DriftKing Posted Április 9, 2008 Share Posted Április 9, 2008 400 lóerős Scion kupé driftelésre Eddig főleg hátsó- vagy négykerék-hajtású autók fordultak elő a drift-versenyeken, de a kategória amerikai csúcsát jelentő Formula D1 olyan népszerű, hogy a Toyota fiataloknak szánt márkája, a Scion a fronthajtású tC kupé teljes hajtásláncát kicserélte, csak hogy elindulhasson a típussal a futamokon. A kétajtós Scion tC eredetileg ugyan keresztben álló orrmotorral és elsőkerék-hajtással készül, de állítólag nem volt nagy fáradtság hátsókerék-hajtásúvá alakítani, mivel a padlólemezben eleve ott a kardántengely helye az összkerékhajtású változatok előkészítéseként. A motort azonban így is hosszába kellett fordítani, mivel nem volt olyan váltó, amely kibírta volna a turbós négyhengeres nyomatékát, elfért volna a keresztben beépített motor mellé, és képes lett volna csak a hátsó kerekeket hajtani. A 2,4 literes, 161 lóerős motor persze kevés lett volna az eredményes drift-versenyzéshez, így a helyére a Toyota egyik legjobb sportmotorjának felpiszkált változata került. A szívómotorként is bő 200 lóerős, 2 literes 3SGE Beams motort HKS turbófeltöltővel, Blitz Dual SBC jelzésű töltőnyomás-szabályzóval és AEM gyártmányú motorelektronikával vadították tovább, így a teljesítménye 400 lóerőre emelkedett. Így az RS*R tC nevű egyedi gép méltó versenytársa lehet a Formula D1 versenyeken uralkodó, eleve hátsókerék-hajtású japán és amerikai sportkocsiknak. A különleges technika persze nem érne sokat a megfelelő versenyző nélkül, ezért az egyik legjobbat szerződtette a Scion. Ken Gushi egykor az amerikai driftverenyzés legfiatalabb eredményes pilótájaként 16 évesen szerzett hírnevet magának, és az azóta eltelt öt év során számos futamgyőzelemmel bizonyította rátermettségét. forrás: totalcar.hu Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.