-
Pontszám
266 -
Csatlakozott
-
Utoljára itt járt
Profile Information
-
Neme
Férfi
-
Lakhely
Föld nevű bolygó
-
Érdeklődés
Filmek, sorozatok, könyvek és sport.
Legutóbb itt jártak
866 profil megtekintés
hopdinZ's Achievements
Citromdíjas (8/24)
6
Közösségi hírnév
-
Monster (2008) http://www.imdb.com/title/tt1148277/ és az Álom.net Off: ki26, azért régen készültek nagyon jó magyar filmek, pl Az ötödik pecsét, A tanú, Tizedes meg a többiek, Szinbád, Szegénylegények, Sátántangó, Isten hozta őrnagy úr és még sorolhatnám...
-
Az El Dorado is jó, de ha western filmzene, akkor én inkább Morricone-t preferálom. Ez a Compañeros zenéje:
-
Így igaz, régen is volt sok szar és átlagos színész akikre ma már csak nagyon kevesen emlékeznek, viszont szerintem sokkal több volt az igazán nagy tehetség, mint manapság. A mai középkorú és fiatal színművészek közül nagyon nagyon kevés az olyan, akik egy súlycsoportban vannak a példaként felhozott színészistenek bármelyikével. Az általad említettek szerintem is tehetségesek, de TALÁN 1 az, akit egy lapon mernék említeni mondjuk Nicholson-nal vagy Brando-val. Én sosem állítottam, hogy a mai filmek kivétel nélkül rosszak. Rengeteg mai film van amit imádok - habár a legnagyobb filmélményeimet a klasszikusok adták. C. Bale mocskolásán nem tudom miért csodálkozol, a srác hihetetlenül lesüllyedt az utóbbi években. A T4-ben még Sam W. is lejátszotta, de a Batman-ben is csak fapofával járkált fel-alá. Damon-t és Bale-t azért hoztam fel összehasonlításként, hogy a mai akciómozik főszereplőiből hiányzik az a valami, ami a régi akciósztárokban megvolt. Róluk elhitted, hogy VALAKIK - és nem akárkik.
-
Szerintem ez nem (csak) a színészek miatt van így, de persze értem mire célzol és egyetértek. A mai fiatal-középkorú előadók között nincsenek olyanok, mint a régi zsenik. Hollywood-ban a 40es években olyan színművészek számítottak a szakma etalonjának, mint Laurence Olivier, Jimmy Stewart és Humphrey Bogart. Az 50es években jött Marlon Brando és George C Scott, a 60as években pedig Jack Nicholson, Anthony Hopkins, Gene Hackman és Robert De Niro kezdték pályafutásukat. A 70es években futott be Al Pacino. Ők nem csak, hogy született tehetségek voltak, de roppant karizmatikusak és különleges kisugárzással rendelkeztek, így amikor feltűntek a mozivásznon minden szem rájuk szegeződött. Rengeteg hasonló kaliberű színész munkálkodott akkoriban, mindegyik évtizedhez lehetne még sorolni a neveket. De ma már csak Nicholson generációja tartja magát, és ha ők is eltávoznak akkor kik maradnak a szakmában? Brad Pitt meg Keanu Reeves? Ég és föld közöttük a különbség. A fiatal színészekről meg ne is beszéljünk (Zac Efron és társai). Színésznőkre nem térek ki, velük ugyanez a helyzet... És ne felejtsük el a régi akció/western sztárokat: Clint Eastwood, John Wayne, Charles Bronson, Steve McQueen (vagy később: Stallone, Schwarzenegger ...) nem voltak színészi tehetségek, de jó kiállású és különleges megjelenésű emberek voltak és ez hiányzik a mai akciósztárokból (Sam Worthington, Chris Bale, Matt Damon, Gerard Butler, Mark Wahlberg stb).
-
A Misery és a Chaplin szerintem is kiváló filmek - minden téren. Még kedvenceim Goldmantől: Maraton életre-halálra és Butch Cassidy. Nagyszerű író, aki minden műfajban otthonosan mozog. Nem rég néztem meg az Ember, aki ott sem volt című filmet és a Coen tesók még nagyobbra nőttek a szememben. Eddig ez az alkotásuk tetszett a legjobban.
-
Na és mit gondoltok William Goldman-ről és Paddy Chayefsky-ról? Szerintem nekik is itt a helyük, nagyszerű írók. Utóbbit a Hálózat miatt kedvelem. Előbbi pedig egy tucat jó szkriptet írt, most éppen a Mit is hazudtam? című könyvét igyekszem megszerezni.
-
Így igaz, viszont a többi munkája (pl Veszedelmes elme, John Malkovich) szerintem nem nagy szám. Egyébként a Makulátlan elmét szerintem sokkal jobban meg lehetett volna rendezni, de a forgatókönyv volt annyira érdekes és elgondolkodtató, hogy kárpótoljon a viszonylag gyenge megvalósításért.
-
Mi van vele? Szerintem Kaufman nem nagy szám - habár írt egy nagyszerű filmet ami előtt emelem kalapom.
-
Igaz, bár előbb utóbb jön majd otthonra is, mint ahogyan az 1080p is tette a Blu-Ray személyében. Egyébként 4k TV-k ha minden igaz már idén fognak megjelenni (google-n keressetek rá: "4k tv"), tehát csak idő kérdése, hogy a 4k lemezek mikor robbannak be a piacra. Amilyen gyorsan fejlődik napjainkban a technika, meglepődnék, ha a következő évtized közepén is a Blu-Ray lenne a legújabb, legjobb otthoni formátum.
-
A nem lineáris történetvezetés (gondolom ezt érted kronológia alatt) nem egy újkeletű dolog. Godard mondta egyszer, hogy egyetért abban, hogy a filmnek legyen eleje, közepe és vége - viszont nem feltétlen ebben a sorrendben... De Fellini és Robert Altman alkotásai között szintén találsz "kronológikus" filmeket. Vagy ott van az 1950-es Rashomon, Kurosawa mesterműve. Most ezek ugrottak be. Viszont az idealizált karakterek alatt nem teljesen értem, hogy mire gondolsz. Aki kedveli Tarantino-t annak érdemes megismerni Godard és Truffaut munkáit is, ugyanis Tarantino mondhatni őket utánozza.
-
Szerintem nem nagy baj ha valaki lop, csak akkor csinálja ügyesen. És Tarantino általában jól turmixolja össze a különböző filmeket. Én nem sorolom a legjobbak közé -se íróként se rendezőként-, de azért kedvelem.
-
Emlékszem Hitchcock A kötél című munkájára. Ha jól rémlik már majdnem a 20. percnél járt a film mire először találkoztam egy vágással. Kár, hogy már nem készítenek hasonló filmeket. A komótos tempón kívül az volt a nagyszerű, hogy a néző tudott gyönyörködni a színészi játékban is, amire manapság nem mindig van lehetőség. Ha mégis készül ilyen film, azt meg leunalmasozzák (pl Vérző olaj).
-
Billy Wilder, Fellini és Bergman - ők hárman született zsenik. Nem csak íróként, de rendezőként is kiemelkedőek. Wilder filmjeinek történetei nem minden esetben egetrengetőek (pl a Férfiszenvedély sztorija elég egyszerű), mégis ahogyan megírja az valami elképesztő. Minden filmje egy életre szóló élmény. Bergman az emberi elme boncolgatásához és a jellemábrázoláshoz mesteri szinten értett, Fellini filmjeiben pedig az elgondolkodtató tartalom, emlékezetes karakterek/párbeszédek és a zseniális történet mind megtalálható. Popcornmozik terén pedig a Brian Helgeland által írt filmeket nagyon bírom. Ő készítette a Szigorúan bizalmas és a Titokzatos folyó forgatókönyveit (ezeket könyvek alapján), illetve az Összeesküvés elméletet.
-
Nem látom értelmét ennek a pixeláradatnak. A Blu-ray képminősége is annyira szép, hogy már szinte zavaró, erre jön a 4k?! Végre a filmek minőségére kéne koncentrálni, nem a technikai tálalásra.
-
Sajnos egy sorozat sem indult idén, amire azt mondanám, hogy zseniális. A sitcom-ok terén hihetetlen milyen vackok jöttek ki: Modern family, The Middle, uramisten! Akciók közül a Human Target és a többi röhejes... így a Spartacus szerintem is az egyik legjobb induló sorozat, mondom ezt úgy, hogy számomra 5/10-es - de legalább még a nézhető kategória.