Jump to content
PirateClub.hu

Feltörték a Nissan GT-R motorvezérlőjét


DriftKing
 Share

Recommended Posts

Feltörték a Nissan GT-R motorvezérlőjét
Egy amerikai tuningcég azt állítja, szakemberei sikeresen kiiktatták a Nissan sportkocsi sebességkorlátozását, és már a motorvezérlés egyes paramétereit is sikerült módosítaniuk, így nincs többé akadálya, hogy a GT-R teljes tuningpotenciálját kihasználják, vagy akár közúton több mint 300 km/h-s sebességgel száguldjanak vele.


A Cobb nevű vállalkozás régóta foglalkozik Nissan motorelektronikák átprogramozásával, eddig elsősorban 350Z-hez, valamint Infiniti G35-öshöz és G37-eshez kínáltak áthangolt motorvezérlőket. Így amint kiderült, hogy a GT-R japán változata 180 km/h-s gyári sebességkorlátozással érkezik, amely csak egyes japán versenypályákon oldódik fel, azonnal ráharaptak a lehetőségre. Szereztek egy példányt a sportkocsiból, és nekiálltak megfejteni az elektronikájába épített titkosítást. A feladat nyilván nem volt egyszerű, hiszen a GT-R tavaly ősszel került piacra, de a Cobb szerint a sebességkorlátozást már sikerült feloldani, sőt már módosított befecskendezési térképekkel és töltőnyomás-vezérléssel kísérleteznek, így mire az autó Észak-Amerikában is piacra kerül, kész megoldásokkal várhatják azokat, akik nem a gyáriak elképzelései szerint akarják használni méregdrága sportkocsijukat.

A Nissan GT-R az első olyan sportkocsi, amelyet a gyár megpróbált teljesen elzárni a tuningcégek elől, nemcsak a sebességét korlátozták, de többek közt azt is megpróbálták megakadályozni, hogy a gyáritól eltérő felniket szereljenek az autóra. A próbálkozásuk azonban kudarcnak tűnik. Biztos, hogy mire az egész világon bemutatják az autót, tucatnyi tuningcég kínál majd hozzá feltört vezérlőegységeket, és nyilván sok vásárló hozzájuk fordul majd, akár a garancia elvesztését is vállalva, hogy új sportkocsijával ne valljon szégyent a szomszéd Audi R8-asával, BMW M3-asával vagy Porsche 911-esével szemben.

gp_m.jpg
gp_id.jpg
gp_fd.jpg
gp_rs.jpg
forrás: totalcar.hu
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Hát... nem értem miért akarta a Nissan hogy ilyen "egyedi" legyen a kocsija.... Várható volt hogy feltörik... sőt ha nem tudták volna feltörni kiveszik az eredeit motort és raknak bele egy jobbat.... nem értem... ha többel megy a kocsi kínálhattak volna magasabb vételárat is.... ok 250-nél lekorlátozzák de 180-nál... nekik miért nem mindegy hogy miután eladták azután mit csinálnak velük?

Link to comment
Share on other sites

Azért van benne 180as tiltás, amiért minden Japán autóban. Kivétel nélkül, mindegyikben. Azért, mert ott max annyival szabad menni. A régebbi Skyline se ment többel ám (a belpiacosok). Sőt... Mondok még vadabbat: Láttam egy videót, amin Ayrton Senna próbálja ki Suzukában az akkor vadcsiúj Honda NSX-et. A km óra 180-ig van skálázva, többször is kiakasztja. Mert belpiacos. akkor még nem korlátozták tiltással, csak így... Na szóval ez van. Japán belpiacos Lancer EVO-k, Impreza WRX STI-k (amik még erősebbek is asszem, mások a környezetvédelmi normák talán... De lehet, hogy Amerikában erősebb az STi ), 180 azt kész...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...