Piero Posted Január 2, 2008 Share Posted Január 2, 2008 Elképesztő költségek, elhanyagolható menetidő: Japán 17 év múlva indítaná meg első maglev-járatát. Már egy ideje lehetett hallani arról, hogy Japán egy maglev-vonal kiépítését tervezi, most azonban úgy tűnik, hogy a döntés hivatalos lett [1]: az ázsiai ország 2025-ben megindítja az első járatot. A vonat Tokióból indul majd, és Japán közepe felé tart, a vonal teljes hossza 288 kilométer lesz. Jóval hosszabb tehát, mint az eddigi egyetlen, polgári célokra használt maglev-vonal, ami a sanghaji repteret köti össze Sanghajjal. Az csak 30 kilométer hosszú, így a vonat alig tud felgyorsulni 430 kilométer per órás utazósebességére (igaz, két perccel az indulás után már 350-nel rohan). A pályahossz miatt a japánok sokkal jobban ki tudják majd használni a technológiában rejlő lehetőségeket. Úgy tervezik, hogy a szerelvény utazósebessége eléri majd az ötszáz kilométeres óránkénti sebességet, így a közel 290 kilométeres távolságot 35 perc alatt teszi majd meg. Ez nagyjából annyit jelent, mintha Budapestről Bécsbe kevesebb, mint fél óra alatt jutnánk el (persze a gyorsulás és a lassulás miatt a tényleges menetidő valamivel hosszabb lesz). A fejlesztésnek mindenesetre iszonyatos költségei lesznek, a japán hivatalok úgy számolnak, hogy a teljes vonal és a szükséges infrastruktúra kiépítése 44,7 milliárd dollárba, 7,6 billió forintba kerül majd, ami Magyarország öthavi GDP-jének felel meg. Várhatóan 2025-ben indul el az első vonat Tokióból. Hogyan is működik a mágnesvasút? (forrás: Totalcar.hu) Többféle megoldás is van mágnesvasútra, de az elv ugyanaz: a vonat egy állandó pólusú mágnes, a pálya pedig végig egy hosszú elektromágneses tekercs, szinkronizáltan változó polaritással. A változó pólusok egyszerre húzzák és tolják a pálya fölött lebegő szerelvényt, változásuk sebessége adja meg a vonat sebességét is. A lebegtetést szintén mágnesek végzik, de egy, a hajtástól független rendszerben. Így a normális vonatokkal ellentétben a mágnesvasútnál maga a pálya is a motor aktív része. Az európai gyorsvasutak, mint a TGV vagy az ICE, rendes sínen is tudnak menni, igaz lassan. A mágnesvasút nem. Ezért is nincs még több helyen: a meglévő vasúti infrastruktúrából semmit nem tud használni. Csak tudnak ezek valamit Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kr.King Posted Január 2, 2008 Share Posted Január 2, 2008 Erre nemtudok mást mondani, csak azt, hogy nagyon irígykedek azokra, akik naponta azzal a vonattal utazhatnak. Nálunk még a vonatok tisztántartására sincs sajnos pénz, arról meg neis beszéljünk inkább, hogy a pénztárak az esetek 90%-ában nincsenek nyitva pénzhiány miatt. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
WuuWuu Posted Január 2, 2008 Share Posted Január 2, 2008 dedúrva szerintem náunk is lesz ilyen kb 100 év mulva nyugi Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
ricsirke Posted Január 2, 2008 Share Posted Január 2, 2008 Csak hát nem olyan olcsó ám egy ilyenre a jegy. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
strategos Posted Január 5, 2008 Share Posted Január 5, 2008 Üdv! Ezek a japók ha ennyire kényelmesek és fejlettek akkor miért nem JETPACK-kal közlekednek?? itt egy kép a jetpackról: http://blogs.mysanantonio.com/weblogs/timewasters/SilverJetpack.jpg Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pr3no Posted Január 7, 2008 Share Posted Január 7, 2008 Sztem lesznek olyan táblák hogy "Vigyázat!!!Ha ettél vmit indulás előtt vszínűleg kihányod a sebességtől". Magyarországon akkor lesz ilyen ha megveszi 1 trilliomos az országot és felújítja Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.