Riskabocee Posted Május 21, 2008 Share Posted Május 21, 2008 Nem sok újdonságról számolhatunk be akkor, amikor a Kia új háromajtós modelljéről beszélünk. Kevésbé praktikus választás, de a formája előnyére változott. A Kia meglepő dolgokat tesz az utóbbi években. Ide lehetne sorolni azt, hogy a modellválasztékuk félelmetes minőségemelkedésen ment át, de akár azt is, hogy a cee'dre 7 év garanciát adnak. Ez a kettő persze összefügg, mint ahogy a több garancia miatt a magasabb ár is megengedett. Ez nem azt jelenti, hogy a modelljeik drágák, de a korábbi szuperolcsó kategóriából érthető módon már elmozdultak. Persze ennek ellenére volt néhány modell, amely árazása eleinte kicsit meglepő volt, sőt immár az új háromajtós cee'd is ebbe a kategóriába tartozik. A Pro-cee'd ugyanis azon kívül, hogy két ajtóval kevesebbet ad az alapmodellnél, drágább is lett, egészen pontosan azonos felszereltség mellett 100 ezer forinttal. Általában más márkák nem merik ezt megkockáztatni, de a Kia másképp tett. A Pro-cee'd már a nevével is kisebb bonyodalmakat szül, főleg egy magyarnak. A cee'd ugye kicsivel kezdődik és jön az aposztróf, de a Pro-cee'dre rengeteg variációt láttam, még a Kia oldalain belül is. Valahol végig kicsi, valahol nem kötőjel van, hanem alsóvonás. Mi megmaradtunk a Pro-cee'd mellett. Ez a modell több szempontból is érdekes, de mégsincs benne semmi rendkívüli. A formája szebb lett, a fara sokkal látványosabb, dinamikusabb. Amíg a normál cee'd elment egy kicsit a jellegtelen japán formavilágba, addig ez a modell kicsit vad, igaz csak hátul. Az is érdekes, hogy a Kia, úgy látszik, szándékosan magasabb szintre pozícionálja a Pro-cee'det, ugyanis az árán kívül az is furcsa, hogy az alap LX Base felszereltséggel nem lehet megvenni. Az LX 3,6 milliótól indul, de az igazán megnyerő EX limited már kereken négymillió az 1,4-es motorral. A motorválaszték egyébként marad ugyanaz, vagyis az 1,4-es benzines 109 lovas, az 1,6-os már 122, míg a legnagyobb a kétliteres benzines, amely már 143 lóerős. A márka várakozásai szerint ez is kelendő lesz, ezért ehhez külön rendelhető sportcsomag. A turbódízeleknél megmarad a kiváló 115 lóerős1,6-os CRDI, majd jön a 140 lovas kétliteres. A bemutatón kipróbáltuk az új Kiát, de nagy meglepetésekkel nem találkoztunk. Az 1,6-os benzines és az ugyanekkora turbódízel is ugyanazt hozta, mint a korábbi cee'd tesztjeinkben. Talán egy kicsit a rugózása lett keményebb, meg az adatok szerint a Pro-cee'd másfél centivel hosszabb, meg hárommal alacsonyabb. Ez utóbbi is egy kicsit sportosabb kiállást kölcsönöz neki, mint ahogy a pár tíz kilós súlycsökkentés is bizonyára előnyére szolgál a kanyarokban. A végeredmény azonban nem sokat változott, az érzés ugyanaz. Többféle hangulatos fényezéssel kapható, mint ahogy alufelniből is nagyobb a választék. Divatosabbra szabható, ezért talán a fiatalok is jobban felfigyelnek rá. A Pro-cee'd kevésbé praktikus, kicsivel drágább, de legalább szebb. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riskabocee Posted Május 21, 2008 Author Share Posted Május 21, 2008 Nekem nagyon tetszik, ha lesz 4 millám, veszek egyet. Abszolút favorit Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniels Posted Május 22, 2008 Share Posted Május 22, 2008 Nekem nincs semmi bajom a kinézetével! tényleg szép autó, de ennyi pénzből már nem flancos KIA nevű járgányt vennnék. De szép autó, a motorról meg inkább nem is beszélek Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
