ak05 Posted Január 29, 2007 Share Posted Január 29, 2007 Citroen C2 és C4 by Loeb Az utcai C2 és C4 by Loeb a francia pilótazseni, Sebastien Loeb zsinórban megszerzett három világbajnoki címe előtt tiszteleg. Az új C4 WRC versenyautó esélyt ad a negyedik trófea begyűjtésére. A 75. Monte-Carlo Rallye az idei első futam volt a WRC küzdelemben, amely az új autóval visszatérő Citroen kettős győzelmét hozta. A C4 WRC úgy iskolázta le a teljes mezőnyt, hogy a Loeb/Elena páros mögött a Sordo/Martí duó szerezte meg az ezüstérmet, bebiztosítva így a Citroen bombasztikus szezonkezdetét. Loeb 2004-ben és 2005-ben gyári színekben lett világbajnok, majd tavaly kimaradtak a franciák, hogy méltóképpen térhessenek vissza a leváltott Xsara WRC utódjával. 2006-ban Sebastien egy privát Citroen csapattal áll rajthoz, és a végelszámolásban egy pont előnnyel úgy állt fel a dobogó legfelső fokára, hogy válltörése miatt több futamot is kihagyott. Kimondható, hogy a Xsara WRC mind gyári, mind privát felkészítésben kiváló eredmények elérését tette lehetővé, és ez a feladat vár most a C4 WRC modellre is, amely azonnal letette névjegyét, a Citroen negyedik sikerét prezentálva a hercegségben. A by Loeb utcai sorozat kiagyalása nem világszám. Anno a Mitsubishi is lépett hasonlót a Lancer Tommi Makinen Edition kivitellel, mert úgy érezte, ez a minimum köszönet a különleges képességű finn versenyzőnek, amiért 1996 és 1999 között négy egyéni bajnoki címet szállított folyamatosan. A Subaru legénysége is jártas ebben a témában, ők tavaly úgy emlékeztek fiatalon elhunyt 2001-es világbajnokukra, Richard Burnsre, hogy RB320 néven egy kizárólag fekete színben elérhető, limitált WRX STI szériát dobtak piacra. Szerencsére a by Loeb autók megszületését nem indokolta ilyen szomorú esemény, a Citroen egyszerűen úgy érezte, Sebastien Loeb eddigi teljesítménye becsülendő, és a civil vásárlók is megérdemelnek annyi figyelmességet, hogy megvásárolhassák a sorszámozott és egyedi modelleket. A C2 by Loeb a VTR/VTS bázisát használja, tehát eleve sportos kis járgány. Fényezése Onyx fekete vagy Aden piros lehet, és ehhez a két színhez igazítják a hátulra felcsavarozott légterelő festését. A tükörházak alumínium vagy piros borítást kaphatnak, és a 16 colos könnyűfém felnik is kétféle mintázatban választhatók: az egyik Suzuka, a másik Guépard néven szerepel a tétellistán. A két ajtóra, az ablakok alá fekete by Loeb matrica kerül, a vezető oldalán egyedi sorszámozással. Az utastérben formailag semmi nem változott, széria társaihoz képest csupán anyagminőségben és színvilágban mutat különbséget a spéci C2. Számos helyen króm tűnik fel díszítésként (szellőzők, váltószoknya, stb.), a mechanikus váltóval szerelt példányok kapcsológombja alumínium, a pedálok szintén, és piros-fekete a kárpitozás. Motorikusan is kettőség jellemzi a kocsit, bár maga az erőforrás egyformán 1,6 literes és benzines. Az 1,6i 16V SensoDrive robotizált automataváltót és 110 lóerőt ajánl, míg a VTR/VTS 125 lóerős és szériában jár hozzá ESP. A kizárólag háromajtós C4 by Loeb ugyanazon kaptafára készül, mint kisebbik testvére, mivel azonban komolyabb autó, a választéka is bőségesebb. Az Aden piros megegyezik a Citroen csapat színével, és itt is van fekete alternatíva, az Obsidien. Nem hiányzik a színre fújt légterelő, az ajtókon ott a számozott matrica, a felnik azonban 16 helyett 17 colosak, és a szürkére lakkozott mellett versenyhangulatú fehér is kérhető. Az utastérben is egyeznek az eszközök, alumínium és króm a dekoráció, az üléseken és az ajtókon viszont puha Alcantara feszül a szövet helyén, amely mind érzetre, mind minőségre kellemesebb. A piros-fekete színvilág - a szőnyegektől kezdve az ülésekig - a C4 by Loeb kupét is jellemzi, Citroen emblémával díszvarrott fejtámlákkal. A gépházban hatféle erőforrással találkozni, fele-fele arányban benzinesekkel és dízelekkel. A C2 by Loeb 110 lóerős 1,6i 16V motorja a C4 by Loeb kínálat alapja, és ezt követi a kétliteres blokk 143, valamint 180 lóerővel. Az ötsebességes váltóval párosított, 110 lovas 1,6 HDi kettősségét a DPFS részecskeszűrő adja, míg a 138 lóerős 2,0 HDi standard velejárója a 6 sebességes váltó, illetve a DPFS. A magyar importőr, a Citroen Hungária Kft. már jelezte, hogy jövő hónaptól az itthoni Citroen személygépkocsi palettán is feltűnik a kuriózumnak szánt C2 és C4 by Loeb, igaz, a hazai kínálat szerényebb lesz a fent említettnél, és árakat is később tudnak közölni, amikor a februári lista elkészül. Annyit elárultak, a C2 by Loeb 125 lovas 1,6i 16V VTS kivitelben érkezik az országba, a C4 by Loeb pedig 1,6-os, 16 szelepes benzinessel és dízellel lesz választható forrás:autóstílus.hu nem lesz 1hamar ilyen kocsim bár szeretnék Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
koncsol Posted Január 29, 2007 Share Posted Január 29, 2007 én nem szeretem a citruneneket Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
ak05 Posted Január 30, 2007 Author Share Posted Január 30, 2007 ízlések és pofonok Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.