vigyorixx Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 Sziasztok! Szeretnék 1 játékot összehozni, de sajna nem végeztem programozói sulit! Mondhatni nem is értek a programozáshoz! A sulin és a tanfolyamokon kívűl hogy tudom megoldani, hogy legyen 1 saját játékom! Olvastam a fórumokat és nem tom... sztem igen nagyba akarom "belevágni a fejszémet"! A terv meglenne csak nem tom hogy kezdjek hozzá! Ki tudna nekem segíteni ebben? A felsorolt programíró programokkal akármit elhet írni? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smurf Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 Olvass, tanulj és programozz sokat. Midenfélét. Találj ki a problémákhoz algoritmusokat, olvass kódot, nézd meg, h mások h csinálták, stbstb. Egyáltalán milyen játékot akarsz? 3D-shez rengeteg tudás kell (OpenGL v DirectX), egyszerű 2D-s játékhoz kevesebb is elég. Próbáltál már valaha vmilyen programozási nyelvet? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markeee Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 GameMakert és FPS Creatort neki! Ha komolyabb és elismertebb akarsz lenni akkor ne ilyet használj! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
vigyorixx Posted December 27, 2007 Author Share Posted December 27, 2007 Hát.... először is végigolvastam a "3D-s játékot szeretnék" című fórumot! Sztem én csak 2 D-s jétékot szeretnék de a másik témában szinte mindent leírtatok amire én kíváncsi lennék! Bevallom 1általán nem értek a prog-hoz! Namost tényleg el kell kezdeni az alapoknál v. nem? Pl. C++-t Pascal nélkűl nem lehet megtanúlni? v. C nélkűl? Nem lehet mondjuk az alap a C++? Vagy már elég nagy marhaságokat kérdezek? Thx nektek az infókat! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
vigyorixx Posted December 27, 2007 Author Share Posted December 27, 2007 Smurf! A chat-re ugró képet Photoshop-ban csináltad? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
etooo Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 mért nem próbálkozol meg például egy rpg maker-el? annál egyszerűbben nem igen lehet játékot csinálni Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markeee Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 Na a 2D játékhoz nem kell C++ elég Pascal. Én is olyanokat csinálok. Egy céllövöldét minden gond nélkül meg lehet csinálni! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
anntty Posted December 28, 2007 Share Posted December 28, 2007 Szerintem minden attól függ, mennyire akarod komolyan csinálni. Persze lehet 2D-s játékot pascalban írni, könnyen tanulható is, de ha a jövőben komolyabban akarsz foglalkozni a proggal, akkor sztem kezdj rögtön a c/c++-szal, vagy a java-val. Egyik sem könnyű, de ha tovább akarsz később lépni, akkor érdemes ezt az utat választani. Ha pedig nem akarsz programozni tanulni, akkor használd a ...maker progikat. Megjegyzem még, ezt alaposan gondold át, mert szinte mindenki szeretne fiatalon játékot készíteni, de nagyon kevésnek sikerül. Nem a kedved akarom elvenni, de már a legegyszerűbb játékok megírásához is érteni kell az adott programozási nyelvhez, ráadásul nyilván grafikára is szükséged lesz, szal tanulhatod mellé a photoshopot, vagy kereshetsz a neten éjjel nappal mások munkái után... Mindenesetre, ha tényleg komolyan érdekel, és tényleg komolyan akarod csinálni, nem pedig fellángolás, akkor hajrá, ess neki valamelyik nyelvnek. Oh, majd elfelejtettem, nem is kell programozási suli hozzá, én már 8 éve nomom a javat, c/c++-t, 2 éve a phpt, és sohasem jártam prog suliba, otthon, könyvekből is meg lehet tanulni az alapokat, a lényeg úgyis a gyakorlás... Bocs a kisregényért. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
vigyorixx Posted December 30, 2007 Author Share Posted December 30, 2007 Köszönöm a tanácsokat! És el is kezdem a tanuilást! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
seekoly Posted Január 5, 2008 Share Posted Január 5, 2008 Én azért még megemlítenék egy "aprócska" dolgot: .NET MS platform alatt jelenleg neki van a legnagyobb jövője! + ami lényeges: ne programozási nyelvet tanulj meg, hanem programozni! És azt sem szabad elfelejteni, hogy pl. a C nyelv készségszintű elsajátítása tapasztalataim szerint ~2 évet vesz igénybe és sokan még ezután is undorodnak tőle, ha egy relatíve bonyolultabb szoftvert kell készíteni. C++-t mindentovábbi nélkül lehet tanulni C ismeretek nélkül, hisz két különböző nyelvről van szó! De kezdetben valóban szerencsésebb az objektum-orientáltságot kihagyni a tananyagból. A javaslatom tehát: 1.) C 2.) Java / C# (a C++-nak elég kicsi és szűk a piaci részesedése) persze, ha játékot akarsz írni, akkor van még 1-2 szakterület ahol toppon kell lenned: - matematika, tekintve hogy szinte az összes grafikai algoritmus mögött igen részletes matematikai modellek lapulnak - fizika - azt sem tartom utolsónak, ha egy kevéske alacsonyszintű programozási ismereteid is vannak (assembly).. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smurf Posted Január 5, 2008 Share Posted Január 5, 2008 Wtf? Ezt te se gondolhatod komolyan, h a C++-nak kicsi a részesedése/jövője. Vagy Microsoft közeli megmondóember vagy, akinek a feladata, h fórumokon a c#ot reklámozza. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
