Szipi Posted Augusztus 26, 2007 Share Posted Augusztus 26, 2007 sziasztok! álomautó kiállításon jártam, csináltam egy pár képet, és elhoztam nektek, de itt van egy rövidke ismertető is hozzá. (a rózsaszínű cadillac az enyém, lestoppoltam ) Egy olyan korszak, melyet gyakran fenyegettek, zavartak meg sötét árnyak - elég, ha csak a koreai háborúra, a McCarthy-féle boszorkányüldözésre, vagy a hidegháborúra gondolunk, mégis alapvetően az életöröm, a felelőtlenség, az élvezetek kifejezéséről szólt. Akárcsak a kezdetben tiltott, forradalmi zene, a Rock & Roll, mely lázba hozta Amerikát: miniszoknyás csajok és tökéletesen beigazított homlokfürtös srácok milliói ropták rá az akrobatikus elemekkel tarkított táncot. De a hatalmas, mai szemmel is csodálatra méltó négykerekű cirkálók szintén a fiatalok álmait, szabadságvágyát öntötték fémbe, formába; nem véletlen, hogy ekkor élik a kabriók a fénykorukat. A Farkasi Károly és fiai által megálmodott kiállítás, „múzeum" is ezt az atmoszférát, miliőt idézi. A hangszórókból a Mercury Records, vagy éppen Bill Haley felvételei szólnak; csinos, korhű ruhába öltözött lányok emelik a színvonalat; a benzinkutat, és a serifirodát megformázó díszlet jópofa. Feltérképeztem a krómtól és lóerőktől roskadozó autócsodákat. Van itt minden, mi szem-szájnak ingere, Buick, Cadillac, Chevrolet, DeSoto, Edsel; egymást érik a szebbnél szebb limuzinok, kupék és kabriók, az eltérő évjáratok miatt pedig még a formatervezők korszakai is gyönyörűen nyomon követhetőek. A Második Világháború után például a repülőgépek inspirálták a designereket (pl.: Frank Hersheyt, Harley Earlt), ezért az 1950-es évek elején az autók hátulján megjelentek a függőleges vezérsíkhoz hasonló uszonyok. Méretük, elrendezésük, díszítésük gyakran évjáratonként változott, ami nagyrészt a GM vezetőjének, Alfred P. Sloannak volt köszönhető, aki évenkénti modellváltásokat igényelt. A vásárlókért és a haszonért folytatott versenyből természetesen a többi márka sem maradhatott ki, aminek később olyan kisebb gyárak itták meg a levét, mint a Studabaker, Nash, vagy a Packard. Ez az őrült versengés eredményezte azonban azokat a felejthetetlen karosszériákat és bravúros részletmegoldásokat, melynek egyik jó példája az 1956-os Buick Century volt. A kék fehér fényezésű kocsi levehető keménytetejével és az első kereke fölé vágott négy szellőzőnyílásával tűnt ki az akkori mezőnyből. A vadászrepülőktől kölcsönvett, VentiPorts nevet viselő nyílásokat később sárga lámpákkal egészítették ki, melyek a motor gyújtási sorrendjében világítottak. A HardTop is rohamosan terjedt az USA-ban, ebben az időben például már minden harmadik Buick ilyen kasztnival került az utcára. 1953-ban egy újabb bálvánnyal gyarapodott az autós társadalom, ekkor jelent meg a Chevrolet Corvette. Kezdetben gyengécske hathengeres motorral forgalmazták, így a vásárlók nem kapkodtak annyira érte, mint a vezetőség várta. Egy motorcserével gyorsan megoldódott ez a probléma: a Corvette elindulhatott a siker útján. A 10 évvel később megszületett, String Ray generációnak már nem voltak hasonló gondjai, a Bill Mitchel tervezte karosszériaformák pedig új irányvonalat jelentettek a GM számára. Ő tervezte az 1967-es Cadillac Eldoradót is, amely az 1971-es generációváltás dacára szinte változatlan karosszériával rótta az utcákat egészen a 70-es évek végéig. Új stíluselemként jóformán csak az „Opera"-ablakot tudta felmutatni, viszont a gazdagabb krómozású Cadillac birtokolta a valaha szériában gyártott legnagyobb hengerűrtartalmú motorral szerelt elsőkerék-hajtású autó címét! A kabrió változat utasterében pedig akár hat felnőtt is könnyedén elfért Az 1965-ös évjáratú Ford Mustangnak nem volt ekkora a belseje, ami nem is csoda, hiszen a póniautó közé sorolták. Külső dimenziót és krómozását tekintve szerényebb a kiállított társainál, Lee Iacocca egy kicsi, sportos kinézetű kocsit tervezett, ami egykettőre meghódított a fiatalok szívét. Az is abszolút biztos tény, hogy az ötvenes évek legemlékezetesebb kabrióját a Ford készítette, a Fairlane Skyliner keményteteje ugyanis elektromotorok és hidraulikus emelők segítségével eltűnt a csomagtérfedél alatt. További