DriftKing Posted Március 1, 2008 Share Posted Március 1, 2008 A narancsszínű Toyota Supra a Fast and Furious első részének zászlóshajója, és a trilógia talán legismertebb négykerekű szereplője. Az autó sikertörténete 1998-ban kezdődött, eredeti tulajdonosa, Craig Lieberman ugyanis ekkor vásárolta meg az autót egy üzletembertől, teljesen gyári állapotában. Amit ma láthatunk belőle, az pedig az ő műve. Craig, a N.I.R.A. (Import Drag Racing sorozat) igazgatójaként elsősorban promóciós célokra vette az autót, így nem coda, hogy számos ismert tuningcéget (GReddy, Eibach, Stillen, Clarion, NOS) is bevont a projectbe, akik a lehető legjobbat hozták ki az autóból. A Supra brutális erejét elsősorban egy speciális T-66-os turbo-rendszernek köszönheti, melyet nem más épített az autóba, mint Vinny Ten, a világ leggyorsabb Suprájának tulajdonosa. Az 550 lóerős motor a NOS 100 lóerős nitró-szettjével egészül ki, mellyel együtt 650 LE leadására képes. A Supra igazi 10-sec-car: 10.9 másodperc alatt teljesíti álló helyzetből az ¼ mérföldes távot, 0-100-ra 4 másodperc alatt gyorsul, maximális sebessége pedig 300 km/h. A sebesség kordában tartásához az AP Racing komplett fékrendszere került felszerelésre. Az autó akkoriban még citromsárga színben, és 18" felniken pompázott, valamint természetesen az utastér sem maradt módosítások nélkül: az új kárpitozás mellett a Clarion egyedi installációja került beszerelésre, három monitorral, Playstationnel, valamint neonokkal megspékelve. Az átalakított Supra az autókiállítások közkedvelt darabja lett, két éves turnéja során Galériánk megtekintéséhez kattints a képeken!hat magazin címlapautója lett, mindemellett az Ultimate Street Car Challenge gyorsulási verseny első helyét is megszerezte 1999-ben - tehát nem csak szép, de igen gyors is volt kategóriájában. Ez az év elhozta a Supra számára a létező egyik legnagyobb elismerést is: Craig számos kupa mellett a Meguiar’s Hottest Car of the Year díjat is bezsebelhette. Az igazi sikersztori azonban csak azután kezdődött: az autót 2000-ben az Universal Pictures választotta ki a Fast and the Furious film főszerepére, a forgatás előtt pedig számos további, elsősorban optikai módosításokat ejtettek rajta. Ekkor kapta pl. a lambo-narancs színárnyalatot, és a brutális BOMEX légterelő szettet, mely valóban a legújabb darabnak számított akkoriban. Gyakorlatilag a legelső darabok között volt, amit Japánból importáltak. A régi kerekek helyére 19" garnitúra került, a show jelleget pedig az egyedi matricázás tette még egyértelműbbé. A film különböző jeleneteihez 5 db, az eredetivel teljesen megegyező verziót gyártottak az autóból, melyek a forgatás során egytől egyik megsemmisültek, csak az eredeti példány maradt meg, melyet ezután a film promóciójához használtak fel. Üléseiben a film főszereplői, Vin Diesel és Paul Walker egyaránt helyet foglaltak, a premier után az autó pedig több száz magazinban, és világszerte rengeteg rendezvényen szerepelt - ez az autó az, melyet mára már szinte minden autókedvelő ember ismer, és magán hordozza a film szereplőinek aláírását is: talán ennél nagyobb elismerés már nem is létezhet egy tuner számára. A Halálos Iramban mozi indította be igazán a tengerentúlon is a japán autók kultuszát, a Supra régi és új valójában pedig egy örök példakép és jelkép marad a JDM fanatikusok számára. A legendás narancs gépezet jelenleg egy gyűjtő tulajdonában van, aki kizárólag kiállítások céljára használja az autót, annak ellenére, hogy még mindig is 100%-osan teljesít minden téren. A Supra értéke egyébként 150.000 dollárra becsülhető (kb. 27.000.000 Ft). Típus Toyota Supra Fast and the Furious Évjárat 2004 Motor / teljesítmény Motor Performance Factory Turbonetics T-66 