DriftKing Posted Április 18, 2008 Share Posted Április 18, 2008 Megvannak az Év Motorja jelöltekPontosan tudjuk, hogy mennyit érnek a díjak, és miért osztanak annyit belőlük, de a Nemzetközi Év Motorját talán kicsivel komolyabban vehetjük, mint bizonyos másik iparági elismeréseket. A tavalyi évben a BMW háromliteres biturbó sorhatosa vitte haza a kitüntetést, kíváncsian várjuk, hogy idén döntőbe jutott öt finalista közül kit választ a harminc ország hatvankét szakírójából összeálló zsűri. Már a jelöltek listája is arra utal, hogy itt tényleg a legjobbak csapnak össze, az ötös listán van kompresszoros, turbó-, szívó-, négy-, hat-, nyolc- és tízhengeres, soros és V motor is. Versenyben van az új Nissan GT-R 3,8 literes biturbó V6-osa, a Mitsubishi soros négyhengeres kétliteres biturbója (Mitsubishi Evo X), az Audi S8-asban található 5,2 literes V10-es, a Corvette ZR1 kompresszorral feltöltött 6,2 literes V8-asa és természetesen a BMW M3 négyliteres V8-asa. Szép kis felvonulás. A győztest május 7-én, a 2008-as stuttgarti Motor Expón jelentik be. Audi S8, 5,2 l V10 (450 LE)Mitsubishi Evo X, 2,0 l turbo (300 LE)Nissan GT-R, 3,8 l V6 biturbo (473 LE)BMW M3, 4,0 l V8 (400 LE)Corvette ZR1, 6,2 l V8 kompresszor (620 638 LE) forrás:totalcar.hu Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
DriftKing Posted Április 28, 2008 Author Share Posted Április 28, 2008 kis kiegészítés: A vártnál is erősebb a Corvette ZR1 motorja Bár már az év elején bemutatták a legerősebb Corvette változatot, a GM mindeddig nem közölte, hogy az orrába épített 6,2 literes, kompresszoros V8-as pontosan milyen erős. Korábban csak annyit mondtak, hogy a tervezéskor legalább 620 lóerő és 800 Nm nyomaték elérése volt a cél, és ezeket az értékeket sikerült is elérni. Most azonban nyilvánosságra kerültek a pontos adatok: kiderült, hogy az LS9 jelzésű nyolchengeres SAE szabvány szerint 638 lóerő és 819 Nm csúcsnyomaték leadására alkalmas, azaz egyértelműen sikerült túlteljesíteni vele az eredeti elvárásokat. Nem mintha a 18 lóerő plusz sokat számítana - bő 600 ló így is, úgy is sokkal több, mint amennyire bárkinek szüksége lehet közúton -, de a sportkocsik közt a teljesítmény presztízskérdés, és ezzel a Corvette ZR1 egyértelműen beelőzte a nagy rivális Dodge Vipert. Emellett az is kiderült, hogy az LS9, bár nyomórudas szelepvezérlésével és mechanikus kompresszorával ősrégi építési elveket követ, igazi különlegesség. A kézzel összeszerelt V8-asba kovácsolt acél főtengely, titán hajtókarok és szívószelepek, nátriumtöltésű kipufogószelepek és alumínium dugattyúk kerülnek, a kenés pedig a versenyautókban használatos száraz karteres megoldást követi. A motorhoz illesztett mechanikus kompresszornak viszonylag alacsony, 0,72 baros maximális túlnyomást kell biztosítania, így a szerkezet kialakításánál a tervezők figyelhettek olyan apróságokra is, mint a csendes működés. A ZR1-est a GM Amerikában a nyár folyamán dobja piacra, de úgy tudjuk, később Európába is szállítanak a típusváltozatból, amely teljesítménye révén ismét a szupersportkocsik krémjéhez sorolja a Corvette márkát. forrás: totalcar.hu Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greg82 Posted Április 28, 2008 Share Posted Április 28, 2008 Mikor motor-t olvastam, kétkerekűekre gondoltam szerintem BMW M3 Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Face8611 Posted Május 2, 2008 Share Posted Május 2, 2008 Az a V10 nagyon brutális ugyhogy AudiS8 Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
aerox001 Posted Május 17, 2008 Share Posted Május 17, 2008 én a mitsura szavaztam, de az a corvette motor is tetszik Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smax Posted Május 20, 2008 Share Posted Május 20, 2008 egyértelmű, hogy Nissan legalábbis nekem... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwsan Posted Július 3, 2008 Share Posted Július 3, 2008 A BMW el lett írva mert nem 400 hanem 420 lóerős. Egyébként egyértelmű hogy BMW. Ha jól tudom ötödik vagy hatodik éve a BMW M3-s motorok az összesítettben a legjobbak és a Dízelben is elsők voltak tavaly a BMW-k azt hiszem ... de nem biztos csak vmi ilyesmi rémlik. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
kita100 Posted Július 15, 2008 Share Posted Július 15, 2008 Nekem csak a ZR1 jöhet számításba Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoli5 Posted Július 15, 2008 Share Posted Július 15, 2008 Én a Mitsubishi Evo X-re szavaztam. 2,0 l turbo-ból kihozni 300 lóerőt.....nem semmi! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomeeee Posted Október 27, 2008 Share Posted Október 27, 2008 egyértelmű, hogy Nissan legalábbis nekem... Háht én nem tudtam dönteni Nissan vs. Mitsubischi nehéz döntés mind2 a kedvencet viszont a corvette brutál öcsém az simán nyomul vagy 400-al De most tizedszázalékra ugynott járnak de csak azért mert a Nissan-nak feltörték a motorvezérlőjét kül. csak 180 körül "tötymörögne" de így sztem másodpercre annyi lenne az időmérő Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soße Posted Október 27, 2008 Share Posted Október 27, 2008 Audi S8 Bár ha szerelni kéne, akkor a Mitsubishi tűnik a legjobbnak... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomeeee Posted Október 27, 2008 Share Posted Október 27, 2008 Soße szerintem az olyan mutáns Blokk olyan motoros is meg nem is Nekem nem jön be de nem biztos hogy mindenki így van vele te pl nem Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.