extrája, hogy a kocsi hátulja szembeötlően másolja egy átlagos méretű jacht tatfedélzetét. Igazi különlegesség az Olaszországban készített, Pontiac karosszériás, 1974-es kiadású Stutz Blackhawk is. A négy évvel korábban született luxuskupé első példányát a Király vásárolta meg, igazi értékét persze inkább a ritkasága és a kézi munkával készülő, folyamatosan finomítgatott karosszériája jelentette. Egészen 1987-ig készült ez az üresen is 2 és fél tonnás „monstrum", amely jelentős súlya ellenére is szélvészgyors volt. A 7,5 literes motorjának és 9 másodpercen belül érte el álló helyzetből a 60 mérföld/h-s határt, végsebessége 130 mérföld/óra. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
bagi Posted Augusztus 26, 2007 Share Posted Augusztus 26, 2007 Megint lemaradtunk valami jóról! Nagyon profik a képek, köszi! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szipi Posted Augusztus 26, 2007 Author Share Posted Augusztus 26, 2007 nekem személy szerint annyira tetszett, hogy 3szor is végigmentem az egész területen. gondoltam, a rózsaszínnel hazamegyek. azt sajnáltam, hogy nem lehetett beleülni egyikbe sem. szipi Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dj Tommy Posted Augusztus 26, 2007 Share Posted Augusztus 26, 2007 Köszi Szipi a képeket,nagyon jók lettek Az utolsó képen a Chevrolet Corvette Stingray 1967-es Coupe nagyon tetszik Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
DriftKing Posted Augusztus 26, 2007 Share Posted Augusztus 26, 2007 hú, naygon köszi, télleg gyönyörűek! nekem legjobban az Eldorado jött be, de azért van még pár finomság Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiero Posted Augusztus 27, 2007 Share Posted Augusztus 27, 2007 Istenem, de gyönyörűek. És ez a kiállítás már nincs, kedves Szipi? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuci06 Posted Augusztus 27, 2007 Share Posted Augusztus 27, 2007 Hehe, én is nemrég voltam itt Isteni volt, gyönyörűek voltak a gépek Főleg a Vörös Mustang tetszett ... Ez a kiállítás úgy tudom, hogy állandóan van. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szipi Posted Augusztus 28, 2007 Author Share Posted Augusztus 28, 2007 sziasztok! örülök ha tetszett nektek! ide berakom a kért infót számotokra! Nyitvatartás: 10:00-20:00 Jegypénztárunk 10:00-19:00-ig tart nyitva. Nagy NYÁRI KEDVEZMÉNYSOROZAT az Álomautó Kiállításon 2007. júliusától december végéig!!!!! 1 felnőtt FIZET 1 embert INGYEN VIHET! Jegyáraink: Felnőtt jegy: (18-62 éves korig) 1.300.- Gyermek jegy: (4-14 éves korig) 700.- Diák/nyugdíjas: (14-18 és 62 év felett) 800.- Szeretettel várunk csoportokat is! Csoportos jegyáraink a következők: Felnőtt csoportos: 1.000.- Gyermek csoportos: 500.- Diák/Nyugdíjas csoportos: 600.- Csoportnak minősül minimum 15 fő, egy korcsoportba tartozó személyek. Csoportbejelentkezés az info@alomautokiallitas.hu -n, a 06-1-424-3205-ös telefonszámon és a 06-1-424-3192-es faxon. Kettős kedvezmény! Egy napon látogassa meg a Campona mindkét látványosságát, a Tropicariumot és Álomautó Kiállításunkat és belépőjegyéből ÓRIÁSI KEDVEZMÉNYT kap. A kedvezmény feltétele: -mindkét helyszín egyazon napon történő meglátogatása -érvényes belépőjegy felmutatása A kedvezmény mértéke: Felnőtt belépőjegy esetén: 300.- forint Gyermek, Diák és Nyugdíjas belépőjegynél: 100.- forint Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiero Posted Augusztus 28, 2007 Share Posted Augusztus 28, 2007 Köszönöm az információkat Erre elnézek Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
nimtom Posted Augusztus 28, 2007 Share Posted Augusztus 28, 2007 nekem stop az uccsó előtti Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
kizcar Posted Október 24, 2007 Share Posted Október 24, 2007 Valaki volt a mostani Luxus Autó Kiállításon??? Én voltam, nagyon király volt. Dobok fel képeket ha összejön Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwsan Posted Július 3, 2008 Share Posted Július 3, 2008 Hát ezek az autók tényleg álomszépek köszi szépen hogy megosztottad velünk ezeket a képeket. nekem is a rózsaszín Cadillac és a piros Mustang tetszett legjobban. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.