW Sauber 1:26.914 +0.712 5. Nico Rosberg Williams 1:26.973 +0.771 6. Timo Glock Toyota 1:26.975 +0.773 7. Felipe Massa Ferrari 1:27.033 +0.831 8. Jarno Trulli Toyota 1:27.127 +0.925 9. Kimi Räikkönen Ferrari 1:27.163 +0.961 10. Mark Webber Red Bull Racing 1:27.246 +1.044 Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaire Posted Március 28, 2009 Share Posted Március 28, 2009 Na ez is megvolt. Végreeee Furcsa, hogy nem Ferrari, Mclaren ... de ez csak a szezonkezdet, még semmi sem biztos, de Button már megérdemelte és örülök neki, amit átélt az évek során a Hondánál, épp itt az ideje egy jó évnek. Bár az első 3 futamból nem lehet sok mindent levonni, de kapunk egy alapot. Toyotás Glocknak nagyon drukkoltam, 6. hely nem rossz, majd futamon jobb lesz Érdekes, de izgalmas Várjuk a holnapot Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
spyke007 Posted Március 28, 2009 Share Posted Március 28, 2009 Brawn GP nagyon szép kocsi és gyors is. Gratulálok az első 3-nak Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALAP Posted Március 28, 2009 Share Posted Március 28, 2009 idén közzé kell tenni a csapatoknak még a szombati nap folyamán ,h mennyit tankoltak az autókba... ez kicsit furcsa, mert pont az volt az izgalmas ,hogy nem lehetett tudni ki milyen taktikán van ,és mindenki találgatta ( Wéber Gábor is számolgatta folyamatosan ... ) mindenesetre tud valaki valamit arról ,h hány órakor kell nyilvánosságra hozniuk ? vagy majd estefele úgy is lesz róla hír ? Kíváncsi vagyok Brawn autókban mennyi üzemanyag van ,mert végig pokolian gyorsak voltak ,és lehet ,h baromi rövid első etap lesz holnap számukra ,akkor viszont nembiztos ,h sokat ér ez az első sor. Ettől függetlenül örülök ,h végre megy nekik is a szekér ,mert Jenson és főleg Barichello is megérdemelne már néhány futamgyőzelmet ... 1ébként érdekes a Ferrarik teljesítménye ,remélem holnap megmutatják mit is tudnak valójában és a csoda KERS fegyverrel szétlövik a többieket vagy valami ... Más: Megvan az év első kommentár bakija is Gyulától : " Ross Brawn hatalmasat autózott itt a végén " vagy valami hasonlót mondott rögtön a sajtótájékoztató elött :D Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
polip14 Posted Március 28, 2009 Share Posted Március 28, 2009 hát ez az időmérő felejthető volt számomra... kíváncsi vagyok hány futamig marad ez az erőfelállás A Mercedesnek sokat kell fejlődnie ,a Ferrariban benne lehet egy dobogó is ,de nagyon nehéz dolguk lesz holnap. Az használt üzemanyag mennyiségét hamarosan megtudjuk ,hiszen ott már elég késő van . 17 kor kezdték helyi idő szerint ,most már bőven este van ,de magyar oldalakon még nem látom az infókat. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZsOoLtEe Posted Március 28, 2009 Share Posted Március 28, 2009 Na hát én azért a Ferrarit előrébb vártam. Brawn vmire ráérzett, Vettel is nagyon ügyes a Red Bullban. Hamiltonék ott végeztek ahova vártam őket. Izgi lesz a holnapi verseny nem tudom hogy a brawn-ba mennyi benya lötyög de ha sok akkor holnap más dimenzióban fognak autózni. Meglátjuk izgi és egyben érdekes is lesz ahogy Jaire elmondta Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pato07 Posted Március 28, 2009 Share Posted Március 28, 2009 Hát ez érdekes időmérő volt nem gondoltam volna h ennyit adnak Buttonék a többieknek. De majd alakul holnapig. Remélem Kimiék is tudnak majd javítani és dobogó közelbe tudnak kerülni. Gyulának meg még megbocsátható most kezdődött a szezon reggel volt Ja és új a szinkrontolmács is. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dann Posted Március 28, 2009 Share Posted Március 28, 2009 Én Barrichellonak örülök nagyon És Vettel...bakker, így is behozta 3. helyre...hihetetlen ez az arc Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
ps2fan Posted Március 28, 2009 Share Posted Március 28, 2009 Egyet értek Button és barrichello megérdemelte! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
abel13 Posted Március 28, 2009 Share Posted Március 28, 2009 remélem az idei végre nico éve lesz, bár az előző heti tesztek alapján jobbra számítottam, azért így se rossz, de ez a fény-árnyék csíkok a pályán szörnyűek lehetnek Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
