Jump to content
PirateClub.hu

Fast&Furious Toyota Supra!


DriftKing
 Share

Recommended Posts

1995_toyota_supra_fatf_09.jpg

 

A narancsszínű Toyota Supra a Fast and Furious első részének zászlóshajója, és a trilógia talán legismertebb négykerekű szereplője. Az autó sikertörténete 1998-ban kezdődött, eredeti tulajdonosa, Craig Lieberman ugyanis ekkor vásárolta meg az autót egy üzletembertől, teljesen gyári állapotában. Amit ma láthatunk belőle, az pedig az ő műve.

 

Craig, a N.I.R.A. (Import Drag Racing sorozat) igazgatójaként elsősorban promóciós célokra vette az autót, így nem coda, hogy számos ismert tuningcéget (GReddy, Eibach, Stillen, Clarion, NOS) is bevont a projectbe, akik a lehető legjobbat hozták ki az autóból. A Supra brutális erejét elsősorban egy speciális T-66-os turbo-rendszernek köszönheti, melyet nem más épített az autóba, mint Vinny Ten, a világ leggyorsabb Suprájának tulajdonosa.

 

Az 550 lóerős motor a NOS 100 lóerős nitró-szettjével egészül ki, mellyel együtt 650 LE leadására képes. A Supra igazi 10-sec-car: 10.9 másodperc alatt teljesíti álló helyzetből az ¼ mérföldes távot, 0-100-ra 4 másodperc alatt gyorsul, maximális sebessége pedig 300 km/h. A sebesség kordában tartásához az AP Racing komplett fékrendszere került felszerelésre.

 

Az autó akkoriban még citromsárga színben, és 18" felniken pompázott, valamint természetesen az utastér sem maradt módosítások nélkül: az új kárpitozás mellett a Clarion egyedi installációja került beszerelésre, három monitorral, Playstationnel, valamint neonokkal megspékelve.

 

Az átalakított Supra az autókiállítások közkedvelt darabja lett, két éves turnéja során Galériánk megtekintéséhez kattints a képeken!hat magazin címlapautója lett, mindemellett az Ultimate Street Car Challenge gyorsulási verseny első helyét is megszerezte 1999-ben - tehát nem csak szép, de igen gyors is volt kategóriájában. Ez az év elhozta a Supra számára a létező egyik legnagyobb elismerést is: Craig számos kupa mellett a Meguiar’s Hottest Car of the Year díjat is bezsebelhette.

 

Az igazi sikersztori azonban csak azután kezdődött: az autót 2000-ben az Universal Pictures választotta ki a Fast and the Furious film főszerepére, a forgatás előtt pedig számos további, elsősorban optikai módosításokat ejtettek rajta. Ekkor kapta pl. a lambo-narancs színárnyalatot, és a brutális BOMEX légterelő szettet, mely valóban a legújabb darabnak számított akkoriban. Gyakorlatilag a legelső darabok között volt, amit Japánból importáltak. A régi kerekek helyére 19" garnitúra került, a show jelleget pedig az egyedi matricázás tette még egyértelműbbé.

 

A film különböző jeleneteihez 5 db, az eredetivel teljesen megegyező verziót gyártottak az autóból, melyek a forgatás során egytől egyik megsemmisültek, csak az eredeti példány maradt meg, melyet ezután a film promóciójához használtak fel. Üléseiben a film főszereplői, Vin Diesel és Paul Walker egyaránt helyet foglaltak, a premier után az autó pedig több száz magazinban, és világszerte rengeteg rendezvényen szerepelt - ez az autó az, melyet mára már szinte minden autókedvelő ember ismer, és magán hordozza a film szereplőinek aláírását is: talán ennél nagyobb elismerés már nem is létezhet egy tuner számára.

 

A Halálos Iramban mozi indította be igazán a tengerentúlon is a japán autók kultuszát, a Supra régi és új valójában pedig egy örök példakép és jelkép marad a JDM fanatikusok számára. A legendás narancs gépezet jelenleg egy gyűjtő tulajdonában van, aki kizárólag kiállítások céljára használja az autót, annak ellenére, hogy még mindig is 100%-osan teljesít minden téren. A Supra értéke egyébként 150.000 dollárra becsülhető (kb. 27.000.000 Ft).

 

1995_toyota_supra_dual_nos_fatf.jpg

 

Típus

Toyota Supra Fast and the Furious

 

Évjárat

2004

 

Motor / teljesítmény

Motor

 

Performance Factory Turbonetics T-66 turbó, Q-trim kompresszor; Turbonetics Delta II wastegate szelep; RPS leömlő; AEBS Turbócső; Greddy intercooler; Greddy Power Extreme kipufogórendszer; Greddy Pro-Fec B Boost Controller; Greddy olajhűtő; Greddy Turbo timer; Greddy Airinx légszűrő rendszer; apexi lefújószelep; Powerhouse Racing hengerfej; Hose Techniques szilikoncsövek

 

Hajtás

Clutchmasters Stage III versenykuplung; Clutchmasters Billet lendkerék

 

Elektronika

Greddy turbo timer; HKS vezérlő elektronika; Greddy nitrókapcsoló; G-Force Engineering Racing ROM

 

Külső optika

Festés, dekor

Lamborghini Diablo Candy Pearl Orange fényezés; Crazy Knight matricák (köszönöm a javítást Spydertuning-nak)

 

Légterelők

Bomex lökhárítók és küszöbök; TRD motorháztető; APR Aluszárny

 

Futómű

Felnik

Dazz/Racing Hart M5 Tuners, 19"

 

Abroncsok

Yokohama AVS S1 285/30/19 hátul és 255/35/19 elöl

 

Felfüggesztés

Eibach állítható magasságú/keménységű szett

 

Merevítés

Eibach toronymerevítők

 

Fékek

Stillen/AP Racing 14” verseny fékrendszer 6 dugattyús nyergek, bordázott/hűtött/lyuggatott tárcsák

 

Utastér

Design

Stitchcraft Viper blue kárpitozás

 

Ülések

Sparco Pista Racing ülések; Sparco övek és övpárnák

 

Kormány

Sparco sportkormány

 

Műszerek

Greddy műszerek

 

Multimédia

Fejegység

Clarion VRX8271 TV/CD

 

Monitorok

Clarion VMA6481 6” wide screen; Clarion VMA9181 5.5”

 

Erősítők

2 Phaze Audio TD1500 Tube Driver; 1 Phaze Audio TD475 Tube Driver

 

Hangszórók

2 Image Dynamics 12”; Clarion SRS 1691 6 ½”; Image Dynamics 6”

 

Egyéb

Egyedi neonozás és fénycsövezés; Sony Playstation

 

további képek:

http://www.toyota-supra.info/gallery/fatf/page1

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

igazából filmben ,meg a képeken nagyon jól néz ki ,de nekem élőben nem tetszett annyira a verda ...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Igen ez egy targa tetős COUPE!.Ez a világ legjobb autója.Sajnos élőben még nem volt hozzá szerencsém a legutobbi hazánkba látogatásról lemaradtam. :-(. Anyi kiegészítést ha tehetnék(me a cikk az naon jó lett),hogy a matrica nem fast@furious névre halgat.Az egy sorozatgyártott matrica,a neve Crazy Knight

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...