bono92 Posted Május 23, 2008 Share Posted Május 23, 2008 a motorról meg inkább nem is beszélek Mert? Szal szted nagy szrok a motorjai? Hát pont ellenkezőleg! Már egy kis 1.4-es motor 110 lovas! A ti Renault 1.4-setek hány lovas is? 75? igen annyi! szal ne röhögd ki, mert nagyon jó motorok vannak ebbe a Kia szíídbe! Sztem a Kia nagyon eltalálta a formáját a Pro ceednek, meg a sima Ceednek! Sztem nagyon megéri, bár lehet már a 4 milla egy kicsit túlzás, de már minden autó drága! nekem nagyon bejön ez a kocsi. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniels Posted Május 29, 2008 Share Posted Május 29, 2008 Minőségi téren beszéltem a motorról, nem teljesitmény terén... mondom sztem szép autó de ennyi pénzért már mást vennék Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Face8611 Posted Május 29, 2008 Share Posted Május 29, 2008 Szerintem is nagyon jok a KIA-k de ennyi pénzért már simán egy uj Mitsubishi Lancer-t vennék Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riskabocee Posted Június 2, 2008 Author Share Posted Június 2, 2008 Hát igen, azabaj, hogy plusz 1,5 milla, és amcsiból hibrid toyota camry-t papírostul megkapok :D -utánanéztem-. Amúgy ha sokpénzem lesz, tuti veszek egy pro-ceedet, rohadtul tetszik, örülök hogy más is így van vele Motor minőségéről meg nem tudom hogy érdemes-e eszmecserét folytatni amíg valakinek személyes tapasztalatai nincsenek. Mert én a kia-ról rosszat még nem hallottam, ellenben van egykét megbízhatónak tűnő márka amiről ismerősök határozottan lebeszélnek Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikking56 Posted Június 3, 2008 Share Posted Június 3, 2008 Egyébként az nem mindig jelent jót, ha egy motor kisköbcentiből túl erős. Csak ez alapján elfogadni azt, hogy egy autó jó elég merész. Valszleg addig hegyezték, reszelték azt a benzinmotort, míg meglett a jó károsanyagkibocsátás, nagy teljesítmény (ezek jól mutatnak prospektusokban), meg a csak közepesen magas fogyasztás és valszleg alul a borzasztó nyomatékszegénység... Ahogy egy hondánál ez lenni szokott... VTi Civicek alig bírnak elindulni, és 6000-ig semmi sem történik... Utána persze nagy csinnadratta de a mindennapok nehezek lehetnek egy olyannal... (arról nem beszélve, hogy a "papírszivik" és a "koporsócrx" mennyire törékeny... ) A Kia meg jó, de azt is látni kell, hogy nem érdemes összehasonlítani egy adott esetben 1.5-2 millával drágább autóval, pl alap A3, 147, 1-es, mert teljesen más a minőségérzet. Attól még a KIA megbízható, a c'eed jól néz ki, semmi baj nincs vele, csak nem érdemes azon vitázni, hogy ez az autó, vagy adott esetben egy drágább prémium. Ha beleülsz mindkettőbe, meglátod az ordító különbséget. Én ezt egy új Fiat Bravoban vettem észre. Az, hogy kívülről jól néz ki, és az összerakással sincs semmi gond, az egy dolog. De az ember érzi, hogy olcsóbb 1 -1.5 millával egy 147-esnél (hogy házon belülit mondjak), vagy egy A3-masnál... Pedig amúgy nagyon jó kis gép az is... 4.5 milláért 150 lovas 1.4 T-Jet Sportgombbal amit ha benyomsz 180 ló lesz a talpad alatt... Nem rossz-nem rossz. Bocsi a kis OFF-ért Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
krizsi000 Posted Június 22, 2008 Share Posted Június 22, 2008 Azért büszkék lehetünk a magyar formatervre!!!!!Jól sikerült! Azon meg el kell gondolkodni, hogy ha már a KIA 7év garit ad akkor biztos nem lehet rossz a kocsi!És minőségre is nagyot lépett ez a KIA modell! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
balu1977 Posted Június 22, 2008 Share Posted Június 22, 2008 Jó autó ez. DE az átlag inkább suzukit vesz,meg skodát pedig erre 7 év jótálás van, valószinű nem véletlenül. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tónó Posted Június 22, 2008 Share Posted Június 22, 2008 7 év garanciához 7 év szervízfiztési kötelezettség is jár. De ettől függetlenül nekem is tetszik. Jelenleg három versenyző van: Renault Megane Grantour; Hyundai i30 kombi, és Kia ceed kombi. Ha mégsem új, akkor Mazda 6 kombi, vagy Toyota Avensis kombi. A franc sem tud dönteni. Kb. jövő tavaszra jön össze a cash, ha minden jól megy. Hitelt nem veszek fel! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.