seekoly Posted Január 5, 2008 Share Posted Január 5, 2008 Komolyan gondoltam! Nézz álláshirdetéseket! Egyszerűen nincs olyan kiforrott /mai értelemben modernnek vett/ technológia mögötte mint (C#, java mögött) a .NET és a J2EE. A UNIX-os világban jelentős, de MS világban már léteznek sokkal életképesebb alternatívák. Ezt az MVC 6.0 utáni verziók fémjelzik a legjobban: Visual C++ .NET 200x (CLI, Managed C++ és egyéb "nyalánkságok"...) Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smurf Posted Január 6, 2008 Share Posted Január 6, 2008 Melyik részét nem értetted annak a 2 mondatnak, amit írtam? Itt nem a .net létjogosultságáról van szó. Mert tényleg használhatók ezek a keretrendszerek, de sebességkritikus alkalmazásokhoz nem az igazi. Ráadásul a C# lehetőségei erőteljesen korlátozottak (hardverközeliség, sebesség, hordozhatóság). És nem is láttam olyan álláshirdetést, ahol kifejezetten C# programozót keresnének. Általában Java vagy objektumorientált tapasztalatot keresnek, .net alkalmazásokhoz is inkább C++ tudást kérnek. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
seekoly Posted Január 6, 2008 Share Posted Január 6, 2008 A hordozhatóságot, illetve a C++ tudás előnyét a .NET-nél (a C#-el szemben) kifejtenéd nekem? Csak azért kérdem, mert már programoztam C-ben, C++-ban, Java-ban, C#-ban, windows alatt, linux alatt és kialakult egyfajta szemléletmódom a hordozhatóságról, ami úgy néz ki összeegyezhetetlen a tiéddel! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trilon Posted Február 13, 2008 Share Posted Február 13, 2008 Nah! El ne kezdejtek már egy ilyen topikban a jobb programozási nyelvről vitatkozni! Nyissatok másikat, mert érdekelne egyébbként a végeredmény! Vigyorixx, ha minden féleképpen játékot akarsz csinálni, akkor 2 módja van. 1. Szerzel egy játék készít progit. Itt már felsoroltak pár nagyon jót: FPS creator, RPG maker, 3D gamemaker és társaik. Ezzel sok jó játékot lehet készíteni, csak az adott program keretein belúl kell maradnod. 2.Ha programozást tanulsz. Azért érdemes Pascalal kezdeni, mert nem bonyolult és alap szintű. Majd C és C++, és/vagy Java. Itt már a tudásodtól függően van lehetőséged kialakítani a játékodat, de akár egy játékkészítő programba is beleírhatsz scipteket, ha van rá lehetőség. Bármit választasz, kitartás kell hozzá. Nem könnyű ez a szakma Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
vigyorixx Posted Május 14, 2009 Author Share Posted Május 14, 2009 Sziasztok! Még régen én nyitottam ezt a fórumot, és hogy hogy is csináljak 1 játékot Még nem vagyok ott, de érdekelne egy hibaüzenet megoldása. Gondoltam ide is beírom, mert a másik fórumban nem tudnak rá mit mondani, ti meg okosabbak vagytok A hibaüzenet: "ERROR::Lighting buffer does not support framebuffer blending! " Érdekelne, hogy a játék feltelepítése után indításkor ezt dobja ki! Mit tudok tenni ellene, esetleg fog-e egyáltalán nálam menni? előre is kösz mindent mindenkitől! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
sOnt Posted Május 14, 2009 Share Posted Május 14, 2009 Legalább 256 MB-os video kártyád kell hogy legyen 3.0 Shader Modellel vagy magasabbal! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
vigyorixx Posted Május 14, 2009 Author Share Posted Május 14, 2009 ATI R. 9600-os 256-os kártyám van, de sztem a 3.0 Shader Modellel előtti. Köszi a választ! Addig nem is fog elindulni, amíg nem lesz jobb kártyám? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
darthvader Posted Szeptember 5, 2009 Share Posted Szeptember 5, 2009 Vigyorixx nekem is ilyen videó kártyám van és ez csak 2.0-ás shader modelles és még nem lesz jobb addig 100000000% hogy nem fognak elindulni. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
vigyorixx Posted Szeptember 9, 2009 Author Share Posted Szeptember 9, 2009 Akkor ideje lesz beszerezni egyet Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
try Posted Október 16, 2010 Share Posted Október 16, 2010 C++-t mindentovábbi nélkül lehet tanulni C ismeretek nélkül, hisz két különböző nyelvről van szó! De kezdetben valóban szerencsésebb az objektum-orientáltságot kihagyni a tananyagból. Hehe. Nekem ez furcsa, amit írsz :-P Nem azért, de épp hogy nem...Igaz, hogy lehet tanulni anélkül is, de gyakorlatilag a C++ a C kiegészítése objektumorientált elemekkel...Vagyis magában foglalja a C nyelvet. Emiatt pedig leginkább úgy szokás C++-t tanítani, hogy "tanulj meg C-ben és vedd hozzá az objektumokat" Nem? :-P Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.