tibiole Posted Július 4, 2005 Share Posted Július 4, 2005 (edited) Terepszöcske Karcsú, tagolt csövekből áll, nincs rajta semmi felesleg, robogó erőforrás hajtja meg, és óriásit képes ugrani. border='0' alt='user posted image' /> Kínából érkezik egy új, szórakoztató jármű, ami hamarosan népszerűbb lehet még a quadoknál is. Lehetett már látni ilyen terepgokartot, illetve mini-Buggyt kisebb európai gyártóktól is, de most a kínaiak megmutatják, hogy kell ilyet ésszerűen és olcsón összehozni � kevesebb, mint 650 000 forintos fogyasztói áron. A Buggy vezetése is olyan egyszerű, mint a szerkezete: Jobb lábbal a gázt kezeljük, ballal a féket � és hogy ezt nehogy elfelejtsük, a jobb pedálra �go�, a balra �stop� van ráírva. Minden mást az ékszíj-automata váltó végez. Van még egy váltókar, amivel az előre- és a hátramenetet lehet szabályozni. A kis �diliketrec� két személyes, mindkét ülés hatpontos övekkel lett ellátva, az utasok körül masszív bukókeret húzódik el, és ezért az egész még biztonságos is. Tehát terepre fel! 25 fokos emelkedőre képes a kis szerkezet felmászni egy személlyel, viszonylag jól is gyorsul, aztán úgy ugrál a földutakon, mint a szöcske. Nagyon direkt a kormány, aki eddig csak autóban ült és gokartban még nem, az eleinte folyamatosan cikcakkban halad. De némi megszokás után gyerekjáték az egész. A hatpontos övvel bekötve feszesen ül az ember az ülésben, nem tud a kanyarokban oldalra csúszni, viszont a belső szervek minden huppanót éreznek a feszesen kárpitozott ülésen keresztül. A rövid végáttételezésnek köszönhetően elméletileg van a motornak elég ereje, hogy legalább is laza talajon kipörgesse a hátsó merev tengelyt, és így erőcsúsztathassunk vele, de ha a traktormintás hátsó kerekek megkapaszkodnak a terep valamilyen kitüremkedésében, hirtelen billenésbe megy át az egész mutatvány. Ugyanez történik akkor is, ha megpróbáljuk keresztbe küldeni a gépet a kanyarban, és közben a gumik kellő mértékben bele tudnak kapaszkodni a fölbe. De a bukóketrec miatt még akkor sem veszélyes ez a mutatvány, ha egyszer felborulnánk. De azért vigyázzunk, nem annyira stabilan lett dimenzionálva az FMC Buggy, hogy hosszú távon büntetlenül erőszakolhatnánk. Elláttuk a Buggyt próbarendszámmal, és ekkor jöttünk rá, mennyire jó vele a budapesti forgalomban közlekedni. Minden tartozék megvan rajta, hogy megfeleljen a KRESZ előírásainak, a fénytől az indexeken és a dudán át egészen a visszapillantó tükörig, tehát alapvetően levizsgáztatható. A nyári melegben kellemesen hűsíti az embert a szél, van elég erő benne, a fékei meg mindig biztosan megállítják. A csapnivaló budapesti utak kátyúit olyan mértékben kisimítják a terepre hangolt rugós tagok és a mindössze 0,2 bárra felfújt terepgumik, hogy szinte javasolni tudnánk ezt a járművet a magyar fővárosban. Hamarosan megjelenik a 250-es változat, és az a gyártó ígérete szerint EU-s forgalmi engedéllyel fog rendelkezni, rendszámosítható lesz, és innentől kezdve teljes értékű, komoly gépjármű. Műszaki adatok: * Motor Léghűtésű, négyütemű, egyhengeres motor, elektronikus gyújtás, önindító. Röpsúlyos száraz tengelykapcsoló, ékszíj-automata váltó, egy előre, egy hátra sebességes áttét, szekunder hajtás lánccal Furat x löket: 57,4 x 57,8 mm Lökettérfogat: 149,6 cm3 Sűrítési viszony: 9,2:1 Névleges teljesítmény: 7,4 kW (10 LE) 7500 fordulat/percnél Max. forgatónyomaték: 13 Nm 5500 fordulat/percnél * Futómű Térhálós acélcső váz. Elöl oldalanként dupla háromszög tartós külön felfüggesztés egy rugóstaggal, hátul merev tengely két rugóstaggal. Elöl két 180 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyergekkel, hátul egy 210 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyereggel. Sajtoltlemez kerekek Rugóút elöl/hátul: 130/100 mm Gumiméret elöl/hátul: 20 x 7 - 8 / 22 x 10 - 10 * Méret és tömeg Tengelytáv: 1500 mm Nyomtáv elöl: 1160 mm Nyomtáv hátul: 1000 mm Hossz/szélesség/magasség: 2160/1346/1458 mm Hasmagasság: 170 mm Száraz tömeg (gyári adat): 241 kg Tank: 6,5 l * Ár Ár: 631 000 Ft (Impexta Hungary) Forrás RTLKlub.hu További képek: [/i] http://www.online.rtlklub.hu/kepgaleriak/?galeriaid=05076583&kep=1 Módosította Augusztus 23, 2007 PxE Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord_AdEe Posted Augusztus 9, 2005 Share Posted Augusztus 9, 2005 nővéreméknek volt egy szöcskéjük, mondjuk az nem volt ien, de tesóm nyert egy pár díjat szal jól ment a gép Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
THX Posted Augusztus 9, 2005 Share Posted Augusztus 9, 2005 Pápán lehet ilyenekkel repeszteni Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord_AdEe Posted Augusztus 9, 2005 Share Posted Augusztus 9, 2005 mint a huzat Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.