turbó, Q-trim kompresszor; Turbonetics Delta II wastegate szelep; RPS leömlő; AEBS Turbócső; Greddy intercooler; Greddy Power Extreme kipufogórendszer; Greddy Pro-Fec B Boost Controller; Greddy olajhűtő; Greddy Turbo timer; Greddy Airinx légszűrő rendszer; apexi lefújószelep; Powerhouse Racing hengerfej; Hose Techniques szilikoncsövek Hajtás Clutchmasters Stage III versenykuplung; Clutchmasters Billet lendkerék Elektronika Greddy turbo timer; HKS vezérlő elektronika; Greddy nitrókapcsoló; G-Force Engineering Racing ROM Külső optika Festés, dekor Lamborghini Diablo Candy Pearl Orange fényezés; Crazy Knight matricák (köszönöm a javítást Spydertuning-nak) Légterelők Bomex lökhárítók és küszöbök; TRD motorháztető; APR Aluszárny Futómű Felnik Dazz/Racing Hart M5 Tuners, 19" Abroncsok Yokohama AVS S1 285/30/19 hátul és 255/35/19 elöl Felfüggesztés Eibach állítható magasságú/keménységű szett Merevítés Eibach toronymerevítők Fékek Stillen/AP Racing 14” verseny fékrendszer 6 dugattyús nyergek, bordázott/hűtött/lyuggatott tárcsák Utastér Design Stitchcraft Viper blue kárpitozás Ülések Sparco Pista Racing ülések; Sparco övek és övpárnák Kormány Sparco sportkormány Műszerek Greddy műszerek Multimédia Fejegység Clarion VRX8271 TV/CD Monitorok Clarion VMA6481 6” wide screen; Clarion VMA9181 5.5” Erősítők 2 Phaze Audio TD1500 Tube Driver; 1 Phaze Audio TD475 Tube Driver Hangszórók 2 Image Dynamics 12”; Clarion SRS 1691 6 ½”; Image Dynamics 6” Egyéb Egyedi neonozás és fénycsövezés; Sony Playstation további képek: http://www.toyota-supra.info/gallery/fatf/page1 Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
polip14 Posted Március 2, 2008 Share Posted Március 2, 2008 27 millkót másra is lehet költeni de akinek van rá pénze annak jó kis "hobbi" parkolnék vele valahol és kb 2 tonna szivaccsal és 20 biztonságiőrrel venném körbe nehogy ellopják vagy összetörjék Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
feka13 Posted Április 14, 2008 Share Posted Április 14, 2008 kössz a képeket,elfogadnám ha lenne annyi pénzem,de tutti aért olyan drága mert filmszereplő Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
morze Posted Május 2, 2008 Share Posted Május 2, 2008 Sony PlayStation az minek bele ??? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALAP Posted Május 2, 2008 Share Posted Május 2, 2008 igazából filmben ,meg a képeken nagyon jól néz ki ,de nekem élőben nem tetszett annyira a verda ... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yenko Posted Május 21, 2008 Share Posted Május 21, 2008 Pedig király gép ez én mondom nektek, csak az ára borsos! A hangja az isteni! Meg ahogy megy! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soße Posted Július 14, 2008 Share Posted Július 14, 2008 szép gép, de nekem a kabriók nem jönnek be Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniels Posted Július 17, 2008 Share Posted Július 17, 2008 Akkor tedd be a tetőt és nem lesz az, egyébként sem cabrio ha jól tudom, hanem targa-nak hivják. de isteni egy verda. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spydertuning Posted Augusztus 28, 2008 Share Posted Augusztus 28, 2008 Igen ez egy targa tetős COUPE!.Ez a világ legjobb autója.Sajnos élőben még nem volt hozzá szerencsém a legutobbi hazánkba látogatásról lemaradtam. :-(. Anyi kiegészítést ha tehetnék(me a cikk az naon jó lett),hogy a matrica nem fast@furious névre halgat.Az egy sorozatgyártott matrica,a neve Crazy Knight Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomeeee Posted Október 27, 2008 Share Posted Október 27, 2008 ÁÁÁ... nekem az első lámpája nem tetszik az olyan nem ehhez az autóhoz illik... de am nem rossz kis auta Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.