tibiole Posted Május 15, 2005 Share Posted Május 15, 2005 Dacia Törésteszt - Gyenge Szereplés Három csillaggal zárta az Euro NCAP szabvány szerint végrehajtott töréstesztet a Dacia Logan. Nemrég a DEKRA frontális töréstesztet végzett a Dacia Logannal a német Auto Bild hetilap megbízásából. Az autót a szabványosított európai törésteszt alapján az orr-rész 40 százalékával ütköztették deformálódó akadálynak 64 km/órás sebességgel. A román autó karosszériája erősnek bizonyult. Az első gyűrődési zónán kívül a karosszéria alig torzult, jól bírta az ütközést. A Logan ajtaja a kísérlet után nem volt kézzel nyitható, erőszakkal kellett felfeszíteni. A bábuktól érkező gyorsulási adatok veszélyesen magas sérülésveszélyt jeleznek. "A dummyk fejét olyan erős lassulás érte, hogy súlyos agykárosodással vagy akár halállal kellene számolni." - írta a tesztről az Auto Bild. A súlyos sérülésveszélyért a Logan övfeszítő és överő-korlátozó nélküli övrendszere felelős a törésteszt alapján. 2,5 tonnás össztömegig 90 km/órás tempóval is végrehajtható a törésteszt. A 3,5 tonnás kisteherautókkal 80 km/óra a felső határ Az előrezuhanó utasokat durva rántással fogja meg a biztonsági öv, ami veszélyesen magas HIC-értéket okoz. A vezető fejsérülési értéke (Head Injury Criteria) 943, az utasé 1197 volt. 350 körüli HIC értéket mondanánk jónak. A szervezők két nappal később egy másik Logant is összetörtek. Míg az elsőben egy tizedmásodpercet késett a légzsákok nyitása, addig a másodikban már jobban működött a rendszer. Jóval kedvezőbb a kép a mellkast illetően. A vezetőét csekély, az utasét közepes sérülésveszély fenyegeti. Erősen kifogásolható a lábfej védelme a vezető oldalán. A sofőr mindkét lábfejét veszélyezteti a pedálok elmozdulása, míg lábszára biztonságban van. Utas oldalon sem a lábfejre, sem a lábakra nem leselkedik veszély. A Logan végül három csillagos eredményt ért el, amiben nincs semmi meglepő, megfelel a Renault előrejelzésének. A Renault a sajtóbemutatókon is három csillagot ígért, mert a fejlesztés során a biztonsági munkálatok is szigorú takarékossággal folytak, és anyagi okokból az övfeszítő és az överő-korlátozó kimaradt az autóból. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
fifbua Posted Június 30, 2005 Share Posted Június 30, 2005 En inkabb egy Volvoban ulnek egy ilyen utkozeskor... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
green Posted Június 30, 2005 Share Posted Június 30, 2005 Ha megtehetném én is, de így maradok a franciáknál és a Mégane-nál :DD Ne idézd a közvetlenül elötted szólót! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
blajen Posted Július 6, 2005 Share Posted Július 6, 2005 Ha esetleg kevés pénzetek van, vegyetek Skoda Favoritot. A kategóriájában nagyon jók a tesztjei... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
fezo Posted Július 31, 2005 Share Posted Július 31, 2005 Egy csőrős amcsi kamionnál szerintem nincs biztonságosabb....LOL Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
firefox6 Posted Július 31, 2005 Share Posted Július 31, 2005 lol, az lehet Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.