merchanies Posted Március 28, 2009 Share Posted Március 28, 2009 Üdv Én csak annyit nem értek h a ferrari nem nyilatkozott annyira olyanokat h rossz lenne az új autó meg minden A teszteken is simán verték a BMW-t és a Toyotát most meg.... Hátha vmi nagyra készülnek Bár nagyon szoros volt 1 tized 4-5 helyet is jelenthetett... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
vassadi Posted Március 28, 2009 Share Posted Március 28, 2009 Nem semmi, amit a Brawn GP produkált! A McLaren a vártaknak megfelelően a saját szintjéhez képest pocsékul teljesített (Kovalainen 14., Hamilton 15.), és Alonso (12.) sem ment valami jól. A Ferrarikat viszont sajnálom; nehéz lesz ezekből a pozíciókból (Massa 7., Raikkönen 9.) megnyerni a versenyt Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALAP Posted Március 28, 2009 Share Posted Március 28, 2009 A Mercedesnek sokat kell fejlődnie polip: miért ,a brawn gp autóiban egész szépen muzsikál :D habár ezt még koai lenne kijelenteni ,de nem gondoltam volna ,h a meki lesz az aki legkevésbé tud alkalmazkodni az új szabályokhoz ... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
bono92 Posted Március 28, 2009 Share Posted Március 28, 2009 Más: Megvan az év első kommentár bakija is Gyulától : " Ross Brawn hatalmasat autózott itt a végén " vagy valami hasonlót mondott rögtön a sajtótájékoztató elött :D Volt még egykét érdekes bakija a mi Gyuszinknak: "Sebastian Vettel jön ki a Toro Rossóval, vagy Ron Dennis helyett Ross Brawn-t mondott, szal hozta a formáját. Kiminek is volt egy komoly mondata még a felvezető műsorban: "Hát ha már itt vagyok, akkor nem befejezni akarom a versenyt, hanem megnyerni!" Én teljesen ledöbbentem a végeredménytől. Gondoltam a tesztek alapján, hogy jók lesznek az ex-Hondák, de hogy ennyire. Igaza volt Szabó Robinak az elején, hogy a papírformát egyszerűen meg lehet fordítani. És tessék, ez lett. Első két helyen egy új csapat, egy privát, a Brawn GP, a harmadik egy Red Bull, a Ferrarik csak a 7. ill. 9., a McLarenesek csak a 14-15., Alonso csak a 12. Szal elképesztő ez a sorrend. Amúgy ennek örülök, hogy végre nem 2 nagy csapat harcát kell nézni egész évben, hanem most szerepet kapnak a kisebb csapatok, és bebizinyíthatják a versenyzők, hogy ők is milyen jók. Szerk: Friss hír: Hamilton váltócsere miatt az utolsó helyről rajtol Hamilton el sem kezdhette az Ausztrál Nagydíj kvalifikációjának második etapját, mivel autójában elromlott a sebességváltó. Mint később kiderült, a csapatnak ki is kell cserélnie az alkatrészt a versenyig. A 2008-as világbajnok Lewis Hamilton eddig finoman szólva is rossz idénykezdést fogott ki. A McLaren-Mercedes MP4-24-ese akkor sem túl versenyképes, amikor műszakilag kifogástalan állapotban van, ám Melbourne-ben most még a váltója is megadta magát. Hamilton el sem kezdhette az Ausztrál Nagydíj kvalifikációjának második etapját, mivel autójában elromlott a sebességváltó. Mint később kiderült, a csapatnak ki is kell cserélnie az alkatrészt a versenyig. A váltócsere öthelyes rajtbüntetést von maga után, a címvédő így a 15. helyről az utolsóba, vagyis a huszadikba csúszott vissza. Innen rajtolva aztán pláne nem számíthat könnyű futamra. "Az egyes fokozat romlott el, de ilyenkor ezt nem javíthatjuk, hanem a komplett váltót ki kell cserélnünk"- magyarázta Hamilton. Az idei évben a váltóknak egyébként már négy egymást követő versenyt kell teljesíteniük. Hamilton büntetését követően így néz ki a rajtrács: Ausztrál Nagydíj 2009. március 29. vasárnap Rajtfelállás 1. Jenson Button [brawn GP] 1:26.202 2. Rubens Barrichello [brawn GP] 1:26.505 3. Sebastian Vettel [Red Bull Racing] 1:26.830 4. Robert Kubica [bMW Sauber] 1:26.914 5. Nico Rosberg [Williams] 1:26.973 6. Timo Glock [Toyota] 1:26.975 7. Felipe Massa [Ferrari] 1:27.033 8. Jarno Trulli [Toyota] 1:27.127 9. Kimi Räikkönen [Ferrari] 1:27.163 10. Mark Webber [Red Bull Racing] 1:27.246 11. Nick Heidfeld [bMW Sauber] 1:25.504 12. Fernando Alonso [Renault] 1:25.605 13. Nakadzsima Kazuki [Williams] 1:25.607 14. Heikki Kovalainen [McLaren-Mercedes] 1:25.726 15. Sébastien Buemi [Toro Rosso] 1:26.503 16. Nelsinho Piquet [Renault] 1:26.598 17. Giancarlo Fisichella [Force India] 1:26.677 18. Adrian Sutil [Force India] 1:26.742 19. Sébastien Bourdais [Toro Rosso] 1:26.964 20. Lewis Hamilton [McLaren-Mercedes] váltócsere + 5 